Gå til innhold

Hvilken hunderase?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer ønsker å kjøpe oss hund. Vi har forelsket oss i hver vår hunderase. Han i engelsk bulldog og jeg i cavalier king Charles spaniel. Men har forstått det sånn at begge disse rasene sliter veldig med helsen. Så vi prøver da å finne andre raser. Jeg har fått øynene opp for eurasier da det virker som en rase som vil passe oss, men har ingen kjennskap til dem utenom det jeg har lest på nett  

Noen som har erfaringer med disse rasene? Eventuelt tips om andre raser dere mener kan passe oss? 

Vi bor i en leilighet, så vi vil ikke ha en rase som er kjent for å bjeffe mye. Vi liker og gå turer, men må ha en hund som også klarer roligere dager. 

Han er ufør, så har mye tid til hunden, men det er også viktig at den klarer å være alene hjemme. Vi kommer nok også til å få barn etterhvert. 

Når det kommer til pelsstell, er det helt greit om vi må gre over den et par ganger i uken, men vil helst ikke ha en rase som krever ekstremt mye.

Ingen av oss har hatt hund før, så det blir vår første. Bjeffing og det å være alene hjemme er jeg selvfølgelig klar over at kan trenes, men enkelte raser "har det jo mer i seg" og vil slite litt mer å lære/avlære disse tingene. 

Anonymkode: 66274...ed5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Anonymkode: 66274...ed5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...