AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Mener de overvektig uansett? Jeg har bmi på 26 så jeg er ikke feit akkurat. Jeg tror ikke folk rundt meg ser på meg som overvektig egentlig. Mener de overvektig som er alt over 25 på bmi skalaen? Eller mener de store jenter med mage og lår og dobbelthake fks. Anonymkode: 15520...ea8
Elghund Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Halvparten av befolkningen er jo overvektig. Men tror det er over halvparten av voksne som dater/er i forhold. 3
Sphere Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 Det er nok like individuelt som andre preferanser, vil jeg tro. 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 BMI er et veldig upresist mål. Jeg ville ikke gått ut i fra å avgjort hvorvidt du var overvektig eller ikke basert på det. Uansett finnes det mange menn som liker damer med former, mens andre som liker damer som en ut som en tynn strek. Denne 2 minutes ago, Elghund said: Halvparten av befolkningen er jo overvektig. Men tror det er over halvparten av voksne som dater/er i forhold. Feil. https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2017/06/14/195309628/na-er-en-tredjedel-av-verdens-befolkning-overvektige Anonymkode: 458e0...0e6 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 Jeg måler overvekt i store hengende mager og svære lår. Ikke BMI. Anonymkode: 9600f...d51 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 valker og mage er turnoff, ikke BMI. Anonymkode: 6d705...4bf
Sirah Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 Heldigvis har menn like forskjellige preferanser som kvinner. Det at noen menn sier at de ikke vil date en overvektig betyr ikke at ingen menn vil dette. Det finnes nok av menn som ikke vil date en undervektig også. Du har garantert noen preferanser selv også TS. Det betyr ikke at alle andre er enig med deg. Enig i at BMI er noe tull. Jeg har høyere BMI nå enn før jeg begynte å trene, selv om jeg er mye tynnere. Muskler veier mer enn fett. 4
Elghund Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: BMI er et veldig upresist mål. Jeg ville ikke gått ut i fra å avgjort hvorvidt du var overvektig eller ikke basert på det. Uansett finnes det mange menn som liker damer med former, mens andre som liker damer som en ut som en tynn strek. Denne Feil. https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2017/06/14/195309628/na-er-en-tredjedel-av-verdens-befolkning-overvektige Anonymkode: 458e0...0e6 https://www.nrk.no/norge/halvparten-av-oss-er-overvektige-1.11747379 Vet ikke om ts befinner seg i Norge, men sannsynlig 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #9 Skrevet 25. august 2017 Hva man ser på som overvekt er veldig individuelt. For å unngå skuffelser i datingen er det viktig at du legger ut et helkroppsbilde av deg selv om du bruker nettdating. Da kan de tidlig vurdere om du er ok i deres øyne. Anonymkode: b3052...c82 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #10 Skrevet 25. august 2017 Ikke bekymre deg for det. Masse jenter med bmi på 25-26-27 og høyere som er kjempeflotte. Ikke noe turn-off for meg, tvert imot. og vet at jeg ikke er alene om å synes det Anonymkode: 8aaee...82b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #11 Skrevet 25. august 2017 BMI er ikke noe nøyaktig å gå på da en person med 28 i BMI kan se nydelig ut der en annen på samme BMI kan se direkte smellfeit ut. Det handler vel mest om hvordan man "holder" kiloene. Ser man direkte feit ut så trekker dette veldig ned hos de fleste menn, mens hvis man bare er litt lubben så er ikke dette en like stor dealbreaker (om det i det heletatt er det) for de fleste. Anonymkode: 9568d...130 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #12 Skrevet 25. august 2017 Dette har jeg og lurt litt på. Er selv 5 kg overvektig, men har flat slank mage, fettet legger seg på rumpe, lår og bryst. Så jeg har jo en timeglassfigur, og jeg er selv fornøyd med kroppen min. Jeg trener en del og, så føler jo selv jeg er sunn, selv om jeg veier litt for mye. Men da menn sier de bare dater slanke, normalvektige jenter. Så blir jeg veldig usikker på om jeg da er uaktuell. Anonymkode: b15a3...30e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #13 Skrevet 25. august 2017 Kan jo ikke svare for alle menn, men for meg er det ikke problem med noen kilo ekstra.Jeg er jo ingen fitnessguru selv heller. Men trener 3-5 ganger i uka og er relativt slank (litt magefett igjen er det dog). Det jeg sikter til når jeg sier at jeg ikke ønsker å date overvektige er de som et sterkt overvektige i den grad det begynner å bli eller allerede er helsefarlig. Anonymkode: 5f8f5...060
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #14 Skrevet 25. august 2017 Men se dere rundt da, folkens! Dere ser da vel at mennesker i alle slags fasonger er i forhold? 😊 Anonymkode: 5c89f...bcb 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #15 Skrevet 25. august 2017 Det handler om preferanser. Selv synes jeg det er uproblematisk med noen kilo ekstra og tar man seg en tur på det lokale kjøpesenteret er det veldig få som er superfit. Ser egentlig bare slitsomt ut å måtte trene konstant og være veldig nøye på hva man spiser hele tiden for å holde figuren. En valk her og der er bare sjarmerende og mykt å ta på Anonymkode: 58518...844 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #16 Skrevet 25. august 2017 Så må man jo også huske at det er flust av menn (og kvinner) som ikke legger ut om hva slags størrelse partneren skal ha. Dette gjelder vel egentlig majoriteten. Om noe er vel det viktigste for majoriteten at man lever en greit sunn livsstil med rom for utskeielser. Ytterpunktene tilhører vel heller en liten gruppe av befolkningen. Anonymkode: d0dce...8ac 3
Duftavsommerregn Skrevet 25. august 2017 #17 Skrevet 25. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener de overvektig uansett? Jeg har bmi på 26 så jeg er ikke feit akkurat. Jeg tror ikke folk rundt meg ser på meg som overvektig egentlig. Mener de overvektig som er alt over 25 på bmi skalaen? Eller mener de store jenter med mage og lår og dobbelthake fks. Glem det, ikke tenk på dette. Når noen sier "menn" har de da flatlus når de snakker om "vi". Menn har like forskjellig smak og referansepunkter på en partner som kvinner. En frodig kvinne er noe av det vakreste som finnes! Og til syvende og sist med en personlighet og vesen sammen med verdier og interesser er det som gjør totalpakka som de aller fleste menn og kvinner velger etter når alt kommer til alt. De få som går etter slike snervre holdepunkter som trådens emne gir utrykk for, skal du bare være glad du slipper.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #18 Skrevet 25. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener de overvektig uansett? Jeg har bmi på 26 så jeg er ikke feit akkurat. Jeg tror ikke folk rundt meg ser på meg som overvektig egentlig. Mener de overvektig som er alt over 25 på bmi skalaen? Eller mener de store jenter med mage og lår og dobbelthake fks. Anonymkode: 15520...ea8 Jeg tror dere selv ser på dere selv som mer overvektig enn vi menn gjør. Jeg har vært sammen med overvektige damer, men har aldri reagert på noe spesielt på det. På den måten jeg tror du tenker på... Anonymkode: 1353f...87f 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #19 Skrevet 25. august 2017 23 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg tror dere selv ser på dere selv som mer overvektig enn vi menn gjør. Jeg har vært sammen med overvektige damer, men har aldri reagert på noe spesielt på det. På den måten jeg tror du tenker på... Anonymkode: 1353f...87f Det er forsket på og konkludert med at menn overestimerer sin partners BMI og underestimerer sin egen. Hvor tar den gjennomsnittlige manns selvtillit egentlig slutt? Han er vokst opp med tynne damer i blader, sammenligner alle vanlige damer med disse (og tenker de er feite) og tror selv han er en adonis. So wrong Anonymkode: 0f57e...c85 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #20 Skrevet 25. august 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er forsket på og konkludert med at menn overestimerer sin partners BMI og underestimerer sin egen. Hvor tar den gjennomsnittlige manns selvtillit egentlig slutt? Han er vokst opp med tynne damer i blader, sammenligner alle vanlige damer med disse (og tenker de er feite) og tror selv han er en adonis. So wrong Anonymkode: 0f57e...c85 Ønsker gjerne kilder til at menn faktisk tenker på BMI når vurderer en partner. Menn trenger høy selvtillit fordi for tross alt mange flere avslag enn damer gjør. Hadde menns verden falt i grus hver gang de hadde fått et avslag ville verdens befolkning ha død ut. Selvtillit er tross alt noe de fleste damer liker. Hvem vil vel være sammen med en mann med dårlig selvtillit? Ingen. Damer er del i problemet selv med å la seg avbildes i blader. Så damer er flinke til å bidra til å sette standarden selv. Hvorvidt noen menn sammenligner damer som er tynne som streker med vanlige normalvektige damer vet jeg ikke så mye om, siden det ikke opptar meg så mye. Tviler for at majoriteten gjør det. Anonymkode: 458e0...0e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå