AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #101 Skrevet 26. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Utleier har ikke fikset depositumskonto enda jeg har skriftlig at jeg har etterspurt dette to ganger. Anonymkode: e9f54...029 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vil altså si at vi bor her uten å ha levert noe depositum Anonymkode: e9f54...029 Det er egentlig veldig greit for dere. Dere slipper jo sa å krangle om det blir fratrekk i depositum. Da tar dere med dere det dere eier, og så må huseier ta dette opp med selger. Anonymkode: b7975...112 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #102 Skrevet 26. august 2017 1 time siden, I Grosny skrev: Er det ikke fastskrudd, så er det ikke fastskrudd. Da er det løst og følger ikke leigligheten med mindre det er avtalt. (Forbehold, jeg er ikke jurust). Garderobeskap må ikke være festet for å skulle følge med ved salg. Det betyr imidlertid ikke at man kan selge tredjeparts møbler Her har du liste over løsøre ved salg http://www.nef.no/ordbok/losore_og_tilbehor/ Anonymkode: b7975...112 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #103 Skrevet 26. august 2017 Er da ikke værre enn å ta det med seg. Anonymkode: 8074b...11a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #104 Skrevet 27. august 2017 Nå blir dette mest klaging fra min side. Det høres ut som det kun er klaging fra huseier sin side også. Men nå tok jeg ned gardinene , tok ned gardinstenger og dreiv å hang opp krokene til en gardinstan som var der fra før da huseier nok en gang kom ruslende. Selve gardinstanga var ikke der da vi kom så måtte kjøpe ny. Bare den på soverommet, som var der så den er igjen. Så da ble det feil det også for han. Ba han stikke og ta dette med tidligere eier, da mine ting er mine ting. Ble så irritert at jeg klarte ikke å snakke urten at det hørtes. Gardiner og tvbenk nå så er jeg fuckings ute !! Bare vasking igjen...... Anonymkode: e9f54...029 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #105 Skrevet 27. august 2017 Hvis det er DU som har kjøpt og betalt for disse møblene, er de dine. Fint om du har bevis på f.eks. garderobeskapet? Kan finnes på nettbanken om du ikke har kvittering. Om du ikke har bevis, gir du han utgått melk i kjøleskapet, siden den tydeligvis i følge teorien hans også er hans. Anonymkode: c8676...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #106 Skrevet 27. august 2017 På 26.8.2017 den 1.23, AnonymBruker skrev: Så fordi alle vet det, skrev du det ikke, samtidig som du skrev noe annet som alle vet. Nice try. Anonymkode: 1637e...9ba 'Noen har litt tungt for det og behøver dessuten ting inn med teskje'. Men det rekker egentlig langt å bare si en av disse tingene, ikke sant. Anonymkode: ab39a...91f
Fjompen Skrevet 27. august 2017 #107 Skrevet 27. august 2017 På 26.8.2017 den 10.37, AnonymBruker skrev: Husleieloven §10.2: "Fast inventar som leieren har brakt inn i husrommet, tilfaller utleieren hvis utskilling ville medføre uforholdsmessige omkostninger eller urimelig verditap" Det vil si at både skap, skoskap, lamper med feste etc. kan du bli pålagt å måtte sette igjen Anonymkode: 5309e...7a2 Det er så fint når du siterer husleieloven og så umiddelbart etter bruker den feil. Lamper, fastskrudde i vegg f.eks er noe man må sette igjen. Klaffebord skrudd fast på kjøkkenveggen likedan. Et skap, helt uavhengig av hvorvidt et garderobeskap skal medfølge salg eller ikke, er ikke noe leietager må sette igjen. Det er helt ufattelig at "hobbyjuristene" her inne skal ha så tungt for det, og det er absolutt en av ulempene med å stille spørsmål rundt juss her inne kontra f.eks juss-forumet til diskusjon.no. Der inne er det, i motsetning til her, krav til at svar skal være saklige og begrunnet, og ikke bare ren synsing og antagelser som mange driver med her inne. 2
Simbyxor Skrevet 27. august 2017 #108 Skrevet 27. august 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er DU som har kjøpt og betalt for disse møblene, er de dine. Fint om du har bevis på f.eks. garderobeskapet? Kan finnes på nettbanken om du ikke har kvittering. Om du ikke har bevis, gir du han utgått melk i kjøleskapet, siden den tydeligvis i følge teorien hans også er hans. Anonymkode: c8676...cfd For ikke å snakke om alle hybelkaninene. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #109 Skrevet 27. august 2017 På 25.8.2017 den 18.28, AnonymBruker skrev: Ja det var meningen , fikk ikke bort siteringen. Jeg lurer på hvem huseier kan kontakte og hva han kan gjøre videre? Hva må jeg være forberedt på? Skal kontakte butikken og be om kvitteringer. Bokhyllen og skoskap er gamlere og hyllen ble kjøpt brukt. Så det blir litt vanskeligere å dokumentere. Er så jæævla irriterende. Har nok å drive med om ikke dette også. Anonymkode: e9f54...029 Ikke bekymre deg så mye for å dokumentere. Du har all rett på din side, og kan bare ta med deg tingene dine. Det er klart det er kjekt å ha kvitteringer i bakhånd hvis han skulle gjøre dette enda vanskeligere for deg, men bevisbyrden ligger ikke på deg når du kan vise til at du leier umøblert. Da er det jo logisk at det ikke var møbler der da du kom. Nå høres det også ut som forrige huseier er grei og kan støtte deg ved behov, så jeg tror du er rimelig trygg. På 25.8.2017 den 23.12, AnonymBruker skrev: Det vil altså si at vi bor her uten å ha levert noe depositum Anonymkode: e9f54...029 Det er en kjempebonus for deg i denne sammenhengen, for da har han ikke penger han kan ta fra deg På 26.8.2017 den 9.53, AnonymBruker skrev: Om vi har ødelagt noe i leiligheten og ikke har depositumskonto.. Hvordan gjelder reglene da? I kontrakten står det at vi skal ha levert 13000 i depositum, men det skjedde jo aldri. Fikk tilbake depositumet av forige eier. Anonymkode: e9f54...029 Du må selvfølgelig erstatte ting du har ødelagt, og hvis du ikke har en depositumskonto, så må du gjøre opp dette kontant. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå blir dette mest klaging fra min side. Det høres ut som det kun er klaging fra huseier sin side også. Men nå tok jeg ned gardinene , tok ned gardinstenger og dreiv å hang opp krokene til en gardinstan som var der fra før da huseier nok en gang kom ruslende. Selve gardinstanga var ikke der da vi kom så måtte kjøpe ny. Bare den på soverommet, som var der så den er igjen. Så da ble det feil det også for han. Ba han stikke og ta dette med tidligere eier, da mine ting er mine ting. Ble så irritert at jeg klarte ikke å snakke urten at det hørtes. Gardiner og tvbenk nå så er jeg fuckings ute !! Bare vasking igjen...... Anonymkode: e9f54...029 Kjære vene, fyren kommer jo ikke til å gi seg. Han vil helt åpenbart ha så mye som mulig av dine ting, men du skal bare stå på ditt. ALT du selv har kjøpt, skal du ta med deg. La fyren klage, kjefte, sutre, true, hva enn det er han gjør, han har ingen sak. Ta med deg alle tingene dine og dra. Anonymkode: 27046...575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå