AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #61 Skrevet 25. august 2017 Du siterte nettopp deg selv, TS, men spørsmålet var kanskje ment til oss leserne, eller? Anonymkode: ab39a...91f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #62 Skrevet 25. august 2017 Ikke sett igjen en ting. Han kan faktisk ikke kreve noe, å forige eier kan da ikke drive å selge andres ting, altså! Har du snakket med forige eier? Anonymkode: 4b700...dcc 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #63 Skrevet 25. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du siterte nettopp deg selv, TS, men spørsmålet var kanskje ment til oss leserne, eller? Anonymkode: ab39a...91f Ja det var meningen , fikk ikke bort siteringen. Jeg lurer på hvem huseier kan kontakte og hva han kan gjøre videre? Hva må jeg være forberedt på? Skal kontakte butikken og be om kvitteringer. Bokhyllen og skoskap er gamlere og hyllen ble kjøpt brukt. Så det blir litt vanskeligere å dokumentere. Er så jæævla irriterende. Har nok å drive med om ikke dette også. Anonymkode: e9f54...029
Jacklost Skrevet 25. august 2017 #64 Skrevet 25. august 2017 Det er selvsagt dine møbler. Ta dem med deg.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #65 Skrevet 25. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det var meningen , fikk ikke bort siteringen. Jeg lurer på hvem huseier kan kontakte og hva han kan gjøre videre? Hva må jeg være forberedt på? Skal kontakte butikken og be om kvitteringer. Bokhyllen og skoskap er gamlere og hyllen ble kjøpt brukt. Så det blir litt vanskeligere å dokumentere. Er så jæævla irriterende. Har nok å drive med om ikke dette også. Anonymkode: e9f54...029 Hvis han tar saken videre mot deg blir det sannsynligvis forliksrådet, men tviler på at han orker det, han har jo en dårlig sak mot deg. Anonymkode: 7276e...978 2
Sirah Skrevet 25. august 2017 #66 Skrevet 25. august 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo være at det har vært en avtale mellom kjøper og moren din? At hun skulle få ekstra hvis alt det sto igjen? Anonymkode: 4b700...dcc Nei det var ikke det. Har hørt om det i flere tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #67 Skrevet 25. august 2017 2 minutter siden, Sirah skrev: Nei det var ikke det. Har hørt om det i flere tilfeller. Ved salg av bolig er hovedregelen at slike ting skal følge med, men man kan fint si i prospekter at lamper ikke medfølger, f.eks. Når man leier skal man selvfølgelig få ta med seg det man har kjøpt selv. Anonymkode: 7276e...978 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #68 Skrevet 25. august 2017 4 minutter siden, Sirah skrev: Nei det var ikke det. Har hørt om det i flere tilfeller. Ja, Sirah, alle vet at når du selger et hus så skal fastmonterte møbler stå igjen og dermed følge boligen, til neste eier. Derfor måtte moren din la de faste skapene sine stå igjen når hun solgte. Men TS skal altså ikke selge noe hus. Hun skylder ikke den nye huseieren noe. Du er på villspor. Anonymkode: ab39a...91f 5
Ruccula Skrevet 25. august 2017 #69 Skrevet 25. august 2017 Ta med deg alt du eier, rubbel og bit og kom deg vekk derfra! 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #70 Skrevet 25. august 2017 Ny huseier har ikke krav på noen av dine eiendeler😅 Du har jo ikke solgt noe! Ta med alt som er ditt! Ellers kommer du til å angre på det slik som hun med fryseskapet over her. Ha litt bein i nesa🏋🏼♀️ Anonymkode: 413a9...483 5
tirben Skrevet 25. august 2017 #71 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, Sirah skrev: Husker bare vi solgte et hus når jeg var yngre og mamma var så lei seg for at hun måtte la alle garderobeskapene og fastmonterte lamper osv være igjen.... 🤔 Men kan jo så klart være annerledes når man leier leilighet. Men ser jo huseiers greie da disse jo var fastmontert i huset han kjøpte selv om dette så klart ikke er TS sin feil. Men ser hvor misforståelsen kan ha dukket opp. Det er riktig det. Fastmonterte møbler skal stå igjen og følger med kjøpet. Men i dette tilfellet eide ikke selger skapet, og må i såfall sette opp et annet garderobeskap. Selger har ansvaret for at leieboer får sine ting og gi korrekt info til kjøper. 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #72 Skrevet 25. august 2017 Har kontaktet forige eier som skriver på sms at regelen selvfølgelig kun gjelder for deres ting og etasje. Ikke utleieenhetene, det er 2 utleieenheter her, og at det må være ny eier som har misforstått. Gamle huseier er skikkelig huggelig, mens den nye har vært vrang fra dag 1 omtrent. Anonymkode: e9f54...029 11
Sirah Skrevet 25. august 2017 #73 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, Sirah, alle vet at når du selger et hus så skal fastmonterte møbler stå igjen og dermed følge boligen, til neste eier. Derfor måtte moren din la de faste skapene sine stå igjen når hun solgte. Men TS skal altså ikke selge noe hus. Hun skylder ikke den nye huseieren noe. Du er på villspor. Anonymkode: ab39a...91f Les hva jeg skriver: Jeg ser hvor misforståelsen kan ha oppstått. Jeg sier IKKE at TS skal sette igjen skapet sitt 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #74 Skrevet 25. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne regelen ham huseieren sikter til gjelder kun for salg av bolig og ikke leie .dvs dersom du eide boligen og solgte den skal slike fastmonterte møbler som gardinstenger og garderobeskap følge med dersom ikke annet er avtalt. Du leier og har kjøpt disse møblene og de er selvsagt dine til odel og eie. Be huseier ryke og reise, ta med deg møblene dine og flytt. Han har ingen sak her. Anonymkode: 8b319...79b Det er jo dette som er tvisten. Ts har fått ny utleier og den nye har ikke fått beskjed/fått med seg unntak fra standard inventarliste ved kjøp av boligen ts har leid. Jeg tipper tidligere eier ikke har tenkt på dette da prospektet ble laget, men du kan jo dobbeltsjekke det. Da jeg solgte skrev jeg at vaskemaskin ikke fulgte med for sikkerhetsskyld. Står det noe i leiekontrakten om møblering? Utleier kan ikke kreve penger fra deg uten at dere er enige om det. Da skal saken opp i forliksrådet. Dette er imidlertid lettest når man bruker en ordentlig depositumskonto, ikke vanlig konto. Anonymkode: b7975...112
Illuminatum Skrevet 25. august 2017 #75 Skrevet 25. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Flyttet inn i en leilighet for 2 år siden. I oktober i fjord ble huset solgt og nye eiere har flyttet inn. Jeg har fått ny jobb og vidriver nå å flytter ut. Dreiv å tok ned garderobeskapet vårt og så kom huseier og lurte på hvorfor vi pakket ned garderobeskapet for det tilhørte han. I tillegg mete han at skoskapet i gangen er hans. Han hadde fått beskjed om da han kjøpte huset at garderobeskap og ting som er festet til veggen tilhører huset. Han ble sint og sa han krevde at dette er han sitt. Og at han krever i så fall penger for det om jeg tar det med meg. Jeg vet om en slik regel, men den gjelder da for helvete ikke i en utleieleilighet som var umøblert da vi kom hit? Garderobeskapet kjøpte vi nytt til over 7000 kr. Hva gjør jeg nå ? Og hvor langt kommer han med dette? Anonymkode: e9f54...029 Be ny eier ta det opp med selger
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #76 Skrevet 25. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo dette som er tvisten. Ts har fått ny utleier og den nye har ikke fått beskjed/fått med seg unntak fra standard inventarliste ved kjøp av boligen ts har leid. Jeg tipper tidligere eier ikke har tenkt på dette da prospektet ble laget, men du kan jo dobbeltsjekke det. Da jeg solgte skrev jeg at vaskemaskin ikke fulgte med for sikkerhetsskyld. Står det noe i leiekontrakten om møblering? Utleier kan ikke kreve penger fra deg uten at dere er enige om det. Da skal saken opp i forliksrådet. Dette er imidlertid lettest når man bruker en ordentlig depositumskonto, ikke vanlig konto. Anonymkode: b7975...112 Utleier har ikke fikset depositumskonto enda jeg har skriftlig at jeg har etterspurt dette to ganger. Anonymkode: e9f54...029
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #77 Skrevet 25. august 2017 Det vil altså si at vi bor her uten å ha levert noe depositum Anonymkode: e9f54...029
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #78 Skrevet 25. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, Sirah, alle vet at når du selger et hus så skal fastmonterte møbler stå igjen og dermed følge boligen, til neste eier. Derfor måtte moren din la de faste skapene sine stå igjen når hun solgte. Men TS skal altså ikke selge noe hus. Hun skylder ikke den nye huseieren noe. Du er på villspor. Anonymkode: ab39a...91f Alle vet at dette kun gjelder dersom ikke annet fremgår av markedsføring eller er avtalt.Norges Eiendomsmeglerforbund - Løsøre og tilbehør Anonymkode: 1637e...9ba 3
SiMa Skrevet 25. august 2017 #79 Skrevet 25. august 2017 Det er noe som heter "Posession is nine tenths of the law". Veldig passende i denne situasjonen. Ta med deg møblene dine og ikke tenk mer på den nye eieren.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #80 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utleier har ikke fikset depositumskonto enda jeg har skriftlig at jeg har etterspurt dette to ganger. Anonymkode: e9f54...029 Men du flytter jo ut, så hva gjør det? Anonymkode: 77e9f...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå