Gå til innhold

Kan man sette pant i egen leil ved kjøp av hus? (Som EK)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen har tenkt å kjøpe hus sammen. Han leier i dag og har egenkap på konto. Jeg eier en leilighet og har ikke noe egenkap oppspart. Kommer jo til å selge leili før/etter kjøp sv bolig, men hvordan blir det med egenkap da? Kan banken sette "pant" i min leil, eller må jeg selge først?

Anonymkode: 74954...dc2

Skrevet

En liten telefon til banken din og du får svarmpå hvordan nettopp din bank vil løse dette spørsmålet.

Anonymkode: e1a72...f3b

• Liker 2
Skrevet

Det blir isåfall mellomfinansiering. 
Da må du få takst på leilighet, sende denne til banken, så regner dem ut hvor mye du vil sitte igjen med av gevinst etter salg, og det vil være din egenkapital i forbindelse med nytt kjøp. 

Skrevet

Ja, om du har takst på leiligheten og den ikke er belånt til maks. Har du mye lån på den da , eller nedbetalt den? Banken kan ta pant i eiendom du eier som egenkapital. 

• Liker 2
Skrevet

Kan lønne seg å selge først i dagens marked, tjener fort noen titusener på det. Jeg kjenner en som har tapt 2-300 000 på å kjøpe før ferien og som solgt for to uker siden. Hvis du bor på Østlandet ihvertfall. Andre steder i landet ville jeg sjekket prisutviklingen de siste månedene først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...