Zienna Skrevet 24. august 2017 #1 Del Skrevet 24. august 2017 Gjennomsnittstemperaturen er 22 grader på begge steder. Er Kanariøyene mer stabilt enn Kreta på denne årstiden? Har fått i oppdrag fra sønn med 2 små å finne feriested til dem. Selv misliker jeg Kanariøyene, men elsker Hellas. Noen som har erfaring fra Kreta i oktober? Å bli brun er ikke viktig for dem, men å bade uten å fryse, kose seg på tavernaer sammen om kvelden og sitte ute i mørket. Jeg er takknemlig for råd, for dette var vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 24. august 2017 #2 Del Skrevet 24. august 2017 (endret) Jeg har vært i Tyrkia og Kypros i oktober, vært mer en varmt nok, null regn,30 grader og 25-26 i vannet. Usikker i forhold til Kreta, men badevannet er garantert varmt nok etter sommeren. Om det er opphold og sol, så vil jeg tippe en god norsk sommer, men usikker hvor stabilt det er. Om man drar på seg en genser på kvelden, så gjør jo ikke det noe. Jeg ville også valgt Kreta, før Kanariøyene, lykke til med valget :o) Endret 24. august 2017 av morhjertegod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 24. august 2017 #3 Del Skrevet 24. august 2017 Kreta er usikkert. Har vært der i starten på oktober, og hatt flaks hver gang. Men då har lokalbefolkningen sagt at de ventet på vinter. (Har da hatt ca 22 grader). Kanariøyene har vel høysesong i de tider, og er garantert mer værsikkert. Varierer litt. Tror GC er mest sikker på varme. Tenerife og Lanzarote kan ha litt kalde kvelder, dvs at du bør ha med en jakke. Jeg elsker Hellas, men hadde nok gått for kanariøyene hvis bading er viktig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #4 Del Skrevet 25. august 2017 Bade uten å fryse på Kanariøyene er etter min mening umulig. Husk at det er snakk om Atlanterhavet. Middelhavet er mye varmere. Av den enkle grunnen ville jeg valgt Kreta. Men hva med Kypros? Siden det er lenger øst varer sommeren litt lenger der. Og det er jo så godt som Hellas Anonymkode: bc5ce...f49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 25. august 2017 #5 Del Skrevet 25. august 2017 Dra til Kypros! Kreta hadde jeg ikke villet sjanse på så sent på året. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #6 Del Skrevet 25. august 2017 Gran Canariafantastisk der, en ren lykkepille, sjekk ut hotellet Palm Oasis. Anonymkode: d227c...fed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #7 Del Skrevet 25. august 2017 23 timer siden, Zienna skrev: Gjennomsnittstemperaturen er 22 grader på begge steder. Er Kanariøyene mer stabilt enn Kreta på denne årstiden? Har fått i oppdrag fra sønn med 2 små å finne feriested til dem. Selv misliker jeg Kanariøyene, men elsker Hellas. Noen som har erfaring fra Kreta i oktober? Å bli brun er ikke viktig for dem, men å bade uten å fryse, kose seg på tavernaer sammen om kvelden og sitte ute i mørket. Jeg er takknemlig for råd, for dette var vanskelig Kreta er ikke noe sted jeg ville dratt. Både av hensyn til temperatur og terror. Temperaturmessig er Canariøyene stabile i oktober. Regntiden er i (slutten av) november. Terrorfaren anser jeg som mindre på øyene ute i havet, men jeg kan ta feil Anonymkode: 0df11...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 29. august 2017 #8 Del Skrevet 29. august 2017 Da hadde jeg valgt Kanariøyene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå