AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 Far har kun samvær i 3 timer under tilsyn 2 ganger i måneden. Er jeg egoistiskt som savner det å kunne ha en vin kveld med venninner eller ta seg en bytur? Foreldrene mine er ikke så spreke lengre, de kan godt passe henne noen timer og ha henne på overnatting en gang hver 2 måned ca. Jenta er 8 år. Så dere alenemødre der far ikke har samvær eller svært begrenset hvor ofte får dere avlastning? Anonymkode: a773f...7d1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Hva legger du i alenemor? Helt alene med barnet uten involvering av barnefar, eller typ "alenemor" hvor barnet er med far annenhver helg? Anonymkode: e4f9d...7d4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva legger du i alenemor? Helt alene med barnet uten involvering av barnefar, eller typ "alenemor" hvor barnet er med far annenhver helg? Anonymkode: e4f9d...7d4 Beklager! Leste ikke siste setning! Anonymkode: e4f9d...7d4
GammelKaktus Skrevet 24. august 2017 #4 Skrevet 24. august 2017 Jeg har ikke behov for noe avlastning så jeg har ikke noe utenom når han er på skolen og eventuelt SFO men da er jo jeg som regel på jobb så det teller kanskje ikke. Hvis jeg virkelig hadde behov for en helg så hadde jeg jo hatt mulighet til å sende han til en venninne men har liksom ikke behovet. Mine hobbyer kan jeg dyrke hjemme og byturer på nattestid er ikke min greie. Trives godt hjemme. Alkohol drikker jeg sjelden så jeg regnes vel kanskje mer som avholds enn noe annet... Så jeg har venninner på besøk og så koser vi oss med kaffe og slikt, enten med barna rundt oss eller på kveldstid når de sover. Har du noen venninner som kan stille opp? Jeg har en venninne som er litt mer glad i utelivet enn meg og jeg passer barnet hennes som regel iallfall en gang i måneden når hun har behov for å komme seg ut. Jeg er for øvrig 100% alenemamma, følte for å nevne det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #5 Skrevet 24. august 2017 Nei kjære deg du er ikke egoistisk 😊 Det er helt naturlig å ønske tid for seg selv eller tid til å henge med venner og bare være seg selv en stund. Her blir det også svært sjelden. Jeg bruker mine foreldre som barnevakt når jeg skal på jobb så jeg liker ikke å bruke dem når jeg skal finne på andre ting. Og barnefar skal egentlig ha barna 4 netter i mnd, men pga han har reisejobb hender det at det blir 2 netter og ofte jobber jeg di helgene. Har du en tenåring i nærheten? Jeg brukte nabojenta som barnevakt dersom jeg skulle på jentekveld eller kino eller lignende. Ellers hender det at mine barn er på overnatting hos søskenbarn eller vennene sine f.eks. Da er det lov å unne seg litt alenetid eller voksen tid 😉 Anonymkode: 4c4cb...c91
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #6 Skrevet 24. august 2017 Nå er babyen min kun 10 mnd, men jeg har enda ikke hatt avlasting eller vært borte fra henne. Bf har lite samvær og kun hjemme med oss (han begynte ikke å interessere seg så veldig før nå). Kjenner det er slitsomt til tider, men det jeg savner mest er å dele hverdagen med noen... Har mistet litt kontakten med flere venner siden jeg aldri har mulighet til å bli med når de spør. Jeg trives heldigvis i mitt eget selskap og koser meg med babyen. Prøver å bruke tid med andre som har barn, men jeg kjenner på savnet etter å bli med venninnegjengen på bytur. Anonymkode: a9431...101
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #7 Skrevet 24. august 2017 Har to barn som ser faren sin en ettermiddag i uka hjemme hos farmoren, men de er ikke hjemme hos faren eller overnatter der. Ellers overnatter de hos foreldrene mine en natt eller to i måneden. En sjelden gang overnatter de hos farmoren. Kan du ikke avtale barnepass med venninner som også har barn? Så kan dere passe hverandres når den ene vil ut. Evt få deg betalt barnevakt, feks skoleelever i nabolaget. Anonymkode: c96d7...f39
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #8 Skrevet 24. august 2017 Jeg har ikke hatt barnefri annet enn bhg/sfo/korte besøk siden overnatting hos barnefar opphøŕte i mai i fjor. Det går på et vis. Anonymkode: edf24...775
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #9 Skrevet 24. august 2017 Men hvorfor kan dere ikke skaffe en barnevakt? Anonymkode: 6a40c...c6d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #10 Skrevet 24. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor kan dere ikke skaffe en barnevakt? Anonymkode: 6a40c...c6d Fordi hun etter farens omsorgssvikt og på grunn av adhd sliter med separasjonsangst og generell utrygghet. Familien min bor noen timers reise unna. Hun trenger meg, så da er jeg her for henne. Anonymkode: edf24...775
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #11 Skrevet 24. august 2017 Ofte. Minst en gang i uken. Besteforeldrene elsker å passe henne og jeg elsker barnefri om det så er og slappe av eller og dra på fest. Anonymkode: 10aeb...cad
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #12 Skrevet 24. august 2017 Jeg er også alene med barn. Et familiemedlem som passer 1 natt i mnd. Men jeg orker som regel ikke finne på noe. Tar husarbeid og kvalitetstid med TVn Skulle gjerne hatt mer alenetid, men jeg har ikke så mange som kan hjelpe meg. Savnet veldig å gå ut med venninner osv for noen år tilbake, men det gikk over etter hvert. Barna blir plutselig så store, og før vi vet ordet av det er de ute av redet. Anonymkode: 54a53...f32
sommermor Skrevet 25. august 2017 #13 Skrevet 25. august 2017 Jeg har aldri barnefri, da han ikke har kontakt med henne av egen vilje. Så her har jeg henne 100 % hver dag hele året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå