AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Det er blitt masse bruktbutikker/gjenbruk de siste årene. Noen samler inn penger til fattige i Afrika. Det er frivillige som står i butikkene. De må bli millionærer ettersom jeg ikke får kvittering og jeg ser de tar penger ut av kassa. Har også gitt beskjed til lederen, men ingenting skjer. Svart omsetning i bruktbutikker er satt i system. Derfor må vi kunder spør etter kvittering ellers går det rett i lomma til de i butikken - urettferdig for de tørste i Afrika. Anonymkode: 684f1...284
Gjest Blondie65 Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Så bra at du også tenker sånn. Det er ulovlig å drive fast butikk uten kassaapparat. Dette grunnet både mva krav og skattekrav.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 Alle bruktbutikker jeg har vært i har kassa apparat. Problemet er at beløpet ikke blir slått inn. De trykker noe inn og roter rundt med pengene, men jeg ser i vinduet til kassa apparatet at pengene ikke blir slått inn. Og jeg følger med vær sikker. Spesielt ille hvis det er utlendinger som handler. Bare følg med du også - utrolig så frekke og sikkert millionærer etter hvert de frivillige . Gjelder også den kommunale søppelplassen gjenbruksbutikk. Vi må be om kvittering ALLE sammen. Kan jo bli tatt for stjeling uten kvittering jo. Anonymkode: 684f1...284
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå