AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Hei, Vi er 3 stk som er fast ansatt i et lite firma. For noen måneder siden ble vi oppsagt, og begrunnelsen er dårlig økonomi og lite arbeid. Nå har arbeidsgiver, i vår oppsigelsestid, ansatt en ny person som skal gjøre våre arbeidsoppgaver og andre oppgaver vi som fremdeles er ansatt har kompetanse til. Kan noen gi meg noen råd ifht om vi bør gjøre noe? Anonymkode: 924ed...216
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Vi er 3 stk som er fast ansatt i et lite firma. For noen måneder siden ble vi oppsagt, og begrunnelsen er dårlig økonomi og lite arbeid. Nå har arbeidsgiver, i vår oppsigelsestid, ansatt en ny person som skal gjøre våre arbeidsoppgaver og andre oppgaver vi som fremdeles er ansatt har kompetanse til. Kan noen gi meg noen råd ifht om vi bør gjøre noe? Anonymkode: 924ed...216 Hadde dere vært fagorganisert så hadde du ikke spurt her og dette hadde heller neppe skjedd. Om det er for sent nå å få hjelp via fagforening må du høre med den aktuelle fagforeningen for ditt fagfelt. Ellers er det privat advokat du må snakke med.(og betale selv for.) Anonymkode: 710c6...9a1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 Takk for svar. Rettighetene våre er jo like selv om vi ikke er fagorganisert. En av oss er allikevel fagorganisert. Iflg han har denne organisasjonen sett papirene og ikke grepet inn så langt. Jeg tror ikke den organisasjonen er informert om det som har skjedd nå nylig. Anonymkode: 924ed...216
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå