AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Ble bitt av en hund til en bekjent i går. Skjedde da jeg skulle fjerne en pute fra sofaen (tyggebeinet til hunden lå under puten). Hunden ble punktert (3-4 steder, akkurat som om man stikker seg på en nål, så ikke stor skade) Har ikke fortalt det til eier enda. Hvordan forholder man seg til slikt? Har hund selv og mener ikke hunden bør avlives, men noe bør jo gjøres. Hunden er engstelig og usikker av seg. Den har hatt flere eiere, mulig derfor? Anonymkode: b8567...dc0
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 Hunden bet nok pga den var redd for at du skulle ta tyggebeinet, kanskje den har et sterkt matforsvar. Jeg ville bare sagt det til eieren, og i tillegg sagt at jeg ikke vil at den skal avlives pga dette. Men hundeeier må få beskjed sånn at eieren kan jobbe med dette. En annen gang kan det være et barn den biter. Anonymkode: 1f39e...5f3 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble bitt av en hund til en bekjent i går. Skjedde da jeg skulle fjerne en pute fra sofaen (tyggebeinet til hunden lå under puten). Hunden ble punktert (3-4 steder, akkurat som om man stikker seg på en nål, så ikke stor skade) Har ikke fortalt det til eier enda. Hvordan forholder man seg til slikt? Har hund selv og mener ikke hunden bør avlives, men noe bør jo gjøres. Hunden er engstelig og usikker av seg. Den har hatt flere eiere, mulig derfor? Anonymkode: b8567...dc0 Hunden er jo allerede punktert, så hvorfor dette snakket om å avlive den? Anonymkode: 9faf2...4bb 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hunden er jo allerede punktert, så hvorfor dette snakket om å avlive den? Anonymkode: 9faf2...4bb Mente: huden ble punktert Anonymkode: b8567...dc0
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 Jeg ville sagt ifra til eieren, for han/hun trenger å vite det slik at hunden kan trenes for å unngå slik adferd. Du får bare understreke at det gikk fint og at du absolutt ikke ønsker hunden avlivet (det hadde det ikke vært grunnlag for uansett), men det er viktig at eier vet dette slik at, som sagt, hunden kan trenes Anonymkode: fef4d...2b2
Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 Det er bra om du sier fra til hundeeier. Hvis hunder bare biter uten å knurre/si fra er det et obs-tegn som eieren bør være klar over. Tar tid før omplasseringshunder å venne seg til stadige nye hjem. Håper kameraten din får den tryggere og bedre. Neste gang du kommer kan du ta med en fin ut eller noe til hunden. Hunder får lettere tillit til de som gir dem "mat". Dette var jo ikke noe katastrofalt. Greit å gi beskjed uansett.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble bitt av en hund til en bekjent i går. Skjedde da jeg skulle fjerne en pute fra sofaen (tyggebeinet til hunden lå under puten). Hunden ble punktert (3-4 steder, akkurat som om man stikker seg på en nål, så ikke stor skade) Har ikke fortalt det til eier enda. Hvordan forholder man seg til slikt? Har hund selv og mener ikke hunden bør avlives, men noe bør jo gjøres. Hunden er engstelig og usikker av seg. Den har hatt flere eiere, mulig derfor? Anonymkode: b8567...dc0 Har du stivkrampevaksine? Har du vært hos lege for virdering av skaden og antibiotika? Anonymkode: 9e9ce...712
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå