AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Hva tenker du hvis du ser noen som blir veldig svette i anstiktet, enten når du prater med dem på tomannshånd, eller hvis du ser noen som blir sånn i et møte når de må snakke e.l.? Legger du merke til sånt og tenker over det? Anonymkode: 1c9c0...08f
Gjest Springfjær Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Tenker at det er sånn kroppen reagerer på div situasjoner, ikke noe mer en det.
Gjest Catalina Culès Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 At de er varme eller nervøse,
makkapakka Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 Tenker at de har sånn svettekropp, og det har de som regel
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du hvis du ser noen som blir veldig svette i anstiktet, enten når du prater med dem på tomannshånd, eller hvis du ser noen som blir sånn i et møte når de må snakke e.l.? Legger du merke til sånt og tenker over det? Anonymkode: 1c9c0...08f Tenker du over at noen kan ha mye kluss med stoffskiftet sitt eller andre ting, og at denne typen svetting kan være et resultat av sykdom? (Og meget plagsomt for den det gjelder.) Anonymkode: 6452f...636 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 Huff, jeg håper de ikke tenker så mye. Som kvinne i overgangsalderen hender det en gang i blant at jeg får uventede svettetokter rett ut av det blå. Jeg kan ikke akkurat holde meg hjemme av den grunn, jeg må jo ut i blant, jeg også. Som for eksempel i butikken. Men det er sykt plagsomt å svette offentlig, og jeg har allerede hatt de hetetoktene i 3-4 år nå. Når skal det egentlig gå over? Må si at jeg selv tenker ikke så mye over det hvis noen er litt svette i panna når jeg treffer på dem på gata eller i butikken. Tenker kanskje at "han er sikkert litt stresset eller har løpt til butikken" f.eks, eller "kanskje han kommer rett fra trening". Men hvis noen sitter rolige i en stol og er skikkelig våte av svette i fjeset, f.eks. på venterommet på et legekontor, så undrer man jo litt. "Kanskje de burde ta av seg jakka i det minste" tenker jeg kanskje. Men det kan være mange grunner til at folk svetter, og de kan jo ikke noe for det! Tenker egentlig ikke så dypt over dette altså, men det er innskytelser eller en streiftanke som jeg tenker et sekund eller to, før oppmerksomheten går videre til andre ting. Anonymkode: e4b30...ae7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 Jeg hadde ikke tenkt så mye over det i en møtesituasjon; det er vanlig å være nervøs for å ta ordet. Men på tomannshånd så hadde jeg kanskje lurt litt og tenkt hvorfor vedkommende var nervøs for å snakke med meg, om det var for varmt i rommet ect Anonymkode: 3ee45...89f 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 Nervøsitet/usikkerhet hadde jeg tenkt, for det er ofte grunnen til at jeg blir svett i ansiktet Anonymkode: 74dba...f51 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #9 Skrevet 25. august 2017 At de er plaget med ansiktssvette og at jeg er glad jeg selv svetter lite. Må være et helsike når det kommer til å ha på sminke. Anonymkode: 9a04b...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #10 Skrevet 25. august 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du hvis du ser noen som blir veldig svette i anstiktet, enten når du prater med dem på tomannshånd, eller hvis du ser noen som blir sånn i et møte når de må snakke e.l.? Legger du merke til sånt og tenker over det? Anonymkode: 1c9c0...08f Jeg legger merke til veldig mye med folk. Og syns jo svette er ekkelt. Men om vedkommende har en slik svettesykdom så kan de jo ikke noe for det heller. Anonymkode: 70cdf...9b7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #11 Skrevet 25. august 2017 Huff, varme eller nervøsitet har vel jeg pleid å tenke også. Men nå har jeg blitt plaget med hodesvette selv og vet at det kommer uten at jeg er verken sliten, varm eller nervøs! Det går jo ikke an å styre og sier ingenting om formen heller. Stress virker inn, veldig lite å gjøre med det særlig når man blir stresset av at svettingen begynner. Vurderer å få en henvisning til svetteklinikken selv om jeg ikke er plaget døgnet rundt. Anonymkode: 7e9ca...0cd
Filippa Skrevet 25. august 2017 #12 Skrevet 25. august 2017 Legger ikke merke til det med mindre det er store svetteringer og svetten renner i foss nedover ansiktet. Og da tenker jeg vel bare at det er varmt, ikke noe annet.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #13 Skrevet 25. august 2017 4 timer siden, makkapakka skrev: Tenker at de har sånn svettekropp, og det har de som regel Hehe, Makkapakka. Svettekropp. Litt morsomt uttrykk. Hva mener du egentlig - folk som ofte svetter over hele kroppen bare? Hvordan vet du om noen som er svett i ansiktet har svettekropp? Men hva mener folk om følgende da: hvis man snakker med noen (en til en eller i stor forsamling) og er/blir veldig svett i ansiktet... Er det best å late som ingenting, eller dra en skikkelig håndbak over leppa/panna for å tørke seg? Føler begge deler er like rart egentlig... Anonymkode: 1c9c0...08f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #14 Skrevet 25. august 2017 Jeg tenker at mennesker svetter, og nå har jeg vært vitne til dette "in real life". Så faller tankene mine over på noe annet. Anonymkode: f930f...1bc
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #15 Skrevet 25. august 2017 Jeg tenker hurra, der er et menneske som fungerer slik det skal. Er det virkelig "ekkelt" med svette? Hvilken planet kommer dere fra? Anonymkode: c4ab5...ec0 2
makkapakka Skrevet 25. august 2017 #16 Skrevet 25. august 2017 (endret) På 25.8.2017 den 16.50, AnonymBruker skrev: Hehe, Makkapakka. Svettekropp. Litt morsomt uttrykk. Hva mener du egentlig - folk som ofte svetter over hele kroppen bare? Hvordan vet du om noen som er svett i ansiktet har svettekropp? Men hva mener folk om følgende da: hvis man snakker med noen (en til en eller i stor forsamling) og er/blir veldig svett i ansiktet... Er det best å late som ingenting, eller dra en skikkelig håndbak over leppa/panna for å tørke seg? Føler begge deler er like rart egentlig... Anonymkode: 1c9c0...08f Noen har varmere kropp en andre. Jeg er frysepinn og misunner alle som er varme. De kan ikke hjelpe noe for det så la de være i fred Endret 27. august 2017 av makkapakka
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #17 Skrevet 25. august 2017 Nei, tenker at de kanskje har en stoffskiftesykdoM? Jeg har en sykdom nå (kreft)- og har i det siste begynt å svette forferdelig i ansiktet til tider, spesielt når jeg stresser. Svetter under øynene og i panna og over munnen............ Anonymkode: 59bf4...38d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #18 Skrevet 25. august 2017 Jeg blir glad for da er jeg ikke den eneste. Er i en storby i Europa nå der det er rundt 30 varmegrader. Gått rundt i hele dag og jeg så ut som en druknet katte, synes alle andre ser helt uberørt ut av varmen 😝. Jeg er sånn uansett om det er pga trening eller varme at alt jeg svetter kommer ut i panna, ansiktet, hodet generelt. Resten av kroppen kan være bitte litt klam ved hard trening, ellers tørt. Irriterende for det er så synlig i hodet. Anonymkode: e5f5c...8de
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #19 Skrevet 25. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: . "Kanskje de burde ta av seg jakka i det minste" tenker jeg kanskje. Anonymkode: e4b30...ae7 Jeg svetter mye. Ikke i ansiktet, men hals, nakke, rygg, mage ... Jeg har på meg jakke fordi jeg svetter. Uten den hadde du sett en t-skjorte som er flekkete tørr og klissvåt. Ikke særlig delikat. Av og til hender det at jeg må låne en jakke å knytte rundt livet også, fordi jeg har svettet så mye at det ser ut som om jeg har tisset på meg. Anonymkode: 878a4...b0e
The Kitten Skrevet 25. august 2017 #20 Skrevet 25. august 2017 Om jeg tenker noe, så er det at peronen er varm eller nervøs. Eventuelt begge deler. Høyst sannsynlig tenker jeg ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå