Gå til innhold

Er så redd for å vise meg uten sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med sminke er jeg fin, uten er jeg ikke fin i det hele tatt og er så redd for at daten også skal synes det samme.

Jeg bruker litt solpudder, maskara, øyenskygge og bluch, samt ordner håret. Synes jeg ser veldig annerledes ut uten sminke, synes dere andre også at dere evt. damer ser veldig annerledes ut uten, eller tenker man mest over det selv?

Jeg ser liksom så blek og kjedelig ut uten, ikke like feminin. Sliter med dette og hvordan dater vil reagere. Ja, man kan si at personligheten teller, men man må jo også være tiltrukket, og det er jo ikke kult om personen ikke var den du trodde den var. Det er ikke et alternativ for meg å gå uten sminke til vanlig, synes ikke jeg bruker ekstreme mengder heller. Bare vanlig.

Anonymkode: 79989...50d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen menn liker sminke-looken, andre ikke. Det er en gamble uansett hva du velger

Anonymkode: 25132...f39

Skrevet

Er det flere som har det slik da?

Skrevet

Det er litt en vanesak, du kan forsøke å trappe ned. Øyeskyggen kan du droppe og du kan forsøke å bare bruke maskara på øyevippene oppe. Eventuelt brun maskara. Synes ikke det høres ut som du bruker mye, da. Så lite som du bruker kommer nok ikke daten til å se fryktelig stor forskjell.

Du kan eventuelt vurdere vippe extensions?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke noe særlig annerledes ut uten sminke. Litt forskjell er det da. Tviler også på at du ser helt annerledes ut med den mengden du beskriver.

Du kan jo prøve å kutte ut litt og litt? Ta en dag uten øyenskygge for eksempel.

Anonymkode: 8be18...487

Skrevet

Hvor gammel er du? Når jeg var yngre syntes jeg at jeg så forferdelig ut uten sminke, og lot aldri noen se meg usminket. Nå, i en alder av 30, bryr jeg meg ikke lenger. Jeg synes fremdeles at jeg ser trøtt og fæl ut uten sminke, men kan fint gå på butikken uten. Er det så farlig da? Du vil jo ha en mann som elsker deg uansett 😊

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser nok endel annerledes ut uten sminke nå som jeg begynner å bli eldre men som ung var det ikke så stor forskjell. Fargen i huden min har forandret seg så jeg må kjøre på med concealer rundt øye og nesepartiet og jeg må nok begynne å ta noe hudbehandlinger og laser nå snart for å tørre å gå uten sminke.  Mascara endrer også mye av utseendet for min del men akkurat det har det vel alltid gjort. 

Man blir liksom litt mer blass jo eldre man blir og da må man nok kompensere litt med sminken. 

Anonymkode: 59839...e10

Skrevet

Jeg bruker noe sminke hver dag, men ikke mye. Har ganske lys farge på vipper og bryn. I sommer kutta jeg ut all sminke i tre uker. De første dagene skremte jeg meg selv med at jeg synes jeg så ut som et lik. Når ferien var over, så tok jeg på meg litt mascara og synes jeg så ut som en klovn 😜 Ingen rundt meg merka noe til dette. 

Anonymkode: 1d8eb...2fe

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker aldri sminke. Jeg er veldig jentejente, og elsker alt av artikler til hår, hud og kropp, men ikke sminke. Har naturlig mørke bryn jeg bare tar brow gel på, vippeexstension også er jeg naturlig ganske brun. Med vipper kommer man langt i livet 😂 Jeg kladdet på med sminke før fordi jeg følte meg så stygg, men det var sminken som gjøre meg styggere. Hadde jeg vært blek hadde jeg nok brukt en del sminke da. Livet mitt ble hundre ganger lettere uten all sminken. Står opp, kler på meg, renser og smører ansiktet, så er jeg klar. Er en vanesak, og jeg tror du også kan føle deg vakker uten, for det er du jo. Det er jo deg. Men gjør det du føler deg komfortabel med, ikke tenk på hva andre mener. 

Anonymkode: a1b7c...6c3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker aldri sminke. Jeg er veldig jentejente, og elsker alt av artikler til hår, hud og kropp, men ikke sminke. Har naturlig mørke bryn jeg bare tar brow gel på, vippeexstension også er jeg naturlig ganske brun. Med vipper kommer man langt i livet 😂 Jeg kladdet på med sminke før fordi jeg følte meg så stygg, men det var sminken som gjøre meg styggere. Hadde jeg vært blek hadde jeg nok brukt en del sminke da. Livet mitt ble hundre ganger lettere uten all sminken. Står opp, kler på meg, renser og smører ansiktet, så er jeg klar. Er en vanesak, og jeg tror du også kan føle deg vakker uten, for det er du jo. Det er jo deg. Men gjør det du føler deg komfortabel med, ikke tenk på hva andre mener. 

Anonymkode: a1b7c...6c3

Man ser fort mye bedre ut med litt farge i ansiktet, du er jo naturlig brun som du skriver så du er jo heldig med det. Jeg også ser bedre ut om sommeren, men fargen blir fort borte☺

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Hvor gammel er du? Når jeg var yngre syntes jeg at jeg så forferdelig ut uten sminke, og lot aldri noen se meg usminket. Nå, i en alder av 30, bryr jeg meg ikke lenger. Jeg synes fremdeles at jeg ser trøtt og fæl ut uten sminke, men kan fint gå på butikken uten. Er det så farlig da? Du vil jo ha en mann som elsker deg uansett 😊

Jeg er også 30:)

Skrevet

Jeg syns jeg ser ut som et lik uten sminke. Men føler med engang jeg ser litt freshere ut når jeg er brun. Har du prøvd selvbruning? Det hjelper meg med sånt vertfall ☺️ 

Skjønner godt du er redd for sånt. Jeg er også sånn. Trappet ned med forrige kjæreste. En dag litt mindre og så litt mindre osv. Sånn at ikke det ble BANG her er jeg uten sminke Sorry 😂

Skrevet

Jeg går 50% uten sminke. Men hvis jeg skal noe spesielt har jeg sminke. Jeg ser jo såklart litt bedre og mer våken ut med sminke, men bryr meg rett og slett ikke hva andre tenker om meg til vanlig. Liker såklart best og ha på meg sminke for da føler jeg meg finest selv, men det er for min egen skyld. 

Skrevet
13 minutter siden, BethD skrev:

Jeg syns jeg ser ut som et lik uten sminke. Men føler med engang jeg ser litt freshere ut når jeg er brun. Har du prøvd selvbruning? Det hjelper meg med sånt vertfall ☺️ 

Skjønner godt du er redd for sånt. Jeg er også sånn. Trappet ned med forrige kjæreste. En dag litt mindre og så litt mindre osv. Sånn at ikke det ble BANG her er jeg uten sminke Sorry 😂

Men smitter ikke selvbruningen av på busstreik etc? 

Jeg trener også mye og er redd svetten skal gi skjolder og at jeg tørket det av.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trener også mye og er redd svetten skal gi skjolder og at jeg tørket det av.

Smitter av på putetrekk skulle det stå😉

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smitter ikke over på sengetøyet nei ☺️ Spørs jo Såklart på kvaliteten du bruker. Jeg bruker å smøre meg inn en liten stund etter jeg har dusjet på kvelden. Da svetter du den ikke bort når du trener ☺️ Den skjolder ikke etter 6-7 timer. Så best rett før sengetid ☺️

Skrevet
5 minutter siden, BethD skrev:

Smitter ikke over på sengetøyet nei ☺️ Spørs jo Såklart på kvaliteten du bruker. Jeg bruker å smøre meg inn en liten stund etter jeg har dusjet på kvelden. Da svetter du den ikke bort når du trener ☺️ Den skjolder ikke etter 6-7 timer. Så best rett før sengetid ☺️

Ok takk, kanskje jeg skal prøve ut selvbruning, hvilket merke bruker du og hvor ofte må du påføre?☺

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok takk, kanskje jeg skal prøve ut selvbruning, hvilket merke bruker du og hvor ofte må du påføre?☺

Jeg er veldig forbøyd med Dove sin ☺️ Får kjøpt på butikker all over. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får resultater etter en påføring så smører du deg så ofte som du ønsker ☺️ Jeg liker å være mørk så jeg kan godt smøre flere ganger i uka. Men prøv 1-2 ganger i uken først ☺️

Skrevet

Jeg ser veldig forskjellig ut med og uten sminke. Når jeg går uten får jeg ofte spørsmål om jeg er syk eller om noe er galt. Typ på jobb: "oj, stakkars, du er ikke i form i dag, går det bra"  - og det er kun fordi jeg går uten sminke

Jeg bruker ikke mye sminke, men akkurat nok til at det ser "naturlig" ut. Er også redd for å vise meg uten siden det er såpass forskjell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...