Gå til innhold

Fulgte mine drømmer. Det var vist helt feil.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt en drøm, som jeg har klart å igjennomføre i sommer. Jeg har drømt om dette i snart 30 år, så det var ikke for å skryte på sosiale medier eller noe sånt. Jeg ville bare gjøre dette for meg selv. For å gjøre noe jeg ville og ikke bare følge andre. Dette var min ting. Vanligvis lar jeg andre velge.

Jeg har knapt snakket om dette utad eller flasha med "se så flink jeg er" men allikevel har jeg følt at så mange har snudd ryggen til meg i etterkant og fått en del spydige kommentarer på min greie. 

Det har vært utrolig vondt i ettertid. Fra å være så utrolig lykkelig for mitt valg og alt jeg har kjempa for å få det til, til å gå helt i kjelleren nesten. Jeg trenger ikke anerkjennelse for mitt valg, men at det kun er få som sier "dette unnet jeg deg" svir. 

Jeg har prøvd å analysere hva jeg gjorde feil her siden jeg tydeligvis har klart å provosere folk. Ja jeg har delt noe av det på sosiale medier, men det har vært helt nedtonet. Jeg har også prøvd å snakke med en nær venninne om det, men samtalen ble sporet av. Jeg har prøvd å si ifra til et par andre også, men jeg får ingen tilbakemelding på hva jeg har gjort som har provosert. 

Jeg aner virkelig ikke hvorfor det har blitt slik og hvorfor så mange har latt seg provosere av dette. Det er jo ingen big deal den drømmen min. Var ikke akkurat som at jeg klatra Mount Everest eller vunnet en Nobel-pris, men for meg betyr det like mye. 

Anonymkode: f65b4...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du lært. Den eneste som bryr seg om deg i verden er deg. Så du må ta vare på deg selv.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Da har du lært. Den eneste som bryr seg om deg i verden er deg. Så du må ta vare på deg selv.

Tydeligvis ja. 

Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Hva gjorde du?

Bare en litt spesiell og annerledes ferietur. Ikke noe spektakulært eller noe, men ikke en typisk ferie. Ganske krevende også. Men hva jeg gjorde spiller vel ingen rolle? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis ja. 

Bare en litt spesiell og annerledes ferietur. Ikke noe spektakulært eller noe, men ikke en typisk ferie. Ganske krevende også. Men hva jeg gjorde spiller vel ingen rolle? 

Vanskelig å forstå i og med at du ikke forteller hva det går i. Men det kan virke ut som det er noen kjipe venner du har.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er mest sannsynlig bare misunnelige og kunne sikkert aller helst ønske det var de som fikk til det du gjorde. 

Kjipe folk. Det der beviser jo bare hva de nettop ikke er; venner:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Tdog skrev:

De er mest sannsynlig bare misunnelige og kunne sikkert aller helst ønske det var de som fikk til det du gjorde. 

Kjipe folk. Det der beviser jo bare hva de nettop ikke er; venner:/

Ja jeg begynner jo å lure :( men jeg ønsker jo ikke at de skal føle misunnelse. Heller glede på mine vegne. Hun ene jobber for å realisere sin drøm og jeg gjør jo det jeg kan for å støtte henne. Men fra henne har jeg fått kjeft spydighet. Merkelig. 

Jeg vet at en ble sur fordi jeg ikke har vært like tilgjengelig for henne som jeg pleier. Fordi jeg har brukt en del tid på dette. Men det sa jeg til henne også. At jeg nå vil kjøre et egoløp men at jeg er her når det er over. Hun så jo den. Heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er det noe med dette som du ikke forteller oss, eller så har du særdeles kjipe mennesker i din omgangskrets. Det er umulig for oss å si hvilken av de som er riktig. Kanskje har holdningen din vært dårlig, kanskje er din sosiale sirkel smålig. Hvem vet

Anonymkode: 1ff68...445

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult at du har gjort det du har drømt om! Jeg kan gjette at flere i din omgangskrets også har ting de drømmer om, og så er du så "frekk" at du bare gjør din greie. Kult for deg. Og i tillegg har du fått vite hvem som er venner.

Jeg gjorde en ting for meg selv i fjor sommer - i anledning rund bursdag. Det var viktig for meg og jeg klarte nesten ikke gjennomføre. Men jeg gjennomførte (en styrkeprøve) - tror du folk hånflirte eller? I tillegg fikk jeg høre (av mamma, intet mindre) at om jeg ikke var så feit, kanskje det hadde vært litt lettere.
Vel JEG gjorde det og er like stolt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bryr deg for mye om hva andre folk måtte mene. 

“A lion doesn't concern itself with the opinion of sheep.”

Anonymkode: d4dfa...3c4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis ja. 

Jo, det er jo egentlig ganske vesentlig (med mindre du bare er ute etter støtteerklæringer da). 

Anonymkode: 557dd...0e8

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort da, dratt til et krigsherjet land for "å finne deg selv"? Fordi da er folk sinte fordi de er redd for deg, glad i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten er det noe med dette som du ikke forteller oss, eller så har du særdeles kjipe mennesker i din omgangskrets. Det er umulig for oss å si hvilken av de som er riktig. Kanskje har holdningen din vært dårlig, kanskje er din sosiale sirkel smålig. Hvem vet

Anonymkode: 1ff68...445

Jeg prøver å skjønne hva jeg har gjort som har provosert. Kanskje jeg burde dempet meg enda mer enn jeg gjorde, men hvorfor skal jeg ikke få lov å uttrykke glede for å ha utført noe som for meg er en stor bragd? 

41 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Så kult at du har gjort det du har drømt om! Jeg kan gjette at flere i din omgangskrets også har ting de drømmer om, og så er du så "frekk" at du bare gjør din greie. Kult for deg. Og i tillegg har du fått vite hvem som er venner.

Jeg gjorde en ting for meg selv i fjor sommer - i anledning rund bursdag. Det var viktig for meg og jeg klarte nesten ikke gjennomføre. Men jeg gjennomførte (en styrkeprøve) - tror du folk hånflirte eller? I tillegg fikk jeg høre (av mamma, intet mindre) at om jeg ikke var så feit, kanskje det hadde vært litt lettere.
Vel JEG gjorde det og er like stolt.

Huff så fælt. Er en styrkeprøve jeg selv har utført. Og da jeg har noen fysiske begrensninger pga skader, så har dette kostet enormt mye i trening og behandling. Jeg er også stolt av meg selv som klarte det. Som dro meg opp av sofa og smerter til å gjøre noe såpass krevende. 

Jeg er i hvert fall imponert over deg 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Evilposelos skrev:

Hva har du gjort da, dratt til et krigsherjet land for "å finne deg selv"? Fordi da er folk sinte fordi de er redd for deg, glad i deg.

Jeg har tidligere vært i er krigsherja land. Alle synes det er dritspennende når jeg forteller om dette. Da sitter alle å lytter. Hvor sjukt er ikke det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har tidligere vært i er krigsherja land. Alle synes det er dritspennende når jeg forteller om dette. Da sitter alle å lytter. Hvor sjukt er ikke det? 

Bare litt, jeg hadde vært redd for deg om du var min venn hvertfall.  Ingen som kom med noen bekymringer når du var der? :sjokkert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å vite hva du gjorde "galt" når du ikke vil ut med mer opplysninger TS. Men uansett: Drit i folk! Så lenge dette var DIN drøm og DU er fornøyd så er det det eneste som betyr noe.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt annerledes ferietur. 

Jeg prøver å tenke til noe jeg ville reagert negativt på. Toppturer på berømte og krevende fjell er jo ting folk ofte deler bilder av, men sjeldent noen blir sure. 

Jeg har vært gretten, men unnlatt å si noe, når folk poster bilder sammen med tigre osv på ferie i Thailand. Enkelte sånne turer og deler av ferier hvor dyr og lokalbefolkningen utnyttes er mindre morsomt å beskue. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Evilposelos skrev:

Bare litt, jeg hadde vært redd for deg om du var min venn hvertfall.  Ingen som kom med noen bekymringer når du var der? :sjokkert: 

Nei det var ikke så mange som visste at jeg dro, men familie var bekymra. Jeg var aldri i noen fare. Men jeg synes faktisk flere folk bør dra til krigsherja land (etter at våpnene er lagt ned) for å selv se med egne øyne hvor totalt meningsløst og ekstremt ødeleggende en krig er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zoey skrev:

Litt annerledes ferietur. 

Jeg prøver å tenke til noe jeg ville reagert negativt på. Toppturer på berømte og krevende fjell er jo ting folk ofte deler bilder av, men sjeldent noen blir sure. 

Jeg har vært gretten, men unnlatt å si noe, når folk poster bilder sammen med tigre osv på ferie i Thailand. Enkelte sånne turer og deler av ferier hvor dyr og lokalbefolkningen utnyttes er mindre morsomt å beskue. 

Jeg ville aldri utnyttet dyr, men jeg er veldig glad i å være ute i naturen og å utfordre meg selv fysisk og psykisk 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig er din drøm, og ikke noe du føler du må gjøre for å overbevise noen, så spiller det vel vitterlig ingen rolle hvorvidt andre bryr seg.

Anonymkode: da5d1...168

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...