Gå til innhold

Flytte inn i ny leilighet UVASKET?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt leilighet og overtar den 1.sept. Tingen er at vi må ut av vår nåværende på nøyaktig samme tidspunkt fordi nye leietakere skal inn på samme tidspunkt som vi skal ut, slik at det vil bli veldig stress å gjøre alt sammen på samme tid. Den gamle eieren i den leiligheten vi skal flytte inn i har ikke mulighet til å klargjøre den før dato som er satt. Med mindre hun slipper å vaske ut. 

Hva synes dere er ok? Det blir mye mindre stress for oss om vi får noen dager ekstra på oss til å flytte enn om alt skal skje kl 1200 den dagen. Ville dere tatt sjansen?

Anonymkode: dfd1c...1ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du liker å vaske, så..

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes dere har avtalt veldig merkelig overføringstidspunkt. Det er helt normalt å ha litt overlapping av tidspunkt slik at man får sjanse til å vaske ut og tømme uten at man løper i hverandre.

Skrevet

Hadde godtatt å vaske selv mot ekstra betaling. Evt at de betaler et vaskebyrå for å gjøre det. 

Anonymkode: 6bd3a...eeb

Skrevet

Selger vasket vel ned før visning? Da er det jo ikke skittent i den forstand, men bare støvete?

Skrevet
Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Jeg synes dere har avtalt veldig merkelig overføringstidspunkt. Det er helt normalt å ha litt overlapping av tidspunkt slik at man får sjanse til å vaske ut og tømme uten at man løper i hverandre.

Det vas visst et helt standard tidspunkt for overtakelse i følge megleren. Så vi valgte å stole på han:p kunne sikkert sjekket opp i utflyttingstidspunkt for der vi bor nå på forhånd men. Det ble ikke gjort. Ts

Gjest Blondie65
Skrevet

Plasser tingene deres i en flyttebil. Overta boligen kl 16 i vasket stand.

Nei, jeg ville ikke overtatt en uvasket leilighet. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde godtatt å vaske selv mot ekstra betaling. Evt at de betaler et vaskebyrå for å gjøre det. 

Anonymkode: 6bd3a...eeb

"Betalingen" vi får er jo å flytte inn noen dager før uten noen utgifter. Hun som bor der flytter ut allerede førstkommende helg, så det eneste som gjenstår er utvasken.

Akkurat nå, VoodooChild skrev:

Selger vasket vel ned før visning? Da er det jo ikke skittent i den forstand, men bare støvete?

Vel, det er snart 3 mnd siden. Så det kan godt ha blitt bra skittent på den tiden:)

Ts

Skrevet
3 minutter siden, Blondie65 skrev:

Plasser tingene deres i en flyttebil. Overta boligen kl 16 i vasket stand.

Nei, jeg ville ikke overtatt en uvasket leilighet. 

Vi har ikke planer om å leie flyttebil da avstanden er så kort at vi trenger bare kjøre frem og tilbake med en henger. Men, vi kunne jo leid en kun noen tiner den dagen. Det er jo en mulighet.

Skrevet

Dette lar seg enkelt ordne. Mens tidligere eier (der dere skal flytte) pakker ned og styrer og flytter på ting, vasker hun seg litt og litt ut. Hun pakker ned glass og servise - hun vasker hyllene og skapene like etterpå. Det gjør at det blir en så og si typisk "julerengjøring", som igjen gjør det mye enklere for dere å ta en lignende rengjøring når dere flytter inn, men på de stedene hun ikke har vært. Typisk vegger og lister. Når alt er på plass, er det å vaske over tak og vinduer, evnt skrubbe iherdig over do, vask og dusj.

Anonymkode: 13a93...cbb

Gjest Blondie65
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Betalingen" vi får er jo å flytte inn noen dager før uten noen utgifter. Hun som bor der flytter ut allerede førstkommende helg, så det eneste som gjenstår er utvasken.

Vel, det er snart 3 mnd siden. Så det kan godt ha blitt bra skittent på den tiden:)

Ts

Hvis hun flytter ut førstkommende helg kan hun jo vaske den helgen? Det eneste behovet da er jo en normal vask av gulvene?

Skrevet
5 minutter siden, Blondie65 skrev:

Hvis hun flytter ut førstkommende helg kan hun jo vaske den helgen? Det eneste behovet da er jo en normal vask av gulvene?

Nei ingen vasking er gjort når hun flytter ut. Hun flytter ut tingene og seg selv før hun tar vaskingen. Hun har påberegnet noen dager vasking da hun har jobb og ikke kan bruke hele dagene på å vaske. Så, ingen rengjøring blir gjort før etter helgen sier hun. 

Ts:)

Skrevet

Hva med at du leier inn et firma som tar vasken for deg? Slik får du flyttet inn tidligere, men slipper å stresse med å vaske ned noe andres skit. 

Anonymkode: eb950...857

Skrevet

Jeg ville aldri overtatt en utvasket leilighet. Da vi solgte vår 50 kvm leilighet, brukte det proffe firmaet 5 timer med to personer på utvask.

Som kjøper skal du godkjenne leiligheten ved overtagelse og undersøke for eventuelle feil med tilbakeholding av penger. Det er mye lettere når leiligheten blir presentert slik selger mener den er på sitt beste. 

Lei en stor varebil, fyll garasjen til familien eller noe slikt i stedet for å overta uvasket leilighet. 

Anonymkode: ced18...29c

Skrevet

Hvis hun er kul nok til at du kan overta noen dager før overtakelsestidspunkt, så synes jeg det er helt fair at du står for vasking. Enten selv eller at du leier inn et firma. Alternativet er jo at du overtar på faktisk overtakelsestidspunkt, og hun rekker å vaske ut etter seg. 

Anonymkode: 0fbfc...d19

• Liker 4
Gjest NotNaomi
Skrevet

Dette blir jo ikke utleiere sin skyld. Vasker alltid dit jeg flytter uansett. Stoler mest på meg selv :-D

Skrevet (endret)

Jeg ville nok slått til på tilbudet og leid inn et vaskefirma for å ta seg av utvasken i den nye boligen. Å flytte ut, vaske ut i gammel boligen samt flytte inn på én og samme dag høres i overkant ut..

Endret av calavi
  • Liker 1
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Jeg ville definitivt leid inn vaskefirma!

Skrevet

Jeg hadde godtatt tilbudet og leid et vaskefirma som flere her skriver.

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har kjøpt leilighet og overtar den 1.sept. Tingen er at vi må ut av vår nåværende på nøyaktig samme tidspunkt fordi nye leietakere skal inn på samme tidspunkt som vi skal ut, slik at det vil bli veldig stress å gjøre alt sammen på samme tid. Den gamle eieren i den leiligheten vi skal flytte inn i har ikke mulighet til å klargjøre den før dato som er satt. Med mindre hun slipper å vaske ut. 

Hva synes dere er ok? Det blir mye mindre stress for oss om vi får noen dager ekstra på oss til å flytte enn om alt skal skje kl 1200 den dagen. Ville dere tatt sjansen?

om det er mindre stress for dere å vaske selv, så er det vel ikke noe problem? 
Dette er jo noe DERE må kjenne på. 
og tenker hvilken sjanse er det du snakker om? 
Sier dere ja, så vet dere at dere må vaske selv og slipper stress med flytting på timen, og sier dere nei vet dere at dere må stresse med å flytte på timen, og kommer til nyvasket leilighet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...