AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 Jeg ble oppringt av et nummer som begynte på 48. Svarte ikke, men finner ikke det på 1881 eller gulesider. Jeg bruker ikke svare hvis et nummer er ukjent fordi jeg vil se om det er selgere først. Jeg la på, så jeg antar om det er noen som må ha tak i meg så ringer de igjen. Anonymkode: fe6c0...192
asterix Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Jeg har jobbmobil så jeg svarer på ukjente nr hele tiden.
pulverheksa Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 nei, ikke hvis jeg ikke rekker å google nummeret.
Simbyxor Skrevet 24. august 2017 #5 Skrevet 24. august 2017 Nei. Aldri. Er alltid sånne jævlige selger-drittsekker
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #6 Skrevet 24. august 2017 Svarer som oftest om det ikke er et utenlandsk nummer. Nummer som begynner på 4 eller 9 er mobilnummer forresten Du kan også reservere deg mot telefonsalg Anonymkode: 7e8c0...20d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #8 Skrevet 24. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svarer som oftest om det ikke er et utenlandsk nummer. Nummer som begynner på 4 eller 9 er mobilnummer forresten Du kan også reservere deg mot telefonsalg Anonymkode: 7e8c0...20d Men for litt siden ble jeg ringt opp av et nummer som begynte på 4. Da var det noen som så at jeg abonnerte på Hjemmet og lurte på om jeg ville begynne og abonnere på Her og Nå. Abonommentet mitt er til min mor, men jeg kan ikke forstå hvorfor en person som liker Hjemmet skal ville gå fra artikler om ekte folk til kjendisgossip. Anonymkode: fe6c0...192
Gjest making.a.mess Skrevet 24. august 2017 #9 Skrevet 24. august 2017 Hvorfor i alle dager skal man ikke svare ukjente? Noe har skjedd ungen din, en på skolen ringer for å fortelle deg det.. gubben din gikk tom for strøm og fikk motorstopp. Lånte en telefon for å be deg om hjelp... bikkja di ble påkjørt. Bilisten ringer for å fortelle deg det... norsk tipping ringer. Du har vunnet... en venn har fått nytt tlf nr.. noen ville invitere deg til fest.. Himmel du kommer til å gå glipp av mye. Og er det en selger så sier jeg at jeg ikke er interessert. Gir han seg ikke så kan jeg 1) legge på røret. Eller 2) legge fra meg telefonen og gjøre noe annet mens selgeren prater i vei til han omsider finner ut at han ikke snakker med noen.( hvilket er til pass for innpåslitne folk)
Gjest making.a.mess Skrevet 24. august 2017 #10 Skrevet 24. august 2017 1 minutt siden, Mrs.Purdey skrev: Hvorfor i alle dager skal man ikke svare ukjente? Noe har skjedd ungen din, en på skolen ringer for å fortelle deg det.. gubben din gikk tom for strøm og fikk motorstopp. Lånte en telefon for å be deg om hjelp... bikkja di ble påkjørt. Bilisten ringer for å fortelle deg det... norsk tipping ringer. Du har vunnet... en venn har fått nytt tlf nr.. noen ville invitere deg til fest.. Himmel du kommer til å gå glipp av mye. Og er det en selger så sier jeg at jeg ikke er interessert. Gir han seg ikke så kan jeg 1) legge på røret. Eller 2) legge fra meg telefonen og gjøre noe annet mens selgeren prater i vei til han omsider finner ut at han ikke snakker med noen.( hvilket er til pass for innpåslitne folk) Dog,.. ringer noen fra polen, africa etc så ser jeg ikke for meg at de har noe innteressant å si.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #11 Skrevet 24. august 2017 En gang et ukjent nr ringte meg var for å fortelle at faren til barna mine hadde fått et illebefinnende. Han var død før jeg rakk frem selv om jeg bare var en halv time unna. Glad jeg svarte slik at jeg kjapt var på stedet for å ta meg av barna mine. Anonymkode: a539e...ba8 1
caskerette Skrevet 24. august 2017 #12 Skrevet 24. august 2017 Ja, hovedsakelig fordi jeg er nysgjerrig, men det kan jo også være noe nyttig for meg, feks om jeg har lagt ut annonser på finn, kontaktet håndverkere og alt mulig. Som regel er det selgere da. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #13 Skrevet 24. august 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Men for litt siden ble jeg ringt opp av et nummer som begynte på 4. Da var det noen som så at jeg abonnerte på Hjemmet og lurte på om jeg ville begynne og abonnere på Her og Nå. Abonommentet mitt er til min mor, men jeg kan ikke forstå hvorfor en person som liker Hjemmet skal ville gå fra artikler om ekte folk til kjendisgossip. Anonymkode: fe6c0...192 Samme selskap som selger det sikkert. Du kan reservere deg som telefonsalg her om du vil Tror faktisk det er ulovlig for de å ringe deg om du er reservert, men ikke helt sikker der. https://w2.brreg.no/reservasjon/ Anonymkode: 7e8c0...20d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #14 Skrevet 24. august 2017 5 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Hvorfor i alle dager skal man ikke svare ukjente? Noe har skjedd ungen din, en på skolen ringer for å fortelle deg det.. gubben din gikk tom for strøm og fikk motorstopp. Lånte en telefon for å be deg om hjelp... bikkja di ble påkjørt. Bilisten ringer for å fortelle deg det... norsk tipping ringer. Du har vunnet... en venn har fått nytt tlf nr.. noen ville invitere deg til fest.. Himmel du kommer til å gå glipp av mye. Og er det en selger så sier jeg at jeg ikke er interessert. Gir han seg ikke så kan jeg 1) legge på røret. Eller 2) legge fra meg telefonen og gjøre noe annet mens selgeren prater i vei til han omsider finner ut at han ikke snakker med noen.( hvilket er til pass for innpåslitne folk) Jeg har ikke unge. Jeg har ikke gubbe. Jeg har ikke bikkje. Jeg tipper ikke. Venner tar kontakt med meg på Facebook om slikt. I verste fall sender de en sms. Ja, jøss. Her går jeg glipp av masse. Anonymkode: 6197a...29e 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #15 Skrevet 24. august 2017 til nå har jeg kun gått glipp av å snakke med telefonselgere, selv om jeg har reservert meg. Jeg ringer tilbake hvis det ikke er fra et firma. Anonymkode: 32df7...bb0 1
Gjest making.a.mess Skrevet 24. august 2017 #16 Skrevet 24. august 2017 Jeg har hvertfall fått mange nyttige beskjeder fra ukjente nr. Rørleggerfirma jeg har prøvd å få tak i. Rørleggeren ringte fra sin mobil før å avtale tid. Kommunen har ringt om søknader jeg har levert. Sykehuset ringte om undersøkelsen jeg skulle til som ble utsatt. Møbelbutikken om at sofaen jeg har bestilt har kommet. Postsjåfør om hjem-på,døren pakken jeg venter på. Kunne fortsatt i det uendelige. Kanskje du ikke har gubbe fordi verdens kjekkeste fyr ringte og du ikke tok tlf...?
Perelandra Skrevet 24. august 2017 #17 Skrevet 24. august 2017 Ja, hvis det er norske telefonnumre svarer jeg vanligvis. Et det utenlandsk svarer jeg ikke.
Million Skrevet 24. august 2017 #18 Skrevet 24. august 2017 (endret) Jeg svarer som regel ikke hvis det er et ukjent nummer som ringer, særlig på kveldstid. Det er nesten uten unntak telefonsalg eller "markedsføring", som det står på Telefonkatalogen.no (Gule Sider) når jeg sjekker det i etterkant av oppringningen. Viser det seg at nummeret som prøvde å ringe meg er fra en privatperson, men en ukjent en for meg, sender jeg en sms tilbake og spør hva de ville og om de er sikre på at de har ringt riktig (skriver hva jeg heter og hvor i landet jeg bor). I alle slike tilfeller hittil har vedkommende svart "beklager, feil nummer". Eneste gangene jeg svarer på ukjente telefonnummer, er f.eks. hvis jeg har en salgsannonse for noe ute på Finn.no eller Facebook. Da er det jo som regel folk som er interessert i det jeg skal selge som ringer. Andre ganger jeg kan svare på ukjente nr, er hvis jeg venter en pakkeforsendelse levert på døren. Da har jeg som regel fått sms tidligere på dagen med info om at sjåføren vil ringe så og så lenge før antatt ankomstid. Endret 24. august 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #19 Skrevet 24. august 2017 8 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Jeg har hvertfall fått mange nyttige beskjeder fra ukjente nr. Rørleggerfirma jeg har prøvd å få tak i. Rørleggeren ringte fra sin mobil før å avtale tid. Kommunen har ringt om søknader jeg har levert. Sykehuset ringte om undersøkelsen jeg skulle til som ble utsatt. Møbelbutikken om at sofaen jeg har bestilt har kommet. Postsjåfør om hjem-på,døren pakken jeg venter på. Kunne fortsatt i det uendelige. Kanskje du ikke har gubbe fordi verdens kjekkeste fyr ringte og du ikke tok tlf...? Anonymkode: 6197a...29e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #20 Skrevet 24. august 2017 Har appen 180.no. Da kommer det opp hvem som ringer så lenge de ikke har blokkert for det på nett. Om jeg er usikker på om det kan være en telefon jeg venter på så svarer jeg, men stort sett ikke. Det er som regel selgere eller utlendinger i microsoft uansett.. Anonymkode: b9310...f7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå