Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Har hatt hull i ørene i et år nå. Men de er fortsatt såre. Og det renner fortsatt noe hvitt ut av de. Hulle er røde og ser litt betente ut. Har prøvd både pyrisept og en salve fra apoteket? noen gode råd? vurderer å dra til legen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min lillesøster slet med det samme fikk vi beskjed om ikke å bruke pyrisept for det trekker bakteriene til overflaten og lukker såret. Men hull i ørene vil man gjerne ha åpne så da skal man bruke klorhexidin (0.5% blanding tror jeg det var) + ikke bruke stiftøredobber, men ringer slik at det kommer luft til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bruker du øredobber av ekte gull/sølv? Hvis ikke kan det være at du ikke tåler stoffet. Selv kan jeg bare bruke ekte sølv eller gull, hvis ikke får jeg lignende reaksjoner som du beskriver her.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dra til legen! Hullene skal ikke være sånn, de skal gro i løpet av 8 uker.

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Jeg bruker ikke pyrisept lenger. Følte at det ikke virket. Ble anbefalt en salve av noen her på kg. Litt usikker om den virker. Bruker ikke den så ofte.

Tror jeg tåler uekte øredobber, men jeg bruker hvitt gull nå.

Det ene hullet har hovnet opp litt. Ser ut som om jeg har en liten kul på øret..... :roll:

Jeg fikk også høre at hullene skulle gro etter 8 uker. Men nå har det altså gått 1 år.

Jeg har ganske tykke øreflipper. Har det noe å si? Man kan liksom ikke se "stilken" på øredobben på meg. Øreflippen dekker hele.

Skrevet

Jeg vil anbefale kirurgisk stål. Jeg tåler nemlig kun det og sølv, selv gulløredobber reagerer jeg på.

Men ta en tur til legen uansett.

Skrevet

Jeg bruker sånn baby-salve på piercingen min når den blir rød og sår. (Den baby-salven som er hvit, med en liten rosa bamse på, zink-salve er vel det det er)

Piercingen min var knallrød for 2 dager siden, og er nå nesten fin igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...