Fjompen Skrevet 25. august 2017 #41 Skrevet 25. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg uttaler meg på selgers vegne. Tidligere i tråden har jeg vist til at ts må kunne sannsynliggjøre at hun er eier av skapene, enten med kvittering eller ved å få en uttalelse fra tidligere selger. Kan ikke ts det, så er det vanlige regler som gjelder, med forbehold om at selger av boligen har listet opp at skapene i utleiedelen ikke følger med i handelen. Dette kan ts lett undersøke ved å få prospektet fra megler. Å hevde å være advokat uten en gang å kunne henvise til hvilken lovhjemmel ts skal støtte seg til når hun tar skapene med seg hjelper ts lite. Anonymkode: 68de6...86e En leiekontrakt med ordene "umøblert" er mer enn nok.I tillegg har jo TS en melding der det står noe om at tidligere leietager tok med seg et skap, alt i alt mer enn nok til å sannsynliggjøre eierskap til skapet. I alle fall er det ikke leietagers problem at ny eier har lidd et tap, og dette må tas med tidligere eier. 5
pressplay Skrevet 25. august 2017 #42 Skrevet 25. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Be han rette kravet mot tidligere eier for kompensasjon, siden det da er tidligere eier som har gjort en feil her. Respekterer han ikke det ber du han ryke og reise, sinne skal du ikke finne deg i. Ta med deg et par sterke kompiser som "vakt" dersom han prøver seg på noe. Et par slag i trynet får de fleste til å dempe seg om de angriper først. Anonymkode: 9be61...4f2 Hvilken verden er det du lever i? 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #43 Skrevet 25. august 2017 Det du TS har kjøpt for egne penger, det er ditt. Dersom den nye huseieren har problemer med det, så må han ta det opp den forrige eieren som har solgt huset til han. Du finner sikkert en kontoutskrift på at du har betalt for møblene DINE. Ta med deg ditt og vask godt etter deg. Anonymkode: 749cd...def 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #44 Skrevet 25. august 2017 2 minutter siden, Coolaid skrev: Dette kan han bare drite langt i. Og i leiekontrakten din står det vel ikke noe annet enn at leiligheten er umøblert. Meld deg inn i leieboerforeningen om du skal leie ny bolig. Det bør alle som leier gjøre, da har man et støtteapparat. Han kommer sikkert til å holde igjen depositum, men det er ok, han får ingenting ut der. Utleier kan ikke "holde igjen" depositumet, men rette et krav mot depositumskonto. Om leietager bestrider dette har utleier en viss tidsramme på seg til å ta saken til tingretten, om ikke utbetales depositum til leietager. Anonymkode: 67408...67c 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #45 Skrevet 25. august 2017 En har ikke lov å selge andres eiendeler. Du kan få gratis førstegangshjelp av advokat på nett. Søk på juridisk førstegangs hjelp på Google. Det er en selvfølge at det du har kjøpt er ditt. Med mindre det var en lampe som er helt i tak eller vegg og koplet til sikringsskap. Anonymkode: c0ddb...c9e 4
Gjest Coolaid Skrevet 25. august 2017 #46 Skrevet 25. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utleier kan ikke "holde igjen" depositumet, men rette et krav mot depositumskonto. Om leietager bestrider dette har utleier en viss tidsramme på seg til å ta saken til tingretten, om ikke utbetales depositum til leietager. Anonymkode: 67408...67c *Akkurat. Han forhindrer at ts får pengene sine fra depositumskonto. Da passer det å si "holde igjen". Han har altså innsigelser dersom det er tilfellet. Jeg kjenner godt lovverket for depositumskonto.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #47 Skrevet 25. august 2017 1 minutt siden, Coolaid skrev: *Akkurat. Han forhindrer at ts får pengene sine fra depositumskonto. Da passer det å si "holde igjen". Han har altså innsigelser dersom det er tilfellet. Jeg kjenner godt lovverket for depositumskonto. Men det blir jo bare for en kort periode, ingen går til tingretten for et skap som beviselig aldri har vært tidligere eiers å gi vekk? Isåfall vil jo nåværende utleier tape så det synger. Anonymkode: 67408...67c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #48 Skrevet 25. august 2017 Heh, noe lignende skjedde meg for et par år siden. Huseier solgte huset, og lovte bort et fryseskap jeg selv hadde kjøpt, gratis til ny eier. Endte opp med at jeg måtte sette det igjen/ble nektet å hente det, og tapte dermed ca. 7000,-. Tenker fortsatt på det av og til, det var jo direkte tyveri, og jeg burde virkelig ha gått til politiet. Anonymkode: 07781...56c 3
Gjest Coolaid Skrevet 25. august 2017 #49 Skrevet 25. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det blir jo bare for en kort periode, ingen går til tingretten for et skap som beviselig aldri har vært tidligere eiers å gi vekk? Isåfall vil jo nåværende utleier tape så det synger. Anonymkode: 67408...67c Ja det blir for en kort periode dersom huseier prøver seg på noe humbug men det kan også dra ut om han går videre med saken. Noen folk er jo så vanskelig og gjør små ting til store konflikter. Denne huseieren er jo tydeligvis en kjip person som foretrekker å forsyne seg av andres ting.
Gjest Coolaid Skrevet 25. august 2017 #50 Skrevet 25. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heh, noe lignende skjedde meg for et par år siden. Huseier solgte huset, og lovte bort et fryseskap jeg selv hadde kjøpt, gratis til ny eier. Endte opp med at jeg måtte sette det igjen/ble nektet å hente det, og tapte dermed ca. 7000,-. Tenker fortsatt på det av og til, det var jo direkte tyveri, og jeg burde virkelig ha gått til politiet. Anonymkode: 07781...56c Du burde virkelig tatt det med deg. Dersom du er ute og kjører bil, gir du fra deg nøklene dersom noen kommer og sier at "hei , det er mine nøkler og min bil..? For meg er dette idioti.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #51 Skrevet 25. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heh, noe lignende skjedde meg for et par år siden. Huseier solgte huset, og lovte bort et fryseskap jeg selv hadde kjøpt, gratis til ny eier. Endte opp med at jeg måtte sette det igjen/ble nektet å hente det, og tapte dermed ca. 7000,-. Tenker fortsatt på det av og til, det var jo direkte tyveri, og jeg burde virkelig ha gått til politiet. Anonymkode: 07781...56c Der kan du jo skylde på deg selv for å ha tapt 7000. Du kunne bare tatt det med deg. Anonymkode: 4b700...dcc 8
Sirah Skrevet 25. august 2017 #52 Skrevet 25. august 2017 Er det ikke noe som sier at fastmonterte møbler/lamper tilhører huset?
ForestRun Skrevet 25. august 2017 #53 Skrevet 25. august 2017 Vær glad du ikke skal leie av den der huseieren mer. Ta med deg møblene og flytt
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #54 Skrevet 25. august 2017 5 minutter siden, Sirah skrev: Er det ikke noe som sier at fastmonterte møbler/lamper tilhører huset? Ikke når man har kjøpt det selv.... man kan risikere å måtte betale for reparasjon hvis dette har forårsaket skade på vegg osv, men man kan ta det med seg om man har betalt for tingene. Anonymkode: 4b700...dcc 3
Sirah Skrevet 25. august 2017 #55 Skrevet 25. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke når man har kjøpt det selv.... man kan risikere å måtte betale for reparasjon hvis dette har forårsaket skade på vegg osv, men man kan ta det med seg om man har betalt for tingene. Anonymkode: 4b700...dcc Husker bare vi solgte et hus når jeg var yngre og mamma var så lei seg for at hun måtte la alle garderobeskapene og fastmonterte lamper osv være igjen.... 🤔 Men kan jo så klart være annerledes når man leier leilighet. Men ser jo huseiers greie da disse jo var fastmontert i huset han kjøpte selv om dette så klart ikke er TS sin feil. Men ser hvor misforståelsen kan ha dukket opp.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #56 Skrevet 25. august 2017 Tidligere eier må kunne bevise at han selv kjøpte skapene. Han burde ikke ha solgt møbler han selv ikke eier. Anonymkode: ab39a...91f 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #57 Skrevet 25. august 2017 22 minutter siden, Sirah skrev: Husker bare vi solgte et hus når jeg var yngre og mamma var så lei seg for at hun måtte la alle garderobeskapene og fastmonterte lamper osv være igjen.... 🤔 Men kan jo så klart være annerledes når man leier leilighet. Men ser jo huseiers greie da disse jo var fastmontert i huset han kjøpte selv om dette så klart ikke er TS sin feil. Men ser hvor misforståelsen kan ha dukket opp. Det kan jo være at det har vært en avtale mellom kjøper og moren din? At hun skulle få ekstra hvis alt det sto igjen? Anonymkode: 4b700...dcc
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #58 Skrevet 25. august 2017 Huseier har ikke tatt noe depositum enda vi etterspurte det. Han skulle ordne, men det ble aldri noe av. Har forsåvidt vært oppe hos han og vist leiekontrakta han selv har skrevet under på og meldingene fram og tilbake mellom meg og tidligere huseier hvor det står at skapet som sto der fra før er leietaker som bodde her før oss sitt og at denne leietakeren tar det med. Huseier er fremdeles fly forbanna. Jeg ba han ta kontakt med tidligere eier og at jeg tar med møblene JEG har kjøpt. JeEG har da ikke solgt tingene mine. Håper han ikke setter i gang mye styyr det orker jeg ikke. Anonymkode: e9f54...029 16
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #59 Skrevet 25. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huseier har ikke tatt noe depositum enda vi etterspurte det. Han skulle ordne, men det ble aldri noe av. Har forsåvidt vært oppe hos han og vist leiekontrakta han selv har skrevet under på og meldingene fram og tilbake mellom meg og tidligere huseier hvor det står at skapet som sto der fra før er leietaker som bodde her før oss sitt og at denne leietakeren tar det med. Huseier er fremdeles fly forbanna. Jeg ba han ta kontakt med tidligere eier og at jeg tar med møblene JEG har kjøpt. JeEG har da ikke solgt tingene mine. Håper han ikke setter i gang mye styyr det orker jeg ikke. Anonymkode: e9f54...029 Men hva kan huseier gjøre? Kontakte hvem? Når han ikke engang har tatt depositum. Anonymkode: e9f54...029 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #60 Skrevet 25. august 2017 I tillegg er det en bokhylle vi kjøpte til 200 kr eller noe han mener skal stå igjen. Han driver å styrer ute her nå. Det viktigste for meg er klesskapet til 7-8 lapper og det har vi fått kjørt bort til den andre leiligheten. Men likevel!! Anonymkode: e9f54...029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå