AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 Er det noen som har hatt barn som har prøvd å ta livet av seg? Hva skjedde? Hvordan var tiden i etterkant av forsøket? Anonymkode: 6133a...06d
EvaLena Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har hatt barn som har prøvd å ta livet av seg? Hva skjedde? Hvordan var tiden i etterkant av forsøket? Anonymkode: 6133a...06d Jeg har prøvd. Ble heldigvis reddet og etter en stund så var livet mitt såååååå mye bedre. Nå idag er jeg redd for å dø fra barna mine. Døden er veldig oppskrytt, så jeg har allverden av tid til å vente på det trekket. Om du vurderer det, så IKKE gjør det. Det er lys i tunnelen.
SnoopyBoy Skrevet 26. august 2017 #3 Skrevet 26. august 2017 På 24.8.2017 den 20.57, AnonymBruker skrev: Er det noen som har hatt barn som har prøvd å ta livet av seg? Hva skjedde? Hvordan var tiden i etterkant av forsøket? Anonymkode: 6133a...06d Ja, overdose to år siden, 18 år. Mamma tok kontakt med akutteam på dps, fikk tett oppfølging i to uker, samtaler annenhverdag og hjemmebesøk om nødvendig og medisiner. Er hun under 18, bupa. Mamma var redd, måtte sove i senga hennes. Hadde jeg bodd for meg selv ville jeg blitt innlagt, lagde en tråd om hva jeg hadde gjort her inne, så ble politi kontakta og de snakka med mamma. Jeg fikk hjelp, men jeg er vel lei meg fremdeles, men det kan jo hende terapi hjelper for henne.
SnoopyBoy Skrevet 26. august 2017 #4 Skrevet 26. august 2017 1 minutt siden, sofelus skrev: Ja, overdose to år siden, 18 år. Mamma tok kontakt med akutteam på dps, fikk tett oppfølging i to uker, samtaler annenhverdag og hjemmebesøk om nødvendig og medisiner. Er hun under 18, bupa. Mamma var redd, måtte sove i senga hennes. Hadde jeg bodd for meg selv ville jeg blitt innlagt, lagde en tråd om hva jeg hadde gjort her inne, så ble politi kontakta og de snakka med mamma. Jeg fikk hjelp, men jeg er vel lei meg fremdeles, men det kan jo hende terapi hjelper for henne. Du må kontakte fastlegen. Regner med det er snakk om et barn. Finnes nok akutteam for dem og. Det er viktig. Det er stor sjanse for nytt forsøk i en to ukers periode etter selve forsøket, så du må følge nøye med henne. Så er det også i denne periode hun er mest mottagelig for hjelp.
lillesky Skrevet 26. august 2017 #5 Skrevet 26. august 2017 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 Kirkens SOS: 22 40 00 40 Vennlig hilsen lillesky (mod)
Anbefalte innlegg