AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #1 Del Skrevet 24. august 2017 Bryllupet er overstått. Bruden spurte ikke en gang om jeg ville til frisøren, hun ga meg bare beskjed om at vi skulle til frisøren begge to som en del av planen på bryllupsdagen, så jeg tenkte at det var en takk til meg for utdrikningslag, bakehjelp, utstyrshjelp og diverse annen hjelp. Nå ble jeg litt paff, for jeg fikk plutselig beskjed om å overføre (ganske mye) penger for håret den dagen. Er det vanlig? Anonymkode: 71004...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 24. august 2017 #2 Del Skrevet 24. august 2017 Jeg har vært forlover to ganger og bruden har betalt frisør til oss begge, begge ganger. Jeg hadde med snacks og champagne til frisøren. Ble du bedt om å betale for deg eller dere begge? Tenker det er fair å betale for seg selv med mindre hun krevde denne frisyren, men det burde jo vært kommunisert litt bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 24. august 2017 #3 Del Skrevet 24. august 2017 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 24. august 2017 #4 Del Skrevet 24. august 2017 (endret) Greit om du må betale for deg selv, men absolutt ikke greit om du også nå betale for henne. Hva kom prisen på? Endret 24. august 2017 av FrittgåendeBurugle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #5 Del Skrevet 24. august 2017 Mente hun at du skulle betale for henne? Anonymkode: a272b...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #6 Del Skrevet 24. august 2017 Hun mente at jeg skulle betale for meg selv, ikke henne. 900 kroner. Jeg skjønner forsåvidt at jeg må betale selv, men det hadde bare vært fint å bli spurt om det var greit på forhånd, i stedet for å bare få beskjed om at jeg skulle få fikset håret i den og den stilen. Jeg hadde også med champagne og snacks. Hadde jeg visst om prisen på forhånd, hadde jeg bare fikset håret selv, for økonomien er ikke helt prima om dagen. Men den er god, da vet jeg at det er vanlig å betale for seg selv. Anonymkode: 71004...9dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #7 Del Skrevet 24. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun mente at jeg skulle betale for meg selv, ikke henne. 900 kroner. Jeg skjønner forsåvidt at jeg må betale selv, men det hadde bare vært fint å bli spurt om det var greit på forhånd, i stedet for å bare få beskjed om at jeg skulle få fikset håret i den og den stilen. Jeg hadde også med champagne og snacks. Hadde jeg visst om prisen på forhånd, hadde jeg bare fikset håret selv, for økonomien er ikke helt prima om dagen. Men den er god, da vet jeg at det er vanlig å betale for seg selv. Anonymkode: 71004...9dc Du burde si ifra til venninnen din. Så slipper du lignende overraskelser i fremtiden. Anonymkode: 2011b...f39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #8 Del Skrevet 24. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde si ifra til venninnen din. Så slipper du lignende overraskelser i fremtiden. Anonymkode: 2011b...f39 Dette ville jeg absolutt ikke gjort Anonymkode: 85b90...8ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #9 Del Skrevet 24. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde si ifra til venninnen din. Så slipper du lignende overraskelser i fremtiden. Anonymkode: 2011b...f39 Til neste gang hun skal gifte seg, mener du? Anonymkode: 7babc...9e2 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 25. august 2017 #10 Del Skrevet 25. august 2017 Syns det er dårlig gjort av bruden at hun bare antok at du forstod at du skulle betale selv. Kommunikasjon! Til alle dere forlovere der ute, snakk med bruden om slike ting :-) Jeg hadde ikke hatt problemer med å betale, hvis det var avklart på forhånd. Å komme i etterkant å kreve penger for noe som ikke var avklart og avtalt er bare frekt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 25. august 2017 #11 Del Skrevet 25. august 2017 Jeg mener bruden skal betale npr hun forventer at du skal til frisør. Jeg betalte både frisør og make up for min forlover 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 25. august 2017 #12 Del Skrevet 25. august 2017 Naturligvis skal bruden betale når bruden insisterer på at forlover skal måtte sette opp håret hos frisør. Så nei, jeg hadde ikke overført noen penger til griskebruden. 900 kr er uansett psychodyrt bare for helt vanlig oppsett. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 25. august 2017 #13 Del Skrevet 25. august 2017 Litt spesielt å si "du skal" for så å sende deg regningen syns jeg, men det er kanskje fordi vi betalte for alle i vårt bryllup.. Og med alle mener jeg både forlovere og brudepiker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 25. august 2017 #14 Del Skrevet 25. august 2017 Jeg betalte for forloveren min. Ikke fordi jeg krevde at hun skulle ha noen spesiell sveis, men jeg tenkte det var en trivelig ting å gjøre sammen på dagen, litt som en takk for alt hun hadde ordet og gjort som forlover. Hadde aldri falt meg inn å "kreve" at hun skulle gå til frisøren og betale for det selv, det er lite gjennomtenkt og hensynsløst. Det samme mener jeg om antrekk - krever bruden noe helt spesielt, så får hun betale. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 25. august 2017 #15 Del Skrevet 25. august 2017 Jeg tenker at så lenge det ikke var avklart at hun skulle betale for deg, så synes jeg du skal betale for deg selv. Hun antok nok at du skulle betale for deg, og du antok at hun betalte. Det er slikt som kan være lurt å avklare FØR man gjør ting som er dyrt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 25. august 2017 #16 Del Skrevet 25. august 2017 Det viktige er vel ikke om det er vanlig at bruden betaler for forlover hos frisøren eller ikke. Det som er viktig i denne situasjonen er om det er akseptabelt at bruden forteller deg at du skal være med til frisøren, ikke spør, og så kommer og krever penger i ettertid. Det er verken vanlig eller akseptabelt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 25. august 2017 #17 Del Skrevet 25. august 2017 Litt kommunikasjonsfeil fra dere begge to her. Du kunne ha spurt henne om dette på forhånd. Hvis hun sa at prisen ble sånn og sånn, hadde du mulighet til å si at da ville du heller ordne deg selv. Det er ganske vanlig å betale selv ja, og ikke bare gå ut fra at bruden betaler dette. Hun på sin side kunne spurt på en mer tydelig måte, om du hadde lyst til å være med til frisøren, ikke bare gitt beskjed om at da skal vi det. De gangene jeg har kommet oppi slike dilemmaer der jeg ikke er sikker på om tilbud fra folk er spandert eller til selvkost, pleier jeg å spørre om hva det koster eller hva vedkommende skal ha for det. Så får man vite hvor landet ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 25. august 2017 #18 Del Skrevet 25. august 2017 TS får slutte å være konfliktsky og spørre om det der er nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippi Skrevet 25. august 2017 #19 Del Skrevet 25. august 2017 (endret) Når bruden sier at dere skal til frisøren, skal også bruden betale. Å sende regning til en god venninne etter bryllupet på denne måten er både frekt og smålig. Har selv vært forlover flere ganger og fått beskjed om å kjøpe sånn-og-sånn kjole. Måtte betale selv gitt, både kjole og skredder. Frisør fikk jeg en gang, da av en brud som selv mente hun var utrolig snill som ga meg frisørtime for å fikse håret mitt slik HUN ville at det skulle bli fikset... Hva er det med folk som synes at det er greit at andre skal betale for det de vil ha, som den største selvfølge? Spesielt frekt mener jeg det er når de selv svømmer i penger, men "krever" dyre og unødvendige utgifter dekket av en student. Jaja, sånn er det vel med de fleste bridezillas, meg meg meg. Endret 25. august 2017 av Mippi 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 25. august 2017 #20 Del Skrevet 25. august 2017 Bruden kunne godt skrevet at hun tenkte dere skulle til frisøren og at i såfall så kom prisen på xxx kr for deg. Så er du forberedt. Tenker også at dersom man betaler selv så må man få bestemme frisyre selv også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå