Gå til innhold

Flysete nr 17 på et sas fly. Er det langt bak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er vel litt bak midten tenker jeg, hvis det ikke er et lite fly.

Anonymkode: 493c8...9e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På SAS fly i normal str er dette ca midt på, med nødutgangen. Så ingen vindu på rad 17, men god beinplass

Anonymkode: 28138...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødutgang er vanligvis mellom rad 11-13. Rad 17 er dermed et lite stykke bak midten av flyet.

Anonymkode: 341e1...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rad 24 på venstre side i flyet er helt bakerst hvis det er fly m 3 seter på hver side. Så 17 må være rett bak vingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.8.2017 den 22.44, makkapakka skrev:

Rad 24 på venstre side i flyet er helt bakerst hvis det er fly m 3 seter på hver side. Så 17 må være rett bak vingen?

Det kommer an på flytypen. Rad 31 kan også være bakerst når det er tre seter på hver side. 

Anonymkode: a36ec...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Nødutgang er vanligvis mellom rad 11-13. Rad 17 er dermed et lite stykke bak midten av flyet.

Anonymkode: 341e1...76a

Det kommer an på type, er det en boeing 737-800 største maskinene SAS bruker innenriks samt intraeuropeisk med unntak av enkelte avganger til København så er rad 17 nødutgang. På A321 som de har på enkelte avganger til København er dette og på midten, men her finnes ingen nødutgang siden A321 ikke har nødutgang over vingen. På alle andre narrowbody maskiner SAS bruker er rad 17 litt bak. Enten litt bak vingen eller rett over bakerste del av vingen. Dog på CRJ900 er det og nødutgangssete, over vingen men da nesten bakerst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kjetil E skrev:

Det kommer an på type, er det en boeing 737-800 største maskinene SAS bruker innenriks samt intraeuropeisk med unntak av enkelte avganger til København så er rad 17 nødutgang. På A321 som de har på enkelte avganger til København er dette og på midten, men her finnes ingen nødutgang siden A321 ikke har nødutgang over vingen. På alle andre narrowbody maskiner SAS bruker er rad 17 litt bak. Enten litt bak vingen eller rett over bakerste del av vingen. Dog på CRJ900 er det og nødutgangssete, over vingen men da nesten bakerst.

Er du pilot eller bare veldig flyinteressert? :)

Anonymkode: 5783a...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du pilot eller bare veldig flyinteressert? :)

Anonymkode: 5783a...f10

Jeg er ikke pilot, men er en skikkelig flynerd til tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ts sier da PLASS nr.17 og ikke RAD. 

Anonymkode: 6cd74...426

Det må være rad. Men står kanskje Plass 17A på billetten/Boardingkortet. Da er tallet raden og bokstaven hvilke plass på raden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
42 minutes ago, AnonymBruker said:

Men ts sier da PLASS nr.17 og ikke RAD. 

Anonymkode: 6cd74...426

Det blir rad 17. Men plassen blir a, b, c, d, e, eller f 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...