Gå til innhold

IVF ved lav AMH og få antrale follikler - flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lav AMH (én prøve viste 5 og én viste 11) og antral follikeltelling viste fem follikler ved én ultralyd og sju follikler ved en annen ultralyd. Jeg har vært gjennom ett IVF-forsøk og fikk da ut kun fire egg. Jeg lurer på hvilke medisiner dere andre med lav AMH/få antrale follkler har tatt og om dere har fått ut flere/mange egg? Vil veldig gjerne ha ut flere egg til neste forsøk... Brukte Menopur 375 ved første forsøk.

Anonymkode: 118c3...030

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har/hadde amh på 2 under siste IVF-forsøk. Vet ikke hvor mange follikler som ble telt, men tror det samsvarte greit med blodprøvene. Ble forespeilet 3-4 egg ut hvis man var heldig. Stimulerte med bemfola 300.

Var dessverre ikke et oppmuntrende antall jeg fikk ut, 2 egg kun (men min amh var mye lavere enn din da). Likevel er jeg gravid i uke 32 med egg nr 1 og egg nr 2 ligger på frys. Så kvalitet trumfer kvantitet for min del :) 

Skrevet
23 timer siden, QBee skrev:

Har/hadde amh på 2 under siste IVF-forsøk. Vet ikke hvor mange follikler som ble telt, men tror det samsvarte greit med blodprøvene. Ble forespeilet 3-4 egg ut hvis man var heldig. Stimulerte med bemfola 300.

Var dessverre ikke et oppmuntrende antall jeg fikk ut, 2 egg kun (men min amh var mye lavere enn din da). Likevel er jeg gravid i uke 32 med egg nr 1 og egg nr 2 ligger på frys. Så kvalitet trumfer kvantitet for min del :) 

Så flott! Gratulerer med graviditeten! Har du hatt andre forsøk tidligere med andre medisiner og dårligere resultat? Har du f.eks. også prøvd menopur? Har du hørt noe om at Bemfola er spesielt gunstig ved få antrale follikler/lav amh?

Veldig oppløftende å høre at det gikk så bra for deg! :-)

Skrevet

Hadde 5-7 follikler ved hver telling før hvert svangerskap, var 40. Husker ikke AMH men fertilitetslegen la ikke så mye vekt på den og mente vi burde prøve naturmetoden først. Ble likevel gravid naturlig begge gangene. Så da bør det jo absolutt være mulig m ivf. Lykke til!

Anonymkode: b71d4...a87

Skrevet
På 1.9.2017 den 18.26, AnonymBruker skrev:

Så flott! Gratulerer med graviditeten! Har du hatt andre forsøk tidligere med andre medisiner og dårligere resultat? Har du f.eks. også prøvd menopur? Har du hørt noe om at Bemfola er spesielt gunstig ved få antrale follikler/lav amh?

Veldig oppløftende å høre at det gikk så bra for deg! :-)

Tusen takk :)  Har hatt bedre uttak før (6, 2 og 8 egg) på puregon, men det var mellom 5-10 år før dette siste så føler det blir litt feil å sammenligne. Vet ikke hva amhen min var da, men mtp alderen og årene som har gått var den nok innenfor normalen. Vet heller ikke om bemfola er spesielt gunstig. Min ikke-vitenskapelig baserte oppfatning er at type medisin ikke betyr så mye, men at man kan ha gode og dårlige sykluser som gir varierende antall egg fra forsøk til forsøk, og at det aller viktigste er sæd/egg/embryokvalitet. Din amh er jo ved den ene målingen innenfor normalen (?) så jeg vil tro at du har god sjanse til å lykkes hvis det er hovedproblemet ditt :) Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...