Gå til innhold

Hvorfor fornektes ulempene med høy innvandring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mange innvandrere og/eller flyktninger på for kort tid, skaper problemer. Hvorfor er det så mange som fornekter akkurat det?

Anonymkode: 03fef...cac

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke hly innvandring i Norge.

For mange av hva som helst medfører problemer. Tullete sirkulært argument.

• Liker 1
Skrevet

35 minutes ago, amativeReflection said:

Vi har ikke hly innvandring i Norge.

For mange av hva som helst medfører problemer. Tullete sirkulært argument.

Nordmenn vil om 5-10 år være en minoritet i landets hovedstad. Norge har hatt høy innvandring gjennom mange tiår sammenliknet med nesten alle land i verden. Nordmenn er et av Europas aller minste folkegruppe. 

Anonymkode: b8754...b0b

• Liker 2
Skrevet

Innvandring fra et av verdens verste u-land til et av verdens beste i-land, vil ALDRI vær en fordel for et i-land. Selv de mest godtroende tennåringer bør ha fått med seg det.
Det er en win-tap situasjon med oss som taper, og "forhåpentligvis" flyktninger som vinner, men sannheten er at de flyktningene vi tar imot er langt fra de som trenger det mest.

Anonymkode: 919a6...0e1

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

For mange innvandrere og/eller flyktninger på for kort tid, skaper problemer. Hvorfor er det så mange som fornekter akkurat det?

Fordi det motsatte er nokså ille. Mange hvite feite menn på ræva. I tresko og klør seg i hue. Vi kan ta i mot mange. Det er en del galskap der ute som gjør oss nødt til å hjelpe. Så er det viktig at vi er flinkere til å stille krav. Som å lære norsk, er nødvendig for å lykkes.

Skrevet

Men vi hjelper jo relativt sett veldig få ved å bosette dem i Norge. I praksis ren symbolpolitikk overfor godtroende nordmenn som gjerne vil hjelpe verden. Det er ikke det at det koster for mye, men at det kommer så få til gode. Det er jo rent idioti å bosette flyktninger i et av verdens dyreste land. Om motivet er å hjelpe, så kommer det langt flere til gode om vi bruker de samme pengene nær sagt hvor som helst ellers i verden utenom Norge.

Samtidig ødelegges velferdsstaten som skaper disse pengene vi så priviligert kan gi til andre.

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Er det så mange som fornekter det? Spørsmålet er vel heller hva som er alternativet. Uenigheten går vel mer på om det er en løsning å stoppe innvandringen eller ikke.

Anonymkode: 997b9...f9c

• Liker 1
Skrevet

Integrering er alfaomega når man kommer til innvandring. Dette burde være ett krav,uansett alder. God norskopplæring til ALLE, kurs i etikk,religion,tradisjon. Og nøye og god oppfølgning. Dette krever tid,kompetente folk og PENGER! Ja,vi har penger i verdens rikeste land. Men hva med de med 3dagers piss i buksa som reiste dette landet til det det er idag? De som ikke får gå ut,ikke får spise det de ønsker, de som ikke blir  vasket,bor på gangen , og flyttes rundt fra sted til sted som en sur sokk!!! Hva med de eldre??? Hva med de syke, de svake,de særskilte..? Burde de ikke få all den hjelpen de trenger,all den ressursen de kan få? 

Hva burde være hovedfokuset her i landet? Hvor burde pengene gå?

Anonymkode: 5b8b1...f04

Skrevet
18 minutes ago, AnonymBruker said:

Integrering er alfaomega når man kommer til innvandring. Dette burde være ett krav,uansett alder. God norskopplæring til ALLE, kurs i etikk,religion,tradisjon. Og nøye og god oppfølgning. Dette krever tid,kompetente folk og PENGER! Ja,vi har penger i verdens rikeste land. Men hva med de med 3dagers piss i buksa som reiste dette landet til det det er idag? De som ikke får gå ut,ikke får spise det de ønsker, de som ikke blir  vasket,bor på gangen , og flyttes rundt fra sted til sted som en sur sokk!!! Hva med de eldre??? Hva med de syke, de svake,de særskilte..? Burde de ikke få all den hjelpen de trenger,all den ressursen de kan få? 

Hva burde være hovedfokuset her i landet? Hvor burde pengene gå?

Så du foreslår å importere innvandrere for å stelle de eldre?

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du foreslår å importere innvandrere for å stelle de eldre?

Haha! Ja,akkurat det jeg mente!! (Rister på hue av dumme kommentarer..)

Jeg mener ja til innvandring,men med strenge krav... Vi vil vel at disse nye landmennene skal få jobb,og bidra i vårt potitland? Ja da må vi ha krav!

Og har vi ikke råd til disse kravene, fordi vi MÅ og BURDE bruke penger og ressurser på eldre og svake i dette landet,så får vi la vær å ta inn så mange innvandrer da! 

Og nei, jeg er på ingen måte rasist! Jeg har absolutt ingenting i mot religioner,kulturer,tradisjoner... Men skal vi leve sammen , så må også de lære om våre! 

Ja til integrering!

• Liker 1
Skrevet

Når du tror at det hjelper globalt med innvandring, se på dette her og forsøk å lære:

Anonymkode: 47083...0b9

• Liker 2
Skrevet

Er det fortsatt så mange som benekter det? Jeg er enig i at det var en ganske vanvittig fornektelse eller fortielse av dette tidligere men de siste årene opplever jeg at mytene har falt en etter en. Det ble påstått at vi tjente på innvandringen økonomisk, mens "alle" nå vet at det er et enormt økonomisk sluk. Det ble påstått at vi trengte innvandringen for å kompensere for eldrebølgen, mens Brochmann-utvalget slår fast at innvandringen påvirker eldrebølgen negativt, altså forsterker den negative effekten. Det ble påstått at vi ble kulturelt beriket, mens vi i dag diskuterer hvordan vi kan unngå at kulturer med liten respekt for kvinner og homofile får for stor plass. Det ble påstått at innvandringen var positiv for nordmenn, mens vi i dag ser enkelte innvandrergrupper som er voldsomt overrepresentert med tanke på vold og overgrep som rammer etniske nordmenn.

Slik jeg ser det er det ikke lenger særlig mye rom for tvil rundt at innvandringen fra ikkevestlige land er negativt for Norge og nordmenn. Spørsmålet står rundt hvor mye, og hvor mye vi skal akseptere. Vi ser dette blant annet ved at innvandringstilhengere har sluttet å argumentere med mytene jeg skisserer over, men nå fremstiller innvandring som en slags ustoppelig naturkraft vi bare må akseptere, at vi må ta inn mange på moralsk grunnlag eller at vi ikke har noe valg på grunn av internasjonale konvensjoner. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

"ingen lever tryggere, enn de som lever i ett stort luftslott!"

Anonymkode: a977e...b7a

Skrevet

Jeg fornekter det ikke, men det er ikke noe jeg gidder å diskutere heller. Har opplevd for mange ganger at rasister og folk som er helt oppråtna av hat og frykt virkelig lar det stå til hvis du først er "litt" enig med dem, og det blir bare for kvalmende og trist å høre på... Finnes liksom ikke noe fornuftig gråsone lenger, så de i midten blir rett og slett lei av å snakke om det og melder seg ut av diskusjonen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...