Gå til innhold

De som har truffet kjæresten på Tinder. Når kom forelskelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en fyr som jeg har truffet på Tinder. Første daten var utrolig hyggelig og jeg hadde en god følelse. På date nr to følte jeg ikke helt det samme. Han er hyggelig og smart, men jeg tror ikke dette er mannen jeg kommer til å oppleve de store latterkrampene med. God humør og latter er veldig viktig for meg i et forhold, men synes det er for gale å gi opp etter et par dater bare fordi jeg ikke har helt de store følelsene enda. Det er tross alt en som jeg ikke kjenner fra før og det tar jo litt tid å bli kjent. Det jeg lurer på er om de som møter hverandre via nettdating har blitt forelsket/betatt etter de første datene eller tar det lenger tid når man ikke kjenner hverandre fra før? 

Vi er i midten av 30-årene hvis det har noe å si. 

Anonymkode: 94916...52a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møtte samboeren på tinder. Betatt og nysgjerrig etter første date (varte i 2 dager), solgt etter andre date (varte en helg). Han brukte nok noe lenger tid; fant ut at han ville ha sex med meg etter første date (noe han fikk), nysgjerrig etter andre date og betatt etter tredje eller fjerde. 

Nå var det ingen av våre dater som var normale da. Han bodde omtrent i leiligheten min før vi i det hele tatt hadde blitt eksklusive (til tross for at ingen rørte andre) og var gjennom tidligere sexpartnere og klein fortid allerede etter første date. Det klaffet rett og slett perfekt. 

Med andre jeg har datet over litt tid fra tinder ble jeg betatt rundt 3-4 date, men det ble ikke noe mer.

Skrevet

Nå har jeg bare møtt to fra Tinder, så ikke akkurat veldig mye erfaring.

Han første var det en veldig koselig første date med, han var lett å snakke med og vi tullet og koste oss, men jeg følte ikke noe kjemi overhodet. Var som å være med en venn og jeg klarte ikke tenke tanken på å kyss han en gang. Vurderte å møte han igjen, siden vi jo kom godt overens og han hadde mye av det jeg så etter. Han var jo en fremmed, så jeg tenkte kanskje at følelsene uansett ikke skulle komme før senere. Grunnet omstendighetene ble det til at vi ikke fikk tid til å møtes igjen før etter to uker, men sa merket ejg i grunn at jeg virkelig ikke hadde noe behov for å møte han, så jeg takket nei og beklager.

Han andre var det også en veldig koselig første date med. Men med han hadde jeg sommerfugler allerede fra første sekundet vi møttes. På veien hjem etter daten satt jeg å kniste for meg selv og var skikkelig betatt. Dette er et par måneder siden, dater fremdeles han, vi er eksklusive og alt går egentlig strålende :rodmer: (Bank i bordet :fnise:)

Så klart er det mange som er venner før de blir kjærester, men da kommer det mer naturlig. Jeg tror ikke du kan møte noen via nettdating med den intensjonen om å finne seg en kjæreste, for så å ikke føle noe spesielt, men fortsette å date for å se om det dukker opp. Da tror jeg nesten man heller må finne ut at man passer sammen bedre som venner og så tilfeldigvis få gnister noen år senere. Poenget mitt er altså, om du ikke føler noe spesielt allerede fra starten av så kommer nok ikke de store følelsen uansett. 

Anonymkode: 91aad...fc3

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg bare møtt to fra Tinder, så ikke akkurat veldig mye erfaring.

Han første var det en veldig koselig første date med, han var lett å snakke med og vi tullet og koste oss, men jeg følte ikke noe kjemi overhodet. Var som å være med en venn og jeg klarte ikke tenke tanken på å kyss han en gang. Vurderte å møte han igjen, siden vi jo kom godt overens og han hadde mye av det jeg så etter. Han var jo en fremmed, så jeg tenkte kanskje at følelsene uansett ikke skulle komme før senere. Grunnet omstendighetene ble det til at vi ikke fikk tid til å møtes igjen før etter to uker, men sa merket ejg i grunn at jeg virkelig ikke hadde noe behov for å møte han, så jeg takket nei og beklager.

Han andre var det også en veldig koselig første date med. Men med han hadde jeg sommerfugler allerede fra første sekundet vi møttes. På veien hjem etter daten satt jeg å kniste for meg selv og var skikkelig betatt. Dette er et par måneder siden, dater fremdeles han, vi er eksklusive og alt går egentlig strålende :rodmer: (Bank i bordet :fnise:)

Så klart er det mange som er venner før de blir kjærester, men da kommer det mer naturlig. Jeg tror ikke du kan møte noen via nettdating med den intensjonen om å finne seg en kjæreste, for så å ikke føle noe spesielt, men fortsette å date for å se om det dukker opp. Da tror jeg nesten man heller må finne ut at man passer sammen bedre som venner og så tilfeldigvis få gnister noen år senere. Poenget mitt er altså, om du ikke føler noe spesielt allerede fra starten av så kommer nok ikke de store følelsen uansett. 

Anonymkode: 91aad...fc3

Jeg kan nok være enig i at man må ha den gode følelsen fra starten, men samtidig lurer jeg på hvor mye man egentlig skal leite etter den følelsen. Har datet noen fra Tinder, men jeg har aldri fått den forelskelsen/vært betatt fra start. Når jeg var yngre ble jeg ofte forelsket og kjente alltid på godfølelsen når jeg traff en ny en. Nå har jeg ikke kjent den siden det ble slutt mellom eksen og meg for fire år siden og har derfor mistet troen på at den superforelskelsen kommer. Kanskje det er en del av å bli eldre ? At man mister litt naiviteten og blir mer realistisk mtp forhold. 

• Liker 1
Skrevet

Ble aldri forelsket. Har gjort det slutt nå da 

Anonymkode: 318ad...7fd

Skrevet

Om man ikke føler tiltrekning og nysgjerrighet fra 1. eller 2. date så kan man glemme det tror jeg. Det kan ta en god stund før forelskelsen kommer, men det må være tiltrekning der.

Riktignok kan man få følelser for noen etter hvert som man blir godt kjent med dem, men det fungerer bedre i andre settinger. Møtes man via Tinder så blir det feil å henge sammen som venner for å se om det en gang i tida vil oppstå følelser... Fokuset er også annerledes i den settingen, og vil nok være til hinder for at det kan skje.

På min siste Tinderdate så var nysgjerrigheten der fra 1. date, og på 3. date var tiltrekningen helt klart på plass. Sommerfugler i magen fra 4. date. Men etter 2 mnd var det bare å innse at vi var for forskjellig selv om forelskelsen hadde begynt å komme. Den døde fort når problemene ble tydelige.

Anonymkode: 9aa3e...996

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan nok være enig i at man må ha den gode følelsen fra starten, men samtidig lurer jeg på hvor mye man egentlig skal leite etter den følelsen. Har datet noen fra Tinder, men jeg har aldri fått den forelskelsen/vært betatt fra start. Når jeg var yngre ble jeg ofte forelsket og kjente alltid på godfølelsen når jeg traff en ny en. Nå har jeg ikke kjent den siden det ble slutt mellom eksen og meg for fire år siden og har derfor mistet troen på at den superforelskelsen kommer. Kanskje det er en del av å bli eldre ? At man mister litt naiviteten og blir mer realistisk mtp forhold. 

Det er jeg som skrev innlegget over også.

Jeg tenkte litt som deg, etter en del bom-dating der følelsene ikke helt kom. Men etter siste så har jeg kjent på sommerfugler og småforelskelse, så jeg tror faktisk det er mulig for oss også, selv om det ikke ble klaff denne gangen heller. Selv om man blir realistisk tror jeg ikke man skal gi opp spenningen helt. Man blir kanskje ikke så lett hodestups forelsket lengre, men det er fullt mulig å oppleve en god del følelser. Og føle seg som fjortis i stedet for førtis.:fnise:

Anonymkode: 9aa3e...996

Skrevet

Man MÅ gi det litt tid. Hvis du har en god følelse, gi det 3-5 dater, minst. Noen trenger litt tid for å vise hvem de er, betyr ikke at man ikke passer sammen. Jeg er glad jeg gav samboer mange sjanser, nå er vi sjelevenner, men jeg hadde ikke trodd det før vi ble sammen faktisk. Var mye usikker det første halve året. 

Anonymkode: 33410...26d

Skrevet

Jeg møtte kjæresten min på Chatroulette (som var veldig populært da). Dette er seks år siden nå, og vi har vært samboere i to år og har også forlovet oss. Jeg var da 15 og han 18, så det er tre år mellom oss. Du bør bare ta tiden til hjelp, og se om dette er den rette for deg. Det er jo på nettet man møter folk i dag :yvonne: 

Lykke til :ninuskapus:

Anonymkode: bae2e...103

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...