Gjest O.G. Skrevet 25. august 2017 #21 Del Skrevet 25. august 2017 31 minutter siden, Mippi skrev: Å sende regning til en god venninne etter bryllupet på denne måten er både frekt og smålig. Hadde vært nok for meg å ende vennskapet på, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timsy Skrevet 25. august 2017 #22 Del Skrevet 25. august 2017 1 time siden, Rosalie skrev: Naturligvis skal bruden betale når bruden insisterer på at forlover skal måtte sette opp håret hos frisør. Så nei, jeg hadde ikke overført noen penger til griskebruden. 900 kr er uansett psychodyrt bare for helt vanlig oppsett. 900kr for oppsett av hår er slett ikke dyrt. Det tar tid å sette opp hår. I tillegg er det ekstraarbeid for salongen når brud med følge skal inn i salongen. Alt må vaskes grundig slik at ingen får hår på klærne. Gå til frisøren å be om vask og føn og se hva det kommer på. Så kan du selv tenke deg hva det koster om du heller skulle hatt håret preppet, satt opp og formet. I tillegg trenger de tid før og etter til forberedelser og rydding. Tror ikke de fleste skjønner hva det faktisk koster å drive butikk. Det er gratis å sette opp håret hjemme på badet. Men frisøren driver en profesjonell tjeneste som faktisk koster penger. Tid = penger. Men dårlig kommunikasjon mellom brud og forlover. Men forlover kunne også spurt på forhånd, om det var så big deal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 25. august 2017 #23 Del Skrevet 25. august 2017 Jeg skjønner at brudeoppsett er dyrt, men man bruker da ikke like mye tid og dill i håret på forlover, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susalabim Skrevet 29. august 2017 #24 Del Skrevet 29. august 2017 Som brud ville jeg aldri ha sagt til min forlover at hun skulle til frisøren uten å spørre først om det var noe hun ønsket, hvert fall hvis jeg tenkte at hun skulle betale selv!! Skikkelig ufint av bruden! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbird Skrevet 30. august 2017 #25 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) Er forlover til en brud som snart skal gifte seg. Jeg har fått beskjed om at vi skal på frisør, på selve dagen. Jeg har selv bestemt at jeg skal ordne håret her (i stedet for å ordne det selv), funnet frisyre og spurt hva dette kostet (450). Regner med jeg skal betale dette selv, siden bruden ikke har sagt hun skal ta dette. Hun har bestilt mat og drikke til alle, litt alkohol til oss to. Regner med hun skal betale for brudepikenes hår... Hadde det vært meg hadde jeg betalt for forloveren min sitt hår... Endret 3. september 2017 av Blackbird 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #26 Del Skrevet 31. august 2017 Send henne regningen på utdrikningslaget Anonymkode: 0a972...794 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #27 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg synes du burde ta en prat med henne med tanke på alle utgiftene du har hatt pga dette bryllupet hennes. Som alle andre sier, hadde du fått valget om frisør og fått velge frisyre hadde det vært naturlig å betale delv, men i ditt tilfelle? Neei. Dette høres utrolig frekt og smålig ut fra din venninne, slike ting får meg til å revurdere vennskap (men jeg hadde definitivt tatt en skikkelig prat med henneog jeg regner med hun da ser poenget ditt og problemet er løst!) Anonymkode: 27b2d...226 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 31. august 2017 #28 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg har aldri i mitt liv brukt 900 kroner hos en frisør, og skal jeg gjøre det, skal det jommen meg være på eget initiativ. Hvis bruden mener frisørsveis er nødvendig, får hun ta utgiften selv. Akkurat som hun selv må betale for middagen hun har bestemt at gjestene skal få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 31. august 2017 #29 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg ville ikke betalt en regning som ikke var avklart på forhånd og som kommer i ettertid på den måten. Det er bare dårlig gjort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #30 Del Skrevet 10. april 2023 Jeg som forlover fikk time til frisøren sammen med bruden for oppsetting av hår. Bruden betalte for seg og jeg for meg. Måtte ut med 1500kr og var sjokket over at jeg måtte betale for noe hun sa vi skulle og bestilte time for meg.. Kunne fikset håret mitt hjemme selv mye bedre. Det er en Uting! Og burde virkelig vært i budsjettet til bryllupet.... Anonymkode: 040b9...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #31 Del Skrevet 10. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg som forlover fikk time til frisøren sammen med bruden for oppsetting av hår. Bruden betalte for seg og jeg for meg. Måtte ut med 1500kr og var sjokket over at jeg måtte betale for noe hun sa vi skulle og bestilte time for meg.. Kunne fikset håret mitt hjemme selv mye bedre. Det er en Uting! Og burde virkelig vært i budsjettet til bryllupet.... Anonymkode: 040b9...b0b Det er kjempefrekt av bruden! Anonymkode: 42473...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå