AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 Jeg studerer sosialt arbeid og jeg ser (utrolig nok) at vi ikke har ex.phil/fac hos oss. Jeg ser dog at det er på flere av de andre universitetene med samme retning. Jeg stusset litt på det, for jeg trodde det var nødvendig for å ta bachelor på universitetet? Uansett. Jeg har plan om å gå rett på master, vil jeg måtte ha det for å kunne ta en mastergrad? Er det noen andre krav om ex.phil? Jeg vurderer om jeg skal ta det på egenhånd for jeg har alltid tenkt at det er så viktig. Noen med peiling? Anonymkode: f2dc3...dc3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Går du på høyskole? Det har man det ikke, mens på universitet har man det, sånn som jeg har forstått det (er ikke 100% på dette altså, men mener det er sånn). Studieretninger som finnes både på høyskole og universitet har derfor noen ganger ex phil og noen ganger ikke. Anonymkode: 12717...f5a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 Det eneste som gjelder for deg er at du er heldig. Til masteropptak blir ikke ex.phil regnet med engang. Karakteren betyr ingenting. Jeg skjønner ikke helt hvordan du har fått for deg at dette er viktig. Det er ubrukelig og de fleste tar det bare fordi de må. Anonymkode: 9a213...c57 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #4 Skrevet 24. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du på høyskole? Det har man det ikke, mens på universitet har man det, sånn som jeg har forstått det (er ikke 100% på dette altså, men mener det er sånn). Studieretninger som finnes både på høyskole og universitet har derfor noen ganger ex phil og noen ganger ikke. Anonymkode: 12717...f5a Nei, det er noen studier på universitetet som ikke har ex.phil. Anonymkode: 9a213...c57
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #5 Skrevet 25. august 2017 Du går nok på et av de nyere universitetene, og du tar en yrkesutdanning, derfor har du ikke exphil. Exphil er ikke et krav for å komme inn på master. Anonymkode: c1233...11e
Gjest Sisti Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 Virkelig ingenting som bryr seg om at du mangler dette. Ingen. Det betyr egentlig bare at du kan ta flere studiepoeng i noe som faktisk er relevant for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå