AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #1 Skrevet 25. august 2017 Vet ikke om jeg overdriver, eller om det ikke er så farlig, men svigermoren min vil at vi skal klippe håret til datteren vår. Hun er 6 mnd og ble velsignet med masse hår da hun ble født, vi kunne jo nesten dette det i sløyfe:) jeg er veldig stolt av henne og hun har masse hår som har vokst. Pga hun er baby, er det jo tynnere partier der hun har hodet, men det går seg jo til.. saken er at i min manns kultur er det vanlig at man barberer håret til babyene rett etter fødsel, men jeg ville det virkelig ikke, og mannen min endret mening da han så hvor viktig det var for meg. Men nå sier svigermor at håret til baby er ujevnt og tynt? Altså wtf? Jeg har sagt nei, mannen min synes det er vanskelig å motsi henne, men gjør det pga meg.. Jeg vil for all del ikke lage noe bråk, jeg er ganske åpen av meg med tanke på kultur og jeg skjønner jo at det er viktig for henne...men hallo, det er min datter. Jeg børster håret hennes og setter det i sløyfe hver dag og hun er så flott! Den "ujevnheten" går seg til, og helt ærlig kunne jeg ikke brydd meg mindre. Det er visst ikke noe jeg skulle frem til, men jeg måtte bare få det ut. Jeg vil ikke lage noe krangler innad familien..ville dere barbert hodet til baby om noen kjære hadde rådet dere til det? Anonymkode: 9aa40...a69
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #2 Skrevet 25. august 2017 nei, bare nei. Det er en baby, de er søte uansett. Anonymkode: 451d8...5cd 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #3 Skrevet 25. august 2017 Hvis babyen kler en viss farge så går det an å farge håret. Blir ofte veldig stilig, spesielt om du er glad i spreke farger Anonymkode: a780c...f6d 1
Antoinette Skrevet 25. august 2017 #4 Skrevet 25. august 2017 Hvis det bare er babyfjon så barber det av. I enkelte kulturer klipper man håret ned for å stimulere veksten, det er ikke noe rart eller skummelt med det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 Hadde aldri barbert hode til baby, be svigerbeistet ta seg en bolle! Bare vær glad baby har hår, det som slites vekk vokser fort ut igjen. Anonymkode: ed251...e78 2
Forundret.. Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis babyen kler en viss farge så går det an å farge håret. Blir ofte veldig stilig, spesielt om du er glad i spreke farger Anonymkode: a780c...f6d
Forundret.. Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 Vet om flere utenlandske som barberer bort håret når det begynner å komme tykkere hår, når baby nærmer seg året. Dette er for å få jevnere og tykkere hår. Jeg har ikke gjort det med mine. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 24 minutter siden, Antoinette skrev: Hvis det bare er babyfjon så barber det av. I enkelte kulturer klipper man håret ned for å stimulere veksten, det er ikke noe rart eller skummelt med det. Nettopp, skjønner jo poenget hennes, og hun har faktisk et godt argument, men det holder ikke for meg :/ det er noe fjon, ellers er det en 10 cm langt mørkt hår Anonymkode: 9aa40...a69 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #9 Skrevet 25. august 2017 2 minutter siden, Forundret.. skrev: Vet om flere utenlandske som barberer bort håret når det begynner å komme tykkere hår, når baby nærmer seg året. Dette er for å få jevnere og tykkere hår. Jeg har ikke gjort det med mine. Ja, har sett det selv skjønner poenget.. håret vil jo virke tykkere. Men hun har allerede fint hår, synes jeg, mannen min synes også det.. Anonymkode: 9aa40...a69 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #10 Skrevet 25. august 2017 Uff, hvorfor gidder folk å rote seg borti utlendinger og i tillegg lar de bestemme med den tragiske kulturen sin🙄 Anonymkode: 60f60...7a6 4
Gjest Catalina Culès Skrevet 25. august 2017 #11 Skrevet 25. august 2017 Drit i hva svigermor, mener., hun har ingenting med det.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #12 Skrevet 25. august 2017 Jeg ville vegret meg, da jeg ser for meg at det er vanskelig å få barbert hodet uten at det blir en kjip opplevelse for baby. Dere må jo holde holdet helt fast mest klippingen pågår og babyen vil mest sannsynlig sprelle og protestere. Jeg tror du, eller kanskje helst din mann må ta en prat med svigermor og forklare at dere sammen har bestemt dere for å ikke barbere hodet og at det ikke er mer å diskutere. Anonymkode: 113a3...ec3
Antoinette Skrevet 25. august 2017 #13 Skrevet 25. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har sett det selv skjønner poenget.. håret vil jo virke tykkere. Men hun har allerede fint hår, synes jeg, mannen min synes også det.. Anonymkode: 9aa40...a69 Babyfjon er ikke spesielt pent når det blir skikkelig langt. Regner med at dette egentlig handler om at moren vil at alle skal se at hun er en jente så hun fester pynt i det.
Gjest Sisti Skrevet 25. august 2017 #14 Skrevet 25. august 2017 Hadde sagt tydelig nei, og tenkt at du gjør dama en tjeneste i forhold til å lære henne å akseptere norsk kultur. Hun må bare lære seg at egen kultur ikke trumfer alt. Datteren din har et helt liv med "voksenhår" foran seg. Hvorfor ikke bare nyte det mens de ennå har det sjarmerende babyhåret som ser litt søtt og rart ut? Det er jo ikke meningen å få dem til å se voksne ut tidligst mulig?
Gjest Sisti Skrevet 25. august 2017 #15 Skrevet 25. august 2017 21 minutes ago, Antoinette said: Babyfjon er ikke spesielt pent når det blir skikkelig langt. Regner med at dette egentlig handler om at moren vil at alle skal se at hun er en jente så hun fester pynt i det. Må det være et mål å være penest mulig allerede som baby???
Antoinette Skrevet 25. august 2017 #16 Skrevet 25. august 2017 Akkurat nå, Sisti skrev: Må det være et mål å være penest mulig allerede som baby??? For noen mødre er det det eneste som betyr noe, selv på spebarnsstadiet. 2
Viktualia Skrevet 25. august 2017 #17 Skrevet 25. august 2017 Barbering av hodet har ingen påvirkning på hvor tykt det er eller hvor fort det gror. Hvis man syns at håret er stygt kan man jo fint klippe vekk det slitte og tynne håret. 3
Måbarefåsiat... Skrevet 25. august 2017 #18 Skrevet 25. august 2017 Neste blir å pierce ørene hennes... 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #19 Skrevet 25. august 2017 3 minutter siden, Antoinette skrev: For noen mødre er det det eneste som betyr noe, selv på spebarnsstadiet. Antoinette du høres litt kort ut. At moren til babyen, som har født dette barnet(!) Ikke vil er det eneste som betyr noe her. Hva svigermors kultur driver med trenger ts ikke bry seg om nei. Vi bor i Norge, det gjør babyen også. Og ta har sagt flere ganger nå at babyen har langt pent hår (som utlendinger gjerne har) da forstår jeg ikke hvorfor du drar opp babyfjoner og annet tull,denne babyen har jo ikke det! Barber ungene dine du Antoinette!! Selvfølgelig trenger man ikke barbere en baby, alle hår vokser ut! Anonymkode: ba6a4...65b 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #20 Skrevet 25. august 2017 Gjør det du syns er best, eller klipp det så blir svgermor glad og du får kanskje et bedre forhold til henne etter det. Alt i alt er det bare har. Vet at det er muslimsk tradisjon å gjøre det på nyfødte babyer, så blir vekten av håret målt opp i tilsvarende mengde gull som så skal gis til de som er fattige. Ingen dum tradisjon. Vi barberte hodet til mellomste jenta når hun var 7 mnd, ikke fordi vi er muslimer men fordi hun så veldig ut som Gollum på håret... Anonymkode: 34628...ca4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå