AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #41 Del Skrevet 28. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Spiller stor rolle. Om det var en filleting som bare du syns er svære greier, er det ikke rart at de rundt deg gir blaffen. Anonymkode: fe003...401 Blir folk her inne sure fordi jeg ikke forteller hva det gjaldt? Det er fortsatt irrelevant i forhold til saken. Om du leser så skriver jeg at folk har vært sure fordi jeg har kjørt et egotripp. Men jeg har snakket med de som har reagert mest og sagt at dette her var viktig for meg og at jeg faktisk ville sette alle til side for egen del for en gang skyld. Endelig min tid. Anonymkode: f65b4...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #42 Del Skrevet 28. august 2017 Jeg har en på facebook som gjør dette hele tiden. Det er alltid et nytt mål og en ny greie. Facebook blir nedspammet. Denne personen har et helt ekstremt eksponeringsbehov, og et unormalt behov for bekreftelse og oppmerksomhet. Jeg har ved en anledning konfrontert personen, men det gikk ikke inn. Personen er voksen nok til å skjønne at dette ikke er normalt (for når andre gjør det samme er de bare attention whores). Personen ser ikke selv hvor latterlig det er. Det er det første som slår meg når jeg leser denne tråden. Andre blir lei av eksponeringen. Anonymkode: 13f5d...128 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 28. august 2017 #43 Del Skrevet 28. august 2017 Så er ikke folk i hovedsak sure over hva du har gjort for deg selv, men over hva du ikke har gjort for dem? Slik jeg ser det, er det ingen ut over partner og barn som har noe med hva du bruker ferien din på. Dersom venner blir sure over at du bruker ferien på deg selv og ikke dem, bærer kanskje relasjonen mer preg av støttekontaktfunksjon enn gjensidig vennskap. Venner viser interesse for hverandres liv, og blir glad på den andres vegne når en drøm går i oppfyllelse, så sant drømmen ikke er moralsk forkastelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #44 Del Skrevet 28. august 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en på facebook som gjør dette hele tiden. Det er alltid et nytt mål og en ny greie. Facebook blir nedspammet. Denne personen har et helt ekstremt eksponeringsbehov, og et unormalt behov for bekreftelse og oppmerksomhet. Jeg har ved en anledning konfrontert personen, men det gikk ikke inn. Personen er voksen nok til å skjønne at dette ikke er normalt (for når andre gjør det samme er de bare attention whores). Personen ser ikke selv hvor latterlig det er. Det er det første som slår meg når jeg leser denne tråden. Andre blir lei av eksponeringen. Anonymkode: 13f5d...128 Nja da er de ømfintlige. Legger ut kanskje to innlegg i måneden på Facebook og ett bilde i uka på Instagram. Sånn i gjennomsnitt. I stille perioder legger jeg jo ikke ut noe i det hele tatt. Om folk synes det er plagsomt mye så tåler de lite 😂 Anonymkode: f65b4...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #45 Del Skrevet 28. august 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir folk her inne sure fordi jeg ikke forteller hva det gjaldt? Det er fortsatt irrelevant i forhold til saken. Om du leser så skriver jeg at folk har vært sure fordi jeg har kjørt et egotripp. Men jeg har snakket med de som har reagert mest og sagt at dette her var viktig for meg og at jeg faktisk ville sette alle til side for egen del for en gang skyld. Endelig min tid. Anonymkode: f65b4...297 Men du svarer på overhodet ikke på hvorfor du mener at de er sure. Hvis de ignorerer det kan det jo egentlig bare bety at de ikke finner det særlig interessant og ikke ser på det som så viktig som det du gjør. Du virker egentlig litt selvsentrert som tror at alle er så opptatt av hva du gjør. Anonymkode: 557dd...0e8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #46 Del Skrevet 28. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men du svarer på overhodet ikke på hvorfor du mener at de er sure. Hvis de ignorerer det kan det jo egentlig bare bety at de ikke finner det særlig interessant og ikke ser på det som så viktig som det du gjør. Du virker egentlig litt selvsentrert som tror at alle er så opptatt av hva du gjør. Anonymkode: 557dd...0e8 Jeg blir bare oppgitt over at folk ikke lese. Jeg har jo skrevet det tidligere 😩 Det blir jo bare rot av å spørre om hjelp her inne. Anonymkode: f65b4...297 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #47 Del Skrevet 28. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir bare oppgitt over at folk ikke lese. Jeg har jo skrevet det tidligere 😩 Det blir jo bare rot av å spørre om hjelp her inne. Anonymkode: f65b4...297 Nei, du er fryktelig diffus. Du snakker om at du får spydige kommentarer. Hva slags kommentarer er dette egentlig? Og kjeft. På hvilken måte har de kjeftet på deg? Det eneste du nevner er at du har vært utilgjengelig, men det har jo ikke noe med denne "drømmen" du har oppfylt i seg selv. Du har jo vært tydelig på at du har kjørt ditt eget løp alene og ikke tatt hensyn til noen rundt deg, så reaksjoner på dette er vel ikke helt uberettighet heller. På meg virker det som du har kjørt "egotrip", som du så fint kaller det selv, og venter at alle skal rose deg opp i skyene når du først har kommet tilbake. Anonymkode: 557dd...0e8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #48 Del Skrevet 29. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, du er fryktelig diffus. Du snakker om at du får spydige kommentarer. Hva slags kommentarer er dette egentlig? Og kjeft. På hvilken måte har de kjeftet på deg? Det eneste du nevner er at du har vært utilgjengelig, men det har jo ikke noe med denne "drømmen" du har oppfylt i seg selv. Du har jo vært tydelig på at du har kjørt ditt eget løp alene og ikke tatt hensyn til noen rundt deg, så reaksjoner på dette er vel ikke helt uberettighet heller. På meg virker det som du har kjørt "egotrip", som du så fint kaller det selv, og venter at alle skal rose deg opp i skyene når du først har kommet tilbake. Anonymkode: 557dd...0e8 Blir jo bare kverulering her. Hva slags kommentarer spiller jo ingen rolle. Men det står skrevet at det var negative kommentarer. Jeg har vært tydlig på at nå skal jeg gjøre noe for meg selv, og at jeg da setter mine venner til side for en kort stund. Så hvorfor er det ikke ok av meg å si ifra? Hvorfor skal de få lov å bli sure på meg fordi jeg bruker tiden på meg selv? Jeg er jo der alltid ellers. Nei jeg forventa ikke å bli rost opp i skyene. Men jeg forventa aksept for å følge min drøm. I stedet ble jeg møtt av spydige kommentarer. Du må jo se at sånt sårer? Anonymkode: f65b4...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #49 Del Skrevet 29. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir jo bare kverulering her. Hva slags kommentarer spiller jo ingen rolle. Men det står skrevet at det var negative kommentarer. Jeg har vært tydlig på at nå skal jeg gjøre noe for meg selv, og at jeg da setter mine venner til side for en kort stund. Så hvorfor er det ikke ok av meg å si ifra? Hvorfor skal de få lov å bli sure på meg fordi jeg bruker tiden på meg selv? Jeg er jo der alltid ellers. Nei jeg forventa ikke å bli rost opp i skyene. Men jeg forventa aksept for å følge min drøm. I stedet ble jeg møtt av spydige kommentarer. Du må jo se at sånt sårer? Anonymkode: f65b4...297 Grunnen til at det blir kverulering er fordi ingen skjønner hva du mener når du er så diffus. Hadde du sagt mer hadde du fått bedre svar. Anonymkode: 8a9c7...f0d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 29. august 2017 #50 Del Skrevet 29. august 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at det blir kverulering er fordi ingen skjønner hva du mener når du er så diffus. Hadde du sagt mer hadde du fått bedre svar. Anonymkode: 8a9c7...f0d Enig i denne. Veldig vanskelig å svare konkret når ikke man skjønner hva man egentlig skal svare på ☺️ Ingenting stygt ment mot deg TS men man trenger litt konkrete detaljer når man overhodet ikke kjenner deg eller din situasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 29. august 2017 #51 Del Skrevet 29. august 2017 Skjønner godt at vennene dine blir irriterte når du er så forbanna diffus og nekter å fortelle noe i klartekst. Kjente meg ilter allerede halvveis ned i første side. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 29. august 2017 #52 Del Skrevet 29. august 2017 På 24.8.2017 den 17.57, AnonymBruker skrev: Tydeligvis ja. Bare en litt spesiell og annerledes ferietur. Ikke noe spektakulært eller noe, men ikke en typisk ferie. Ganske krevende også. Men hva jeg gjorde spiller vel ingen rolle? Anonymkode: f65b4...297 Det spiller faktisk en ganske STOR rolle 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #53 Del Skrevet 29. august 2017 Først skriver du at du fulgte en drøm i sommer, men at dine venner ga deg pes for dette. Senere i tråden skriver du at de ga deg pes fordi du var borte i flere uker, og dette gir en helt annen mening. Er det rart at folk her prøver å få et konkret svar på hva som er greia? Siden du ikke kan si hva du gjorde eller hvor du dro, så får jeg inntrykk av at du har gått glipp av en større begivenhet hos en av dine venner. Jeg kan ikke se for meg venner bli sure for at noen reiser vekk - med mindre den reisen har gjort at du har gått glipp av noe viktig i dine venners liv. La oss ta et eksempel: du har alltid hatt en drøm om å gå alle trappene opp i Eiffeltårnet, og å stå på toppen og kjenne stoltheten av å ha klart nettopp det. Om det er all infoen du hadde gitt meg, hadde jeg applaudertden handlingen. Men hva om du hadde reist til Paris akkurat samme helg som bestevennen din skulle gifte seg; da blir det helt andre forhold å ta hensyn til. Kanskje du hadde fått tak i billige flybilletter akkurat den helga, men hadde det vært god nok grunn til å ditche bestevennens bryllup? Ser du hvor viktig detaljene er i denne sammenheng? Vi får vite så veldig lite om hva som egentlig har skjedd, og du endrer hovedfokuset på det at du fulgte drømmen, til det at vennene ikke likte at du var bortreist. Hva er det du vil ha sympati for? Jeg svarer deg gjerne sympatisk, men ikke før jeg forstår hva som har skjedd. Anonymkode: 57474...8b1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #54 Del Skrevet 29. august 2017 Nja synes fortsatt ikke detaljene har noe å si. Det viktigste jeg heller vil si, er at selv om man kanskje kan føle misunnelse over hva venner gjør og får til, så er det fortsatt lov å unne dine venner dette. Jeg kan selv bli misunnelig men jeg vil fortsatt unne de det de gjør. På deres vegne. Anonymkode: f65b4...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 29. august 2017 #55 Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Du har nevnt at fysikken ikke er helt på topp. Her i tråden synes jeg personlig, jeg kan selvsagt ta feil.. du forteller jo ikke så mye om hverken turen eller reaksjonene. Jeg synes altså at du kan virke litt syten og hårsår. Og ofte så ( min erfaring ) er slike mennesker veldig flinke til å få folk til å gjøre ting for seg fordi de selv har jo begrensninger. Kan det med de sure minene og kommentarene ha noe med at de på et vis føler seg snytt av deg fordi du faktisk har klart å ta den turen? At de mener at du heller burde gi av tiden din tilbake til/ på dem? Kanskje litt dårlig eksempel men jeg har en venn, la oss kalle ham Jani.. han er som oftest blakk og låner penger. Når sommeren kommer så reiser han på ferie.. han kommer så hjem og vil ivrig fortelle om ferien sin til vennene sine.. sooom han har lånt penger av. Det siste de vil er å sitte å høre på eventyret til Jani. De kunne tenkt seg å dratt selv om sommeren på ferie de hadde noenlunde planlagt, men de hadde ikke råd fordi Jani prioriterte seg selv istedet for å betale tilbake som avtalt.. Som sagt, kanskje dårlig ligning i historien men penger kan byttes ut med tid. Føler folk seg snytt så vil en ikke roses over ting som en gjør som bare er for sin egen del. Endret 29. august 2017 av Forundret.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #56 Del Skrevet 29. august 2017 Herregud.. jeg kjenner at jeg blir irritert på deg så jeg skjønner vennene dine godt. Hvis du er så vag, diffus, "det spiller ingen rolle", jeg trenger anerkjennelse for dette, jeg setter dere foran meg selv osv osv i ditt daglige liv med mennesker så skjønner jeg veldig godt at folk ikke bryr seg en dritt om hva du har greid å oppnå eller ikke.. skal ta et eksempel, jeg har selv to venninner som har gjort noe "selvrealiserende" og livsendringer i år.. de gidder ikke å fortelle så mye om det og ergo derfor gidder heller ikke jeg bry meg og spørre og spørre og spørre.. jeg hadde vært villig til å høre, komme med gode ord osv, men når de skal ha det til at jeg skal spørre og grave for en eller annen tilfredstillelse for at jeg bryr meg så driter jeg i det.. kanskje det er sånn vennene dine føler? Det virker for meg som du er akkurat en sånn person.. Anonymkode: b05fa...c68 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 29. august 2017 #57 Del Skrevet 29. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herregud.. jeg kjenner at jeg blir irritert på deg så jeg skjønner vennene dine godt. Hvis du er så vag, diffus, "det spiller ingen rolle", jeg trenger anerkjennelse for dette, jeg setter dere foran meg selv osv osv i ditt daglige liv med mennesker så skjønner jeg veldig godt at folk ikke bryr seg en dritt om hva du har greid å oppnå eller ikke.. skal ta et eksempel, jeg har selv to venninner som har gjort noe "selvrealiserende" og livsendringer i år.. de gidder ikke å fortelle så mye om det og ergo derfor gidder heller ikke jeg bry meg og spørre og spørre og spørre.. jeg hadde vært villig til å høre, komme med gode ord osv, men når de skal ha det til at jeg skal spørre og grave for en eller annen tilfredstillelse for at jeg bryr meg så driter jeg i det.. kanskje det er sånn vennene dine føler? Det virker for meg som du er akkurat en sånn person.. Anonymkode: b05fa...c68 Sånn er jeg også. Når jeg merker at de ØNSKER at jeg skal grave eller spørre for å virke mer interessante og selv ikke gidder å fortelle meg om det så orker jeg ikke. Det blir for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #58 Del Skrevet 29. august 2017 På 28.8.2017 den 6.52, AnonymBruker skrev: Blir folk her inne sure fordi jeg ikke forteller hva det gjaldt? Det er fortsatt irrelevant i forhold til saken. Om du leser så skriver jeg at folk har vært sure fordi jeg har kjørt et egotripp. Men jeg har snakket med de som har reagert mest og sagt at dette her var viktig for meg og at jeg faktisk ville sette alle til side for egen del for en gang skyld. Endelig min tid. Anonymkode: f65b4...297 Igjen: Om bare du selv syns dette var svære greier og andre ser på det som en filleting, får du tåle kommentarene. Umulig for oss å svare på noe når vi ikke vet om du besteg Mount Everest. eller lå i telt i din egen hage. Anonymkode: fe003...401 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #59 Del Skrevet 29. august 2017 Om jeg forstår deg rett så har du trent til noe og gjennomført det etter en del trening. Dette har du brukt mye tid på, tid du vanligvis ville brukt på venner. Nå er de sure fordi du har prioritert annerledes en stund? Du ønsker at de skal glede seg sammen med deg fordi du faktisk klarte noe du i utgangspunktet ikke "skulle" klart? Om jeg har forstått riktig så skjønner jeg at du er skuffet over dine venner som ikke klarer å se lenger enn til sin egen nesetipp. Du stiller alltid opp for dem (med unntak av denne perioden) og nå ønsker du at de kunne stilt opp for deg med positive tilbakemeldinger? Anonymkode: 6e17d...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joppeline Skrevet 29. august 2017 #60 Del Skrevet 29. august 2017 På 8/25/2017 den 10.10, AnonymBruker skrev: Jeg har vel kanskje vært litt overfølsom her. Men jeg har fått slengbemerkninger for å ikke ta meg tid til mine venner. Som jeg alltid stiller opp for. Men nå ville jeg ha tid til meg selv og min selvrealisering. Jeg ville gjøre noe for meg selv. En person ble sur for at jeg var borte noen uker. Jeg sa da klart i fra at jeg utsetter ikke min drøm og mitt mål nå. Det skjer ikke. Kanskje folk ble litt satt ut av at jeg bare gikk og gjorde min greie? Anonymkode: f65b4...297 Du har tydeligvis ekstremt hjelpeløse og selvsentrerte venner. Finn deg noen nye! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå