Gå til innhold

Jeg har rotet vekk bunaden til en venninne.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg husker ikke dette selv for det er så mange år siden. Men en venninne sier at vi byttelånte bunad fordi vi var litt lei av våre egne. Jeg husker at hun jadde min men jeg kan ikke huske at jeg tok imot hennes. Og jeg vet at dagen jeg flyttet ut derfra så pakket jeg ikke ned noen bunad.

Jeg mistente litt et innbrudd i den tiden der, eller at noen hadde vært å forsynt seg en dag jeg hadde glemt å låse døren. men jeg merket ikke at noen ting var borte bortsett fra at noen av klærne mine lå strødd utover soverommet og gangen. Så jeg brydde meg ikke mer om det, ung og dum som jeg var. 

Nå sitter jeg med skjegget i postkassa og en venninne som øbsker eratatning for bunaden. Dette er dnart 6 år siden. Kan hun kreve at jeg kjøper ny? Jeg vet jo ikke engang om jeg lånte den. Og om jeg gjorde det så er den muligens stjålet den dagen klærne mine var rotet til.

Huff. Forskjellig jeg skal greie å rote meg borti altså:/ 

Anonymkode: 22703...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres helt underlig ut. Husker du ikke om du brukte egen eller andres bunad? Hvor gamle var dere?

Anonymkode: 84a6e...be8

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en veldig merkelig historie.. 

hvem i alle dager låner noe så kostbart uten å huske det? Hvor er din bunad oppe i dette? 

Uansett hvor "ung og dum" så anmelder man innbrudd ? Hallo i luken 

Endret av *Stjerne*støv*
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det særeste jeg har hørt i dag. Du vet ikke om du lånte en bunad, du vet ikke om du har hatt innbrudd.. 

Jeg forstår det er fortvilende, men i denne situasjonen kan det virke som at du ikke har helt styring, og da er jeg troende til å tro venninnen din er i sin rett...

I så fall bør du erstatte den, men du kan juridisk sette deg på bakbeina om hun ikke kan bevise at du har lånt den. Det er i så fall vanvittig kjipt gjort av deg og hadde bra til det vennskapet. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg har ikke hatt på meg hennes bunad en eneste gang og kan kun huske at hun lånte min. Men jeg kan ikke huske at jeg har tatt hennes imot i det hele tatt jeg. 

Skjønner ingenting. Og hun mener bastant at jeg har lånt den. Selv om jeg ikke husker det. :/ 

Vi var ikke så unge for deg som lurer, tidlig 20 årene. Nå er vi litt over 30 begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun har ikke savnet sin egen bunad på seks år? For noen tullehøner dere begge er.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Og hun har ikke savnet sin egen bunad på seks år? For noen tullehøner dere begge er.

Hun har ikke savnet sin egen fordi hun har hatt min bunad:p 

Plutselig kom hun sikkert på at jeg hadde hennes og da ville hun jo såklart ha den tilbake:p

Hva skal jeg gjøre?? Jeg har ikke penger til å punge ut 20000kr i en smell. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spørre venninnen din om hun kan huske, evt har bilder av, at du har gått med den?

En bunad glemmer man jo ikke så lett.. viss jeg absolutt ikke husket at jeg tok imot andre sine bunader og likevel fått den påstanden, så ville jeg krevd litt mer info enn at "jeg vet du lånte den" før jeg evt hadde erstattet den.

Regner med at hun husker mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut hele greia og det at du ikke husker om du lånte hennes... Var dere ikke ved deres fulle fem under dette byttelånet? Og har hun hatt din bunad i 6 år uten at du har brydd deg om det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Høres merkelig ut hele greia og det at du ikke husker om du lånte hennes... Var dere ikke ved deres fulle fem under dette byttelånet? Og har hun hatt din bunad i 6 år uten at du har brydd deg om det?

Jeg har vært klar over at hun hadde min ja. For jeg husker jo at hun lånte min. Men kan ikke huske at det motsatte skjedde. Overhodet ikke. 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har ikke savnet sin egen fordi hun har hatt min bunad:p 

Plutselig kom hun sikkert på at jeg hadde hennes og da ville hun jo såklart ha den tilbake:p

Hva skal jeg gjøre?? Jeg har ikke penger til å punge ut 20000kr i en smell. Ts

Koster ikke de fleste bunader ca det dobbelte med skjorte, sølv og alt? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun din bunad så skjønner du vel at dere har vært involvert med ett eller annet med bunader ... 🙄

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært klar over at hun hadde min ja. For jeg husker jo at hun lånte min. Men kan ikke huske at det motsatte skjedde. Overhodet ikke. 

Ts 

Men hvis dere var helt ved deres fulle fem burde du ikke huske om du faktisk hadde lånt hennes bunad med deg da? Eller er du typen som glemmer slikt? Altså en bunad er jo verdt en del, man glemmer liksom ikke at man har lånt 25000.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Silfen skrev:

Har hun din bunad så skjønner du vel at dere har vært involvert med ett eller annet med bunader ... 🙄

Jo det gjør jeg. Men det jeg husker var at kun hun lånte min. 

1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Men hvis dere var helt ved deres fulle fem burde du ikke huske om du faktisk hadde lånt hennes bunad med deg da? Eller er du typen som glemmer slikt? Altså en bunad er jo verdt en del, man glemmer liksom ikke at man har lånt 25000.

Lånte den ikke med meg, hun kom til meg. Jeg husker jeg ga henne min, men thats it. 

Kan ikke huske å ha verket mottatt eller hengt hennes i klesskapet mitt. Synes det er rart jeg også. Om jeg faktisk har lånt den, og ikke husker noe av det nå. Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et stort rotehue så tviler ikke på venninnen din sin historie. Du bryr deg tydeligvis ikke om bunaden. La venninnen din selge din og beholde pengene. Så kjøper du evt deg en ny senere om får et sterkt behov når du har bedre økonomi.

Anonymkode: cf24b...b96

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når noen gjør et innbrudd så tar de selvfølgelig det som er verdt mest. Bunaden.

Anonymkode: cf24b...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tilby henne din bunad da. Det er jo erstatning god nok det. Hun har jo vært fornøyd med den i seks år. 

Men det høres rart ut ja. Vil jo tro du hadde merka en bunad i klesskapet. 

Anonymkode: f5f76...af7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man glemmer om man har lånt en topp eller en bok kan jeg skjønne, men ikke en bunad. 
At man mistenker innbrudd, og ikke sjekker om de mest dyrebare gjenstandene man kan ha er stjålet er jo galskap. Hadde jeg mistenkt innbrudd, så hadde jeg sjekket etter alle verdifulle gjenstander. 
Og hvem i all verden låner bort sin bunad i SEKS år uten å tenke på det? 
Hvordan kan du ikke huske om du har pakket en bunad når du flyttet?? 

Og hvorfor i all verden skal venninnen din lyve om at du har hennes bunad? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt ikke husker noe av omstendighetene rundt dette så vil jeg råde deg til å gå til legen og sjekke huet. For meg virker det helt utenkelig. Det er ikke mulig å glemme om man har lånt en bunad, og spesielt ikke at man har byttelånt.

Anonymkode: a713e...cc1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...