Gå til innhold

Venninne som ikke er venninne for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette, men jeg har ei venninne som jeg alltid spør hvordan det går med henne, også spør hun aldri hvordan det går med meg, om jeg har hatt en fin helg eller noe som helst. Og siden hun nå har flyttet vekk for å studere, så får vi ikke møt hverandre - og hver gang hun ringer meg på tlf så har hun ingenting annet å si enn å snakke om seg selv, og om jeg prøver å si noe om hvordan det går med meg, så får jeg ikke noe særlig svar av henne, blir mer til at "jaja sånn er det bare" i respons, mens jeg sitter å snakker lenge om hennes dag, hennes tanker... 

Det som er trist med dette er at hun ser på meg som en "veldig god venn", mens jeg ikke ser henne som en venn lengre. Jeg ser henne som en person som trenger meg som en venn, og at jeg er en person hun bare vil "ha noe av" ved at jeg skal sitte å svare på alle ting i hennes liv, og jeg skriver her på KG om dette fordi jeg rett og slett ikke har peiling på om jeg skal kutte henne ut, prøve å snakke med henne om dette - og hvordan skulle jeg snakket med henne om dette? (Jeg er redd for å såre folk, så har ikke klart å si ifra til henne om dette i frykt for at hun skal bli såret, kjempe sint på meg osv)

Hilsen jente 23

Anonymkode: af814...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en sånn venn men tenker at jeg ikke kan forandre henne derfor lar jeg henne være som hun er og innretter meg i stedet etter det. 

Anonymkode: 19073...b7b

• Liker 1
Skrevet

Hei! Kjenner meg igjen i denne situasjonen. Hadde også en venninne som var slik. Jeg visste heller ikke hva jeg skule gjøre fordi jeg ikke ville såre henne. Til slutt tenkte jeg at jeg måtte tenke på meg selv, og jeg sluttet på en måte å engasjere meg i henne og det hun sa. Jeg ga igjen med samme mynt kan du si. Og da jeg ikke "ga så mye av meg selv lenger" da var jeg ikke så interessant å kontakte lenger, og "vennskapet" døde ut av seg selv. Et ekte vennskap skal gå to veier. 

Lykke til! 

Anonymkode: 4c31f...b31

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei! Kjenner meg igjen i denne situasjonen. Hadde også en venninne som var slik. Jeg visste heller ikke hva jeg skule gjøre fordi jeg ikke ville såre henne. Til slutt tenkte jeg at jeg måtte tenke på meg selv, og jeg sluttet på en måte å engasjere meg i henne og det hun sa. Jeg ga igjen med samme mynt kan du si. Og da jeg ikke "ga så mye av meg selv lenger" da var jeg ikke så interessant å kontakte lenger, og "vennskapet" døde ut av seg selv. Et ekte vennskap skal gå to veier. 

Lykke til! 

Oi, tusen takk for dette svaret!
Er godt å vite at man ikke er alene, selv om det da også er trist å høre at det er flere som har opplevd og har erfaringer med en tidligere 'venninne' som er slik. Tenker jeg skal gjøre det samme som deg, at jeg gir tilbake med samme mynt - hun har flere ganger sagt til meg at hun blokkerer og sletter folk som ikke tar kontakt med henne ( for eksempel gutter ) så kan tenke meg hun ikke ser seg selv, og bare sletter meg også etterhvert - for hun tenker at det er noe galt med alle andre som da ikke bare sitter å engasjerer seg i henne,

igjen takk for svar! :D 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, tusen takk for dette svaret!
Er godt å vite at man ikke er alene, selv om det da også er trist å høre at det er flere som har opplevd og har erfaringer med en tidligere 'venninne' som er slik. Tenker jeg skal gjøre det samme som deg, at jeg gir tilbake med samme mynt - hun har flere ganger sagt til meg at hun blokkerer og sletter folk som ikke tar kontakt med henne ( for eksempel gutter ) så kan tenke meg hun ikke ser seg selv, og bare sletter meg også etterhvert - for hun tenker at det er noe galt med alle andre som da ikke bare sitter å engasjerer seg i henne,

igjen takk for svar! :D 

Bare hyggelig. Slike "venner" stjeler mye energi, og ser som regel bare feil med andre og ikke seg selv. Jeg fant i hvert fall ut at jeg ikke orket å være en "søppelbøtte" mer, for det var det jeg følte meg til slutt, og nesten som psykolog. For jeg engasjerte jo meg i henne, og investerte tid i henne, og prøvde å stille opp for henne og hørte påmhenne. Kan trygt si at engasjementet kun gikk en vei, og at meg og mitt tydeligvis ikke var så viktig. Ønsker deg alt godt, og lykke til. Det er lov å tenke på seg selv og hva som er godt for deg. Og dette høres ikke greit ut for deg. 

Skrevet

Hun bruker deg som emosjonell søppelbøtte, du får begynne å ta igjen med samme mynt og se hva som skjer.

Skrevet
På 25.8.2017 den 13.29, O.G. skrev:

Hun bruker deg som emosjonell søppelbøtte, du får begynne å ta igjen med samme mynt og se hva som skjer.

Har begynt å ta igjen med samme mynt nå, og for å si det slik; hun sendte meg en sur melding hvor det bla stod "Du er vel bare med andre folk du nå?" (hun har aldri likt at jeg er med andre venner, og siden hun nå i tillegg har flyttet langt vekk så irriterer det sikkert henne noe veldig å tenke på at jeg er med andre) og da svarte jeg kort og greit: Ja :) - og det har jeg ikke fått noen respons på, haha, og det er jeg glad for! Takk for svar,
- TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...