Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres tanker rundt dette å starte som ny ansatt i et firma som sakte men sikkert har blitt familiedrevet av en mann, bror og sin kone? I tillegg er det en designer som jobber med dem man er ikke i slekt med dem. 

Jeg kommer til å bli første nye ansatte, og de vil ansette flere etter hvert. Hvordan er det egentlig å jobbe i slik org struktur? 

Er redd jeg kaaaanskje vil føle meg litt utenfor men de virker svært hyggelige og imøtekommende. Godt voksne er de også. 30 ish, og jeg er 25. 

Anonymkode: 4f86e...d13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har eksistert i 6 år og lokalet er fortsatt nytt, relativt tomt , de har en del møterom men selve arealet i midten er åpent for bestillingsavd, ect. 

Skrevet

jeg har gjort det. aldri igjen.  det blir drama, forskjellsbehandling og de tar alt personlig

Anonymkode: ef49f...af6

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på betingelser. I min erfaring så medfører det å jobbe i små organisasjoner/bedrifter mye jobbing, typisk mye mer enn 08-16. Har i perioder tidligere jobbet nesten hele døgnet 6 dager i uken for små organisasjoner. Nå skal det sies at mitt fagfelt er veldig arbeidskrevende generelt, men å jobbe for små kan ta kaka, da det ikke er flere personer om et gitt arbeidsfelt. Da må man gjøre alt selv, uansett hvor lang tid det tar. Ferier blir raskt en ikke-sak. Det kan også oppstå flere gnisninger i små miljøer, da man bare jobber med hverandre stort sett hver eneste dag. 

Nei, jeg jobber meg ut av bransjen og det å jobbe for små firmaer/organisasjoner generelt - annet enn et eget firma jeg bygger opp selvsagt :) 

Anonymkode: 2b060...9a8

Skrevet

Dette er et firma som er i sterk vekst og har markedsandeler i Norden, USA og Asia.. og mine oppgaver vil være kundeservice, mest sannsynlig kundeservice på fulltid og etterhvert bidra med mer markedsføring via sosiale medier. 

Som sagt kommer de til å ansette flere etter hvert. Og jeg er dessuten arbeidsledig og har er aktiv arbeidssøker. Jeg har jobbet hardt for intervjuet som var, og møtte veldig godt forberedt på hva jeg kan tilby dem, da spesielt mtp markedsføring. Ble skuffa da hun sa at "hun er kona til broren til daglig leder og alle jobber sammen" .... er så dritt. Men tenker likevel at det ikke skal være et problem...blir bare kjedelig å jobbe alene som ny over tid kanskje, men hey - jeg har presentert dem ting jeg faktisk kan tilby dem, så de gjør meg ikke en tjeneste ved å ansette meg. Så dersom jeg er så heldig og får jobben,- så forventer jeg å bli behandlet med respekt, akkurat sånn som jeg gjør mot dem. 

Skrevet

Er du forberedt på å jobbe mye da? Hvis man er en av få, eller i verste fall; den eneste som jobber med kundeservice for regioner utenfor Europa så ender man raskt opp med å jobbe det meste av døgnet. 

Jada, det kan gå fint å jobbe i små organisasjoner, utfordringen er bare at uenigheter/konflikter kan gå utover den som kommer utenfra. Selv om man i teorien behandler hverandre med respekt er mennesker seg selv lik, folk trekker mot dem de kjenner best, og når hun er kona til broren til daglig leder så kan man ikke hevde å bare ha et profesjonelt forhold slik det egentlig bør være i en bedrift. 

Skrevet

Det er 08:30 - 16:30 jobb altså. De har ikke sagt at de krever at man skal jobbe mer utover det. De prøver å hente seg inn igjen på kundeservice-fronten i og med kona og designeren delte på det ansvaret seg i mellom. 

I og med at de kommer til å ansette flere etter hvert, synes jeg at jeg bør ta sjansen og være tolmodig til avdelingen vokser.. de bruker moderne verktøy, og det er fint å ha på cv´en at man har erfaring med det...

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 08:30 - 16:30 jobb altså. De har ikke sagt at de krever at man skal jobbe mer utover det. De prøver å hente seg inn igjen på kundeservice-fronten i og med kona og designeren delte på det ansvaret seg i mellom. 

I og med at de kommer til å ansette flere etter hvert, synes jeg at jeg bør ta sjansen og være tolmodig til avdelingen vokser.. de bruker moderne verktøy, og det er fint å ha på cv´en at man har erfaring med det...

Nei, men det kan fort bli mer å gjøre om det er et firma i vekst og de mister kontrollen (slik familiedrevne selskaper har en tendens til å gjøre). selvsagt, dersom det er den eneste jobben du har fått tilbud om så sier man jo ikke nei, men man bør også søke seg videre så raskt som mulig :) 

Skrevet

Jeg har jobbet for et familiedrevet firma, som da ble drevet av 3.gen, og gjør det ikke igjen. De hadde en underlig struktur, ikke åpne for forbedringer, og generelt..veldig tydelig at det var familiedrevet. 

• Liker 1
Skrevet

Hmm... så synd... jahh herregud jeg merka at under intervjuet - ga jeg såvidt en tilbakemelding på at man bør engasjere brukere på facebook litt mer.. og da ble hun straks på offensiven og sa ,- "- Man vil jo gjerne gjøre alt. Ja men man har jo bare 24 timer" Jeg tenkte inni meg bare,- "Jaa slapp av litt da- rekrutteringsbyrået ba meg jo tenke over HVA er det jeg kan bruke utdannelsen min til i denne jobben. fordi DERE ser etter det. Så la meg snakker ferdig og ikke ta det så j*vla personlig.. 

Dessuten står det mellom meg og 4 andre kandidater... og forresten så er det et AS foretak. Med mål om å utvide sin globalitet.. Varene deres selges av butikker og klinikker ect. 

Herrigud altså jeg vet ikke.. Jeg vet jeg kan få fulltidsjobb hos Rusta via nav da... 

Gjest Stille leser
Skrevet

Har siden læretiden kun jobbet for mellomstore familiebedrifter. Det er veldig spesielt fra bedrift til bedrift og du må som regel jobbe som faen. Fordelen for meg var at jeg tjente de gode penger så har blitt formann å forhandla meg til halvveis akkord lønn så kan fort tjene 2-3x normal lønn.

Gjest Stille leser
Skrevet

Det positive er at ubrukelige mennesker blir ekstremt fort sparket så om du er driftig sliper du irritere deg over unnasluntring.

Skrevet

Siden du er arbeidsledig så tenker jeg at du bør si ja hvis du får tilbudet, men være forberedt på at det kanskje ikke er den arbeidsplassen du blir lengst på. Du er mer attraktiv på arbeidsmarkedet når du allerede har en jobb, og da får du også en ro over deg i prosessene fordi du ikke MÅ HA JOBB NÅ! :)

Anonymkode: 3b161...0e3

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med det, men en kompis av meg har jobbet i en familiedrevet firma i snart ti år. Han er blitt veldig god venn med sjefen. Jeg har vært på noen firmafester når kompisen min ikke har kavaler og jeg har fått god kontakt med kona til sjefen som også jobber der. Betingelsene er gode og lønna er veldig bra. Det blir nok veldig personlig, men hvis tonen er bra ser jeg ikke problemet. 

Jeg jobber ikke der men har møtt og blitt kjent med de som har blitt ansatt der. 

Anonymkode: 9ed63...247

Skrevet

Jeg ville tatt sjansen. Dersom det er et ålreit sted å være, kan du få mange muligheter der. Og finner du ut at det ikke er noe for deg, har du jo jobb og inntekt mens du søker annen jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...