Gå til innhold

Er det kun de virkelig pene som sjekkes opp på gaten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg sjekkes stadig opp av innvandrere og av og til nordmenn eller etniske europeere på gaten. Hun er høy og blond. Men er det kun de pene og eyecatchene som får denne oppmerksomheten? Vet dere om folk som er middelmådige og som stadig sjekkes opp?

Anonymkode: e98ab...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den oppmerksomheten får vel alle på gata? Men spesielt positiv føles den ikke. Mye slibrige kommentarer i hvert fall. 

Anonymkode: f93e0...595

Skrevet

Alle slags jenter sjekkes opp av innvandrere. 

Veldig få sjekkes opp av nordmenn. Men da handler det heller om litt spesielle menn enn kvinner som er slående at de ikke kan dy seg. Terskelen er for de fleste veldig høy for å sjekke opp en kvinne på gaten, og enda høyere om hun er pen.

Anonymkode: 56b97...27d

Skrevet

Jeg tror det er (ellevilt estimat) 51% utseende og 49% holdning.

Om du tar slående pene eneggede tvillinger og sender dem ned samme gate på hvert sitt fortau samme dagen, og den ene ser alvorlig ut, unnviker folks blikk og går taktfast mot målet hun ser på I det fjerne og den andre ser på dem som går i mot, får blikkontakt med enkelte og kanskje også finner på å smile... Så tipper jeg at hun første ikke får et eneste hei, mens hun andre kan finne på bli sjekket opp. 

• Liker 4
Skrevet

Har ikke noen fasit på det, men jeg er lav, ikke blond og helt midt på treet utseendemessig, og det skjer meg også. Så min opplevelse er at nei, det kan skje hvem som helst.

Skrevet

Byr meg veldig imot å si dette men jeg har aldri blitt sjekket opp på gaten, men får hele tiden høre at jeg er utrolig pen av menn. Så det stemmer sikkert ikke sånn 100%

Skrevet

Det kan selvfølgelig skje hvem som helst. Har skjedd meg og vil si jeg er helt middelmådig. 

Merker at man får mer blikk som blond. Og har jeg pyntet og sminket meg før en fest og skal bare rett innom butikken får jeg ofte smil fra menn. Ja, typisk utenlandske menn. Men det gjør ikke meg noe. Er ikke noen slibrige kommentarer. 

Anonymkode: 7515d...ec8

Skrevet

Jeg ser helt gjennomsnittlig ut, og det har skjedd meg i alle fall.

Skrevet

Har skjedd meg også. Men det er vel strengt tatt ingen som vil ha slik oppmerksomhet.

Anonymkode: a9a6e...c53

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle slags jenter sjekkes opp av innvandrere. 

Veldig få sjekkes opp av nordmenn. Men da handler det heller om litt spesielle menn enn kvinner som er slående at de ikke kan dy seg. Terskelen er for de fleste veldig høy for å sjekke opp en kvinne på gaten, og enda høyere om hun er pen.

Anonymkode: 56b97...27d

Jeg har aldri blitt sjekket opp av innvandrere eller nordmenn på gaten. Men nå ser jeg ikke på menn på gaten heller. 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker at man får mer blikk som blond.

Anonymkode: 7515d...ec8

Jeg er lys blond nå, opprinnelig mørk blond. Merket vel blikk uansett hårfarge, men vet ikke hvorfor fordi jeg selv ikke synes jeg er noe pen. Min kjæreste synes jeg er pen da. 

Anonymkode: 882f3...6de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...