Gå til innhold

Vi er uenige

Anbefalte innlegg

Gjest vamp1980
Skrevet

Dattra mi på 3 år og 4 mnd har nå sluttet med bleie på natta men problemet er at av 7 netter har hun vært tørr bare 2. er hun egentlig klar for å slutte? jeg tror ikke det men samboeren mener at det blir som en seier for henne om vi setter på henne bleie igjen. nattbleien var langt fra tørr når vi sluttet og hun tisser i senga selv om vi vekker henne og ber henne tisse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en avgjørelse du, og sett på henne bleie igjen uavhengig av hva din mann måtte mene om det. Det er jo tydlig at jenta deres har behov for å ha bleie på seg når hun sover, og det må han innse syns jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det rett å umyndiggjøre barnets far på den måten? Det må da gå an å prate sammen, evt søke rådgivning for å finne en løsning?

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt:

"Seier for henne"...?

Vil ikke datteren din slutte med bleie?

Tisser hun "på trass"?

Dette går bl.a. på modenhet i urinblæren kombinert med vilje til å slutte.

Dersom jenten har tisset seg ut 5 netter og klart seg (på grunn av deres hjelp!) kun 2 - ville jeg hatt bleie en stund til.

Noen er 2-3 år når de slutter. Andre eldre.

Alt er like normalt.

Enkelte påstår at fordi komforten er så god med dagens bleier - haster ikke barnet med det strevet de mener det er å gå på do...

Men ikke vet jeg. :wink:

Lykke til.

Mayamor

Skrevet
Er det rett å umyndiggjøre barnets far på den måten? Det må da gå an å prate sammen' date=' evt søke rådgivning for å finne en løsning?[/quote']Ja, det er rett og umyndiggjøre barnets far på den måten. Han har jo tydligvis ikke skjønt så mye når han hevder at det vil være "en sier for" barnet å få på bleie igjen. Hva er det for noe tull??? Man går da ikke til rådgivning for å avgjøre om et barn som tisser i sengen trenger nattbleie eller ikke.
Skrevet

La henne ha bleie om natten til dere merker at den er tørr MYE oftere enn den er våt!!! Det vil neppe føles som en "seier" for ett barn på den alderen, det vil snarere gi en mye tryggere 3-åring.

Skrevet

Hva med å være veldig bevisst å å ikke la henne drikke så mye på kvelden, samt være med henne på do slik at dere får sjekket at hun virkelig tisser før hun legger seg?

Jeg har ikke barn selv, men syns barn i dag bruker bleier altfor lenge! Det ser jeg i barnehagen (jobber der), mange barn som slutter sent. Jeg sluttet med bleie da jeg var to år, og det var vanlig iallfall den tiden. Det er også vanlig at gutter bruker bleier lengere enn jenter.

Skrevet

Jeg er enig med Andrine. Det å slutte med bleie krever ofte endel av foreldrene også. Se til at hun tisser skikkelig før hun legger seg - ikke la henne drikke å mye om kvelden (viktig).

Nytter ikke det så er en mulighet å stå opp med henne en gang på natten - bare for å tisse - det gjorde jeg med min yngste sønn.

Gjest Anonymous
Skrevet
Er det rett å umyndiggjøre barnets far på den måten? Det må da gå an å prate sammen' date=' evt søke rådgivning for å finne en løsning?[/quote']

Å søke rådgivning i dette tilfellet synes jeg er unødvendig så fremst at dette ikke er bare en av de mange tingene dere er uenig i.

Jeg ville nok ha prøvd uten bleie enda litt lenger. 5 tørre netter av sju synes jeg er flott det. På hvilken bakgrunn sier faren at hun vil føle at hun vinner dersom hun fikk på bleie igjenn? Ønsker hun ikke å slutte? I så fall er det vel egentlig ok å ha bleie en stund til. Det er mange barn som bruker bleie om natten til de er eldre en deres.

En ting som fungerte ypperlig på min datter da hun skulle slutte med bleier var å kjøpe henne nye fine truser - akkurat slike hun ville ha. De ville hun for all del ikke tisse i, så hun var topp motivert for å ikke ha noen uhell.

Lykke til med barnet deres - uansett hva avgjørelsen blir.

Skrevet
5 tørre netter av sju synes jeg er flott det.

Det var TO tørre netter av syv. Det sier vel kanskje at det er FOR tidlig uten nattbleien?

Jeg synes forøvrig det har lite å si hva alle andre gjør - eller hvor tidlig alle andre slutter. Dette er veldig individuelt for alle barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...