Gå til innhold

Hvem er Karen og hvorfor liker ikke politikerne dagene hennes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kilde?

Anonymkode: c78e9...aca

Skrevet

Kan ikke du bli voksen snart, og slutte å poste tulletråder?

Hvis du vil duiskutere innføring av karensdager, kan du vel gjøre det på en ordentlig måte? Dette er jo bare irriterende tull...

Anonymkode: 5b31b...b59

• Liker 6
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du vil duiskutere innføring av karensdager, kan du vel gjøre det på en ordentlig måte? Dette er jo bare irriterende tull...

Forstår ærlig talt ikke hvorfor han får fortsette. Tulletråder er jo ikke tillatt, ifølge reglementet.

Forresten. http://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/hva-skjer/Aktuelt-ord/karensdag/

Anonymkode: c12d7...836

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hva er det du babler om?? 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke formelle krav til hvordan man formulerer hverken titler eller innlegg her.

Mener du at opphavet til begrepet karensdager er tull? Eller at å diskutere politikernes motstand til der er tull?

Eller sitter du her som en språknazist og kritiserer formuleringene mine?

Trådens innhold og validitet ville vært det samme om jeg spurte: Hva er oppvavet til begrepet karensdager og hvorfor er det så stor politisk motstand mot det? 

Det må da være OK å skrive en litt fengende tittel og bruke litterære virkemiddel uten at masse diletanter skal komme å avspore tråden. Hvis du vil diskutere dårlige trådtitler og krongelete formulerte hovedinnlegg får du lage en egen tråd om det. 

Alle forstod hva jeg mente. Er det virkelig nødvendig å være så pedantisk?

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ærlig talt ikke hvorfor han får fortsette. Tulletråder er jo ikke tillatt, ifølge reglementet.

Forresten. http://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/hva-skjer/Aktuelt-ord/karensdag/

Anonymkode: c12d7...836

Å bruke en humoristisk tittel er ikke det samme som å lage en tulletråd. Dette er et seriøst emne og en interessant diskusjon.

Å bruke humor som litterært virkemiddel er tillat.

Bra lenke da, den var oppklarende.

Skrevet

De innførte fraværsgrense for ungdommer, hvorfor skal voksne få ture frem som de vil? Jeg er overbevist om at fraværet vil gå ned blant arbeidstakerne også, dersom de innfører karensdag og kutter litt - LITT - i sykelønnen. Så kan de for eksempel bruke pengene de sparer på å gi de uføre med minsteytelser bostøtten tilbake. :vetikke: 

Anonymkode: 7653f...de0

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De innførte fraværsgrense for ungdommer, hvorfor skal voksne få ture frem som de vil? Jeg er overbevist om at fraværet vil gå ned blant arbeidstakerne også, dersom de innfører karensdag og kutter litt - LITT - i sykelønnen. Så kan de for eksempel bruke pengene de sparer på å gi de uføre med minsteytelser bostøtten tilbake. :vetikke: 

Anonymkode: 7653f...de0

Karensdag sparer vel ikke staten noe? Det er vel arbeidsgiver som betaler først?

Skrevet
20 minutes ago, amativeReflection said:

Det er ikke formelle krav til hvordan man formulerer hverken titler eller innlegg her.

Mener du at opphavet til begrepet karensdager er tull? Eller at å diskutere politikernes motstand til der er tull?

Eller sitter du her som en språknazist og kritiserer formuleringene mine?

Trådens innhold og validitet ville vært det samme om jeg spurte: Hva er oppvavet til begrepet karensdager og hvorfor er det så stor politisk motstand mot det? 

Det må da være OK å skrive en litt fengende tittel og bruke litterære virkemiddel uten at masse diletanter skal komme å avspore tråden. Hvis du vil diskutere dårlige trådtitler og krongelete formulerte hovedinnlegg får du lage en egen tråd om det. 

Alle forstod hva jeg mente. Er det virkelig nødvendig å være så pedantisk?

Du formulerte jo ikke hverken noe spørsmål eller noen problemstilling. Da er det tull, og det er irriterende. Og man vet ikke hva du egentlig vil med dette.

Dersom du har en problemstilling, må du formulere den slik at folk skjønner hva du mener og hva du ønsker å diskutere. Hvis dette var ment å være morsomt, så var det ikke det. Bare ubegripelig babbel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...