Måbarefåsiat... Skrevet 24. august 2017 #21 Del Skrevet 24. august 2017 Hvis har hatt hennes bunad, må det jo være en eller annen sjel som har sett den, fortrinnsvis på deg. Eller har du ikke brukt bunad på seks år? 17. mai, bryllup, konfirmasjon? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #22 Del Skrevet 24. august 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har ikke savnet sin egen fordi hun har hatt min bunad:p Plutselig kom hun sikkert på at jeg hadde hennes og da ville hun jo såklart ha den tilbake:p Hva skal jeg gjøre?? Jeg har ikke penger til å punge ut 20000kr i en smell. Ts Anonymkode: 22703...d49 Har hun hatt din bunad i alle disse årene? Anonymkode: b588b...a81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #23 Del Skrevet 24. august 2017 Si at hun kan få din? Anonymkode: c6e3e...e47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #24 Del Skrevet 24. august 2017 Hvorfor ønsket hun å låne din bunad? Hadde dere samme str på bunadene og brukte dere samme str den gangen? Er dette 2 bunader som er veldig forskjellige eller er de fra samme landsdel og i samme farger og mønster? Anonymkode: b588b...a81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #25 Del Skrevet 24. august 2017 Jeg tenker egentlig at det er større sannsynlighet for at det ikke har skjedd når du ikke husker det når du samtidig husker omstendighetene rundt hennes lån av din bunad. Anonymkode: 6b261...8f3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suuusa Skrevet 24. august 2017 #26 Del Skrevet 24. august 2017 Sikker på at det venninnen din sier er sant? Kan d hende du ikke har lånt den? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 24. august 2017 #27 Del Skrevet 24. august 2017 (endret) Du må være totalt idiot TS, tilbakte du 20-årene i evig alkorus? Du skal være heldig om en ny bunad kommer på 20 000 med dagens priser. Og ja, du må erstatte den med mindre den dekkes av innboforsikringen. Fy faen jeg hadde vært drittsinna. Men så hadde jeg heller ALDRI lånt bort bunaden min. Endret 24. august 2017 av Antoinette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #28 Del Skrevet 24. august 2017 Her har du to valg. Nekte for at du har lånt den og si du virkelig ikke husker. Det er jo ingen beviser på det. Du mister ei god venninne. Eller du kan betale, å beholde venninnen. Anonymkode: 85158...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #29 Del Skrevet 24. august 2017 Da ber du om å få tilbake din, selger den og gir henne 20 tusen. Anonymkode: ee94c...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 24. august 2017 #30 Del Skrevet 24. august 2017 Som noen over her sa, har du ikke brukt bunad de siste 6 årene? Ellers kan det ho hende at veninnen din har lånt til noen andre og tatt det forgitt at det var deg siden hun har din. Normalt vil man huske om man har lånt noe når man blir minnet på det, så det at du ikke husker det er jo rart. Kan det være at hun har ødelagt sin og vil legge skyld på deg? Her kan vi som utestående bare synse frem og tilbake, men du må ta ett valg, godta at du har lånt og mistet eller at du aldri har lånt. Virker litt rart om dere ikke har noen bilder av hverandre i de forskjellige bunadene. Jeg er uenig i noen av de forslagene om at du kan gi fra deg din, det er forskjellige passformer og priser på bunader. Jeg hadde ikke vært glad om jeg fikk en bunad i erstatning som kostet mindre og det blir heller ikke rettferdig å få en som er dyrere i erstatning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 24. august 2017 #31 Del Skrevet 24. august 2017 Spørsmålet er jo hvorfor har hun lånt bunaden din. Har hun lånt din fordi hennes var rota bort/ødelagt? Hvis du ikke har lånt bunaden så er det heller ikke så rart at du ikke husker at du har lånt den. Har hun lånt sølvet og alt tilbehøret til bunaden din også? I så fall et det naturlig at du evt har lånt sølv og tilbehør til hennes bunad. Hvor er det i så fall naturlig at du har oppbevart sølvet? Du burde jo finne noen spor etter den hvis du faktisk har lånt den. Hukommelse er upålitelige greier. Det kan godt være at venninna de er overbevist om at du har lånt bunaden selv om det ikke stemmer. Les litt om falske minner: https://www.nrk.no/dokumentar/xl/den-forraederske-hukommelsen-1.13512390 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vafle Skrevet 24. august 2017 #32 Del Skrevet 24. august 2017 Om du har lånt bunaden bør du ha sølv et sted også? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solivagant Skrevet 24. august 2017 #33 Del Skrevet 24. august 2017 Jeg ville husket om jeg hadde lånt en bunad, men det er meg. Dersom du lånte den, har du vel lånt sølvet også, som burde ligge et sted. Rart hun ikke har savnet bunaden før etter 6 år, da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #34 Del Skrevet 24. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun har ikke savnet sin egen fordi hun har hatt min bunad:p Plutselig kom hun sikkert på at jeg hadde hennes og da ville hun jo såklart ha den tilbake:p Hva skal jeg gjøre?? Jeg har ikke penger til å punge ut 20000kr i en smell. Ts Anonymkode: 22703...d49 En bunad koster da ca kr 55.-70.000,- Anonymkode: 58de5...a7d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #35 Del Skrevet 24. august 2017 3 timer siden, Antoinette skrev: Du må være totalt idiot TS, tilbakte du 20-årene i evig alkorus? Du skal være heldig om en ny bunad kommer på 20 000 med dagens priser. Og ja, du må erstatte den med mindre den dekkes av innboforsikringen. Fy faen jeg hadde vært drittsinna. Men så hadde jeg heller ALDRI lånt bort bunaden min. "Drit"..? Anonymkode: 58de5...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #36 Del Skrevet 24. august 2017 Hvem i allverden byttelåner bunaden sin uansett? Og så glemme det? Altså, jeg hadde aldri latt noen låne min bunad. Det er det mest dyrebare plagget jeg har, og jeg vil ikke risikere at den skal bli ødelagt. Anonymkode: 75f6a...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. august 2017 #37 Del Skrevet 24. august 2017 Jeg tror kanskje venninnen din enten husker helt feil og oppriktig tror du har lånt bunaden hennes eller at hun prøver å lure deg og ser sitt snitt til å forsøke å tjene mange tusen kroner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #38 Del Skrevet 24. august 2017 3 timer siden, Antoinette skrev: Du må være totalt idiot TS, tilbakte du 20-årene i evig alkorus? Du skal være heldig om en ny bunad kommer på 20 000 med dagens priser. Og ja, du må erstatte den med mindre den dekkes av innboforsikringen. Fy faen jeg hadde vært drittsinna. Men så hadde jeg heller ALDRI lånt bort bunaden min. Det kan jo være venninnen husker feil, eller lyger? TS sier jo klart og tydelig at hun husker at hun lånte bort sin til henne. Hun har sikkert ikke etterlyst den disse årene, fordi hun ikke bruker den, og derfor ikke har giddet bry seg. Så det er ikke sikkert at TS er totalt idiot Anonymkode: 86c52...548 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. august 2017 #39 Del Skrevet 25. august 2017 Du må oppdatere oss på hva dette ender med, TS. Som en annen sa må det jo finnes et eller annet bevis for at du har lånt bunaden? Bunadssølvet? Bilder av deg i bunaden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #40 Del Skrevet 26. august 2017 Er dere helt fjerne begge to..? Anonymkode: 255c0...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå