AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 Vurderer å kjøpe meg aktivitetsklokke, men det er så mange merker og modeller. Heller veldig mot fitbit. Ønsker for det første at klokken skal varsle om meldinger og samtaler på mobilen, da jeg på den måten kan være tilgjengelig om skolen ringer når jeg er på jobb uten å måtte bære mobilen med meg. Utover det vil jeg gjerne få satt treningen min i system. For det meste går/jogger jeg, men har planer om å begynne å trene med eks. vekter, strikk og hjemmeøvelser. Jeg er mao ingen "treningsnarkoman" Noen som kan hjelpe meg? Hvilken modell passer for mitt bruk og hvilke passer ikke? Anonymkode: c9957...6f1
stan Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Kjøp ihvertfall en vanntett en. Jeg druknet min siste helg. Om du vil ta imot meldinger så må mobilen være innenfor rekkevidden til Bluetooth. Det er vel ca 10 meter. Selve appen var jeg godt fornøyd med.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 34 minutter siden, stan skrev: Kjøp ihvertfall en vanntett en. Jeg druknet min siste helg. Om du vil ta imot meldinger så må mobilen være innenfor rekkevidden til Bluetooth. Det er vel ca 10 meter. Selve appen var jeg godt fornøyd med. Hvilken modell/type hadde du? Anonymkode: c9957...6f1
Gjest Blondie65 Skrevet 24. august 2017 #4 Skrevet 24. august 2017 Jeg har Charge2. Denne kommuniserer med mobilen (jeg ser / kjenner når jeg får melding eller det ringer). Jeg savner vanntett. Til neste gang jeg oppgraderer til en ny versjon håper jeg Fitbit har kommet med en vanntett versjon.
stan Skrevet 24. august 2017 #5 Skrevet 24. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken modell/type hadde du? Anonymkode: c9957...6f1 Charge HR2? Tror det er navnet på modellen. Den var bestandig litt treg med å synkronisere. Gummi belegget rundt løsner etter noen måneder. Jeg fikk en ny, gratis på garantien, men det samme skjedde med den. Litt lyssvakt display. Og altså ikke vanntett. Vi ble overrasket av styrtregn på badestranda. Klokka som jeg hadde tatt av druknet i regnværet. Men tross alt ganske fornøyd, tror det særlig var appen jeg likte. Nå har jeg kjøpt en Huawei klokke, hardware messig er nok den mye bedre, men jeg savner trappe funksjonen til FitBit. Ikke helt blitt vant til appen, men jeg har jo bare hatt den i tre dager.
SPOCA Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 (endret) Jeg har Fitbit Blaze, og meget fornøyd med denne. Den er ikke vanntett, eller, den tåler litt vann, men man kan altså ikke bade med den. Jeg har dog aldri trengt en vanntett klokke. Det jeg liker med Blaze er jo at den fungerer mer som en vanlig klokke og ser ikke så "treningsbåndaktig" ut. Jeg kan velge alle de armbånd jeg selv ønsker, og har vel sikkert 20 forskjellige i alle typer farger og former, alt fra armbånd i skinn til metall. Blaze fungerer fint å synkronisere med, men bruker den egentlig mest mot pc, og ikke så mye mot mobil (dog jeg gjorde dette i ferien, skal sies). Den kan jeg f.eks styre Spotify med, så når jeg tar meg en joggetur styres musikken av klokka (må ha med mobilen, men gjør det ganske hendig). I tillegg måler den jo alle de andre ting de fleste Fitbit'ene gjør, slik som søvn, antall skritt, trapper, ulike aktiviteter osv. Endret 25. august 2017 av SPOCA
Gjest Blondie65 Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 7 minutter siden, SPOCA skrev: Jeg har Fitbit Blaze, og meget fornøyd med denne. Den er ikke vanntett, eller, den tåler litt vann, men man kan altså ikke både med den. Jeg har dog aldri trengt en vanntett klokke. Det jeg liker med Blaze er jo at den fungerer mer som en vanlig klokke og ser ikke så "treningsbåndaktig" ut. Jeg kan velge alle de armbånd jeg selv ønsker, og har vel sikkert 20 forskjellige i alle typer farger og former, alt fra armbånd i skinn til metall. Blaze fungerer fint å synkronisere med, men bruker den egentlig mest mot pc, og ikke så mye mot mobil (dog jeg gjorde dette i ferien, skal sies). Den kan jeg f.eks styre Spotify med, så når jeg tar meg en joggetur styres musikken av klokka (må ha med mobilen, men gjør det ganske hendig). I tillegg måler den jo alle de andre ting de fleste Fitbit'ene gjør, slik som søvn, antall skritt, trapper, ulike aktiviteter osv. Jeg er enig i at Blaze er stiligere enn Charge2. Det eneste Blaze har som ikke Charge2 har er musikkstyringen såvidt jeg kan se. Søvn, skritt, trapper, aktive minutter, hjerterate - osv. har også Charge2.
Tørrfisk Skrevet 25. august 2017 #8 Skrevet 25. august 2017 Jeg har Surge, men skal kjøpe ny. Tror jeg kommer til å kjøpe Blaze fordi man kan bytte reim på den og at det er skikkelig display. + med Surge er at man kan lese meldinger, se hvem som ringer, styre musikk, teller trapper. - er at den er tykk og bred, får gnagsår av reima. Som andre har sagt så er appen til Fitbit kjempebra! Veldig motiverende at man kan legge til venner og ha "konkurranser" og heie på hverandre.
SPOCA Skrevet 25. august 2017 #9 Skrevet 25. august 2017 8 minutter siden, Tørrfisk skrev: Jeg har Surge, men skal kjøpe ny. Tror jeg kommer til å kjøpe Blaze fordi man kan bytte reim på den og at det er skikkelig display. + med Surge er at man kan lese meldinger, se hvem som ringer, styre musikk, teller trapper. - er at den er tykk og bred, får gnagsår av reima. Som andre har sagt så er appen til Fitbit kjempebra! Veldig motiverende at man kan legge til venner og ha "konkurranser" og heie på hverandre. Enig. Jeg har brukt Fitbit-appen til kaloritelling. Det er i grunn den som har hjulpet meg med å gå end 70 kg, foruten egeninnsats selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #10 Skrevet 25. august 2017 Ts her: Takk for alle svar! Har nå undersøkt litt og ser at Fitbit flex 2 er vanntett. Denne ser dog litt "simpel" ut. Er den like bra funksjonsmessig som de andre fitbit-modellene? Liker også designet på Polar Loop 2 (vanntett). Ser at fitbit-appen skrytes veldig av. Hvordan er Polar sin app sammenliknet med den? Og hvis jeg skulle gått for en av disse to, hvilken ville dere valgt? Anonymkode: c9957...6f1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #11 Skrevet 25. august 2017 Ts igjen: Ser at ingen av de to overnevnte har pulsmåler. Er dette nødvendig/anbefalt til en som ikke trener for å nå mål? Jeg skal ikke ned i vekt, ønsker som nevnt bare å få satt treningen i system, en ekstra motivator Anonymkode: c9957...6f1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #12 Skrevet 25. august 2017 Jeg har flex2, og den er veldig enkel. Du får ikke opp meldinger og samtaler på den, men den vibrerer om telefonen ringer eller du får melding. Den teller skritt. Den gjenkjenner heller ikke aktivitet, tror jeg, vet ikke om den egentlig skal det, eller om min er litt klein. Den er vanntett, så det er bra. Og den passer til mitt enkle bruk. Selve fitbiten er så liten at jeg kan ha den i sokken på jobb, og fortsatt telle skritt, slik at jeg kan holde øye med om jeg er aktiv nok i det daglige. (Kan ikke bruke armbånd eller halsbånd på jobb). Ellers liker jeg søvnoversikten og at jeg kan legge inn egentreninger, mat og drikke. Flex2 funker til enkelt bruk for "moro", skal du trene skikkelig med den, så ville ejg nok valgt en annen modell. Jeg sikler på Alta, men vet ikke om jeg trenger den egentlig. Anonymkode: fc72b...bfd
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #13 Skrevet 25. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flex2, og den er veldig enkel. Du får ikke opp meldinger og samtaler på den, men den vibrerer om telefonen ringer eller du får melding. Den teller skritt. Den gjenkjenner heller ikke aktivitet, tror jeg, vet ikke om den egentlig skal det, eller om min er litt klein. Den er vanntett, så det er bra. Og den passer til mitt enkle bruk. Selve fitbiten er så liten at jeg kan ha den i sokken på jobb, og fortsatt telle skritt, slik at jeg kan holde øye med om jeg er aktiv nok i det daglige. (Kan ikke bruke armbånd eller halsbånd på jobb). Ellers liker jeg søvnoversikten og at jeg kan legge inn egentreninger, mat og drikke. Flex2 funker til enkelt bruk for "moro", skal du trene skikkelig med den, så ville ejg nok valgt en annen modell. Jeg sikler på Alta, men vet ikke om jeg trenger den egentlig. Anonymkode: fc72b...bfd Takk for svar! Det står på fitbit sine hjemmesider at den skal gjenkjenne aktivitet. Vet du om den kan kobles til mobilen sin GPS? Finner ingen info om dette noe sted. Anonymkode: c9957...6f1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #14 Skrevet 25. august 2017 Bare jeg som synes fitbit ikke er en god treningsklokke? Den er veldig unøyaktig, og særlig dårlig på å måle puls når man faktisk trener. Responderer sakte på endringer i pulsen, og måler altfor lav puls hos meg, særlig når pulsen er høy under trening. Ofte faller målingen ut under trening også, og man må stresse med å stramme/løsne/flytte klokken... Jeg har gått tilbake til vanlig pulsklokke med pulsbelte. Slike kan også kobles til mobilen. Fitbit var veldig skuffende i mine øyne, men jeg ser jo poenget med å slippe pulsbelte, at den er liten. Men ingen god treningspartner akkurat. Mer for moroskyld, eller for folk som trener med lav intensitet. Anonymkode: 06755...d03
Gjest Blondie65 Skrevet 25. august 2017 #15 Skrevet 25. august 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare jeg som synes fitbit ikke er en god treningsklokke? Den er veldig unøyaktig, og særlig dårlig på å måle puls når man faktisk trener. Responderer sakte på endringer i pulsen, og måler altfor lav puls hos meg, særlig når pulsen er høy under trening. Ofte faller målingen ut under trening også, og man må stresse med å stramme/løsne/flytte klokken... Jeg har gått tilbake til vanlig pulsklokke med pulsbelte. Slike kan også kobles til mobilen. Fitbit var veldig skuffende i mine øyne, men jeg ser jo poenget med å slippe pulsbelte, at den er liten. Men ingen god treningspartner akkurat. Mer for moroskyld, eller for folk som trener med lav intensitet. Anonymkode: 06755...d03 I alle tester så er det akkurat dette som er nevnt. For de som er avhengig av nøyaktig pulsmåling er nok vanlig pulsklokke med brystbelte å foretrekke.
SPOCA Skrevet 25. august 2017 #16 Skrevet 25. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare jeg som synes fitbit ikke er en god treningsklokke? Den er veldig unøyaktig, og særlig dårlig på å måle puls når man faktisk trener. Responderer sakte på endringer i pulsen, og måler altfor lav puls hos meg, særlig når pulsen er høy under trening. Ofte faller målingen ut under trening også, og man må stresse med å stramme/løsne/flytte klokken... Jeg har gått tilbake til vanlig pulsklokke med pulsbelte. Slike kan også kobles til mobilen. Fitbit var veldig skuffende i mine øyne, men jeg ser jo poenget med å slippe pulsbelte, at den er liten. Men ingen god treningspartner akkurat. Mer for moroskyld, eller for folk som trener med lav intensitet. Anonymkode: 06755...d03 Personlig har jeg ikke opplevd noe til dette, og min stemmer meget godt med min vanlige pulsmåler, og jeg har derfor droppet å bruke sistnevnte. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #17 Skrevet 25. august 2017 Hadde Fitbit før, men trives mye bedre med Apple watch. Den er vanntett, måler aktivitet uten å kun være opptatt av skritt (greit for oss som sykler og trener styrke), og er en veldig praktisk forlengelse av mobilen. Man får opp både telefonsamtaler og meldinger, kan svare rett fra klokka, får opp påminnelser, kalenderavtaler og andre varslinger. Klokka har også GPS og kan brukes uten mobilen. Men klart, den er dyr hvis det først og fremst er en skritteller man er ute etter. Anonymkode: 32013...a61
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #18 Skrevet 25. august 2017 Jeg har den simpleste fitbit-versjonen og den tåler da vann? Jeg har i alle fall badet med den i sommer, og den er like fin. Anonymkode: 7d68c...8ac
Amanlis Skrevet 25. august 2017 #19 Skrevet 25. august 2017 Jeg har Alta HR og er kjempefornøyd. Den har lang batteritid og jeg kan se hvem som ringer og lese meldinger. Jeg hadde Charge HR tidligere, og jeg føler Alta er mer nøyaktig.
Strikkagenser Skrevet 25. august 2017 #20 Skrevet 25. august 2017 Jeg bruker polar A360. Den er vanntett og har smartvarsler. Pulsmåler på håndledd, men kan også brukes med pulsbelte for mer nøyaktig måling. Er veldig fornøyd med appen. Minus i forhold til fitbit er at man må starte treningsøkter selv, og fitbit måler vel også puls av seg selv gjennom dagen. Og måler ikke trapper og har heller ikke like detaljert søvnmåling. Men liker den godt, både som pulsklokke til trening og til aktivitetsmåler. Og ser det har kommet en oppgradert versjon også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå