Gå til innhold

Hvordan hadde du håndtert dette? Snart 18 og røyker hasj.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du håndtert dette? Hva slags konsekvenser? Foreldre er litt uenige, han fyller 18 om 2 måneder.

Anonymkode: bab2f...244

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte?

Anonymkode: abffb...c5d

Skrevet

Bedt vedkommende om å slutte tvert!! Hadde vedkommende bodd hjemme hadde han/hun fått beskjed om at hvis det ikke blir slutt på hasj så er det ut av mitt hus den dagen han/hun blir 18. 

Anonymkode: 90a2d...289

• Liker 7
Skrevet

Hadde inndratt alt av goder til han sluttet. Hadde også gjort det klinkende klart at om han ikke sluttet var det på hue og rævva ut av huset på 18-årsdagen. 

Anonymkode: 052cc...110

• Liker 4
Skrevet

Vet ikke hvor ofte, men tydeligvis ofte nok til å oppbevare brukerutstyr i huset.

Hadde dere krevd urinprøver om han fortsatt skulle bo hjemme? 

• Liker 1
Skrevet

Vel, du må ha nulltoleranse for det i hvert fall. Ha en vennlig tilnærming. Ellers går han på gata og blir en av de tragiske tiggerne som sitter på Karl Johan og skriver "norsk gut trenger penger til å oveleve (RØYK, DOP, HORER)"

Det er ikke bra.

Så si at du ikke aksepterer det og forventer at han slutter med det. Ellers kan du jo rapportere det til politiet og si at det er et kjempeproblem, at han har adferdsvansker og at du oppriktig er bekymret for at han skal gjøre kriminelle handlinger/har truet dere osv. Kanskje de følger opp med urinprøve.

• Liker 2
Skrevet

Tips jeg har hørt andre foreldre gjøre er rett å slett å ringe politiet. 

Anonymkode: aaa4b...34d

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor ofte, men tydeligvis ofte nok til å oppbevare brukerutstyr i huset.

Hadde krevd urinprøver i lang tid etterpå ja. 

• Liker 2
Skrevet

Hasjrøykere er notoriske løgnere når de blir bedt om å slitte å røyke, så du bør absolutt kreve pisseprøver, gjerne et par ganger i uken på forskjellige dager. Lurt å en uke lage et skjema som viser hvilken dag hin skal testes på og "glemme" det et sted hvor poden finner det, for så å teste to dager før, eller slik. Da finner du ut om hin bare later som eller faktisk har gitt seg.

Anonymkode: 83153...aa8

• Liker 5
Skrevet

Det er så lett å være bastant på dette når det ikke gjelder en selv.. Jeg har alltid hatt "0 tolerance" hos oss, men ser at det funker dårlig hos andre.

Jeg tror jeg ville fokusert mer på hvorfor enn "no way" - hvorfor har tenåringen dette behovet, er det relatert til venner, psyke, mote, press, ønske osv - forsøkt forstå og så når jeg hadde svarene fra den siden "skoen trykker" ville jeg gått noen runder med meg selv på hva neste steg var fordi det er så avhengig av svarene..

• Liker 4
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedt vedkommende om å slutte tvert!! Hadde vedkommende bodd hjemme hadde han/hun fått beskjed om at hvis det ikke blir slutt på hasj så er det ut av mitt hus den dagen han/hun blir 18. 

Trusler ja.

Kan ikke du nevne en episode eller en forandring i livet ditt hvor det var bruk av trusler? Du har sikkert masse fine erfaringer med trusler er det derfor du liker å bruke trusler?

Forresten, - er du villig til å skade forholdet mellom deg og ditt barn på grunn av cannabis? Tenker du at ungen din ikke behøver å bo noen sted dersom den bruker cannabis?

Hvordan tenkte du å videreformidle oppdragelsen dersom du kaster ungen ut av huset ditt? Er det ikke så viktig med kontakt dersom noen bruker cannabis?

Toleranse og respekt er ikke dine to sterkeste sider, - var det sånn å forstå, og var det slik du begrunner dine avgjørelser på?

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hasjrøykere er notoriske løgnere når de blir bedt om å slitte å røyke, så du bør absolutt kreve pisseprøver, gjerne et par ganger i uken på forskjellige dager. Lurt å en uke lage et skjema som viser hvilken dag hin skal testes på og "glemme" det et sted hvor poden finner det, for så å teste to dager før, eller slik. Da finner du ut om hin bare later som eller faktisk har gitt seg.

Anonymkode: 83153...aa8

Tillit er ikke din sterkeste side?

Heller overtro og tanken om at man kan endre alle andre enn seg selv?

Ungen din er homo og du vil ikke at han skal ha anal-sex hvordan går du frem da?

Fortell?

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde krevd urinprøver i lang tid etterpå ja. 

Tillit er ikke din sterkeste side?

Ville du også lest dagboken hans eller hennes?

Fortell?

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tips jeg har hørt andre foreldre gjøre er rett å slett å ringe politiet. 

Anonymkode: aaa4b...34d

Ja for den boten på 10 000 kroner skal ungen din låne av foreldrene sine eller sette seg i gjeld?

Hva tenkte du?

• Liker 5
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du vil kreve urinprøver eller avhenger vel av om du vil ha et godt eller dårlig forhold til barna dine?

Hva ønsker du, - et godt eller et dårlig forhold?

• Liker 2
Skrevet

Waco syns dop er greit tydeligvis. Ungen skulle bare fått et klapp på skuldra med "vær så snill å ikke røyke" 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde inndratt alt av goder til han sluttet. Hadde også gjort det klinkende klart at om han ikke sluttet var det på hue og rævva ut av huset på 18-årsdagen. 

Anonymkode: 052cc...110

Hadde inndratt alt av goder javel.

For det er sånn at dess mer du plager, skader, piner og gjør det ubehagelig for ungen din desto mer sannsynlig er det at ungen ikke vil bruke cannabis var det sånn å forstå?

Ved å ødelegge relasjonen mellom deg og ungen så forebygger du cannabis-bruk var det slik du årsaksforklarer handlinger for deg selv?

• Liker 3
Skrevet

Kom med noen forslag da Waco? I stede for å kritisere alle forslagene her.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom med noen forslag da Waco? I stede for å kritisere alle forslagene her.

Du må vel finne ut hvorfor han bruker cannabis?

Har har han magesmerter? Angst? Uro? Mange bruker jo cannabis i stedet for ssri?

Liker han alkohol? Bruker han cannabis i stedet for alkohol?

Har han spiseproblemer? Er han lykkelig?

Det er jo så mange ting så spørre om før du spør hvorfor en bruker cannabis? Kanskje han har relasjonsproblemer? Tilknyttningsvansker?

Spør han i stedet for å spørre meg? Forresten, - den lysten til å endre mennesker, - gjelder den alle mennesker eller bare cannabis bruk?

• Liker 7
Skrevet

Jente 19

Når moren min fant ut at jeg røyket hasj kastet hun meg på hue og ræva ut. I ukesvis sendte hun stygge meldinger om at jeg var et dårlig forbilde for familien og et dophue. Det endte med at jeg droppet ut, røyket enda mer enn vanlig og fikk sosial angst. 

Når faren min fant det ut spurte han meg hvorfor jeg gjorde det og hvordan han kunne hjelpe å meg å slutte. 

Det var kun pga faren min jeg klarte å bli rusfri til slutt...

Anonymkode: 0d5cb...185

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...