Gå til innhold

meld dere da vitner!!!!!!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Såvidt jeg forstod var det nesten bare barn/ungdom og kvinner på bussen. Jeg kan godt skjønne at disse ikke grep inn. Gjengen var kanskje bevæpnet, i hvert fall er DET noe man frykter. Og så er de selvsagt redd for represalier. fra guttene i gjengen e.l. Selvsagt en feig holdning - og min erfaring fra sidelinja er at de aller færreste "tøffinger" er så tøffe når de blir konfrontert med hva de gjør - samme om den som griper inn er stor eller liten. Så utfallet VILLE sikkert blitt annerledes om noen hadde grepet inn.

Og selvsagt - det finnes ingen unnskyldning for å ikke vitne for politiet hva og hvem man har sett.

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Den norske mannen er nok blitt for feminisert og unngår konflikt for en hver pris. Jeg tror ikke det ville blitt akseptert i tidligere tider, men da var det jo ikke et slik voldssamfunn som i dag heller da, gee wonder why.

Gjest TomKrus
Skrevet
Den norske mannen er nok blitt for feminisert og unngår konflikt for en hver pris. Jeg tror ikke det ville blitt akseptert i tidligere tider' date=' men da var det jo ikke et slik voldssamfunn som i dag heller da, gee wonder why.[/quote']

Nei, fortell oss, historikeren.

Skrevet

Busssjåføren prøvde jo å ringe politiet, men ble truet, folk som kjenner til denne gjengen sier at de kan veldig godt forstå at ingen turde gripe inn. Det er tragisk at samfunnet vårt blir så knallhardt - tenk på den stakkaren som blir sparket og slått så til de grader. De som gjør slik må rett og slett være syke i hodet - de fortjener ikke å gå løs i samfunnet.

Jeg er livredd når sønnene mine er ute - det kan like godt være våre barn som kommer ut for disse "perverse tullingene" - håper de blir tatt og sperret inne for en god stund ... Men det skjer nok ikke - de finner nok en formildende omstendighet - som de alltid gjør.

Skrevet

Etter hva jeg hørte på nyhetene, så har familien til buss-sjåføren blitt truet. Han som kjørte bussen tør ikke å gå offentlig ut fordi han er redd for familien sin.

Jeg hadde ikke grepet inn i en slosskamp hvis det var stor sannsynlighet at de hadde kniv på seg. Og når en gjeng på fem angriper en person, så tror jeg også at de er feige nok til å bære kniv. Hadde jeg sittet sånn til at de ikke ville lagt direkte merke til meg, så hadde jeg glidd ned i setet og ringt politiet.

Det er så feig jeg er.

MEN, hadde politiet etterlyst vitner, så hadde jeg følt meg forpliktet til å "melde" meg.

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Ble heilt lei meg når jeg leste artikkelen.

Fatter ikke hva de får utav å banke en person(bortsett fra kansje litt penger)...

Stakkars mann sier jeg...

Ble helt satt ut jeg nå.....

Vet liksom ikke hva jeg skal si.

Bortsett fra at det er UTROLIG dårlig gjort å IKKE melde seg som vitne!!!!

Gjest Gjesten
Skrevet

Eg veit at eg hadde reagert og handla, fordi eg har gjort det før, og ja, det var slagvåpen inne i bildet ja. Og eg veit at eg hadde ringt politiet, fordi eg har gjort det før. Og eg veit at eg hadde meldt meg som vitne fordi eg har gjort det før. Og eg forstår godt dei som ikkje hadde gjort det, fordi det er innmari skummelt. Det er ikkje forstår er at absolutt ingen andre på den bussen ringde, det burde no vere mogleg å gjere det sjølv om det var skummelt?? Ein buss er stor, det er mange med telefon og det skulle no vere mogleg å gøyme seg bak eit sete og ringe nødtelefonen??!!

Skrevet

Selvfølgelig så er det nifst med å gå mot 5-6 personer, som kanskje i tillegg har våpen.

Det jeg tror folk glemmer, er at slike folk får dure frem som de vil på grunn av frykten. Med en gang noen passiviserer seg, så vinner de. Jeg tror de hadde aldri, aldri, aldri, aldri i verden slått ned alle 30-40 om alle hadde satt seg mot dem. Man behøver ikke å gå til direkte fysisk angrep. Man behøver bare å reise seg, gå imellom, dekke over offer, si ifra. De er ikke så tøffe skjønner dere, med en gang de kan ane litt tøff motstand så stikker de. Det er en grunn til at de er i gjeng.

Det samme gjelder med å melde seg som vitner. Hadde alle meldt seg som vitner, hadde ingen blitt truet. De gidder ikke å lete opp 40 stykker og deres familier igjen.

Slike mennesker får altså herske slik de vil, på grunn av frykt og passivitet.

Jeg har faktisk vært til stede under slåsskamp i en buss og jeg ikke grep inn. Men det var natt til søndag, og problemet vart nok at "alle" blandet seg inn. Så med rus i bildet, ser jeg jo selvfølgelig at ting blir annereldes. Og der var starten til slåsskampen to menn, ikke en mot tre eller lignende.

Jeg forstår frykten til at noen ikke tør å være først. Har vært først til å gå inn i et angrep (det er ikke slåsskamp når det er en sterk - en liten eller en mot fire) sammen med en venn en gang, og da var det ingen andre som kom og backa oss. Og da blir jeg enda mer irritert, for da kan ingen av de som er passive, skylde på at de er passive fordi de ikke vil være først og i fare. Kameraten min sa et alvorsord til alle andre når angrepsmennene gikk, men alle forsatte å behandle oss som luft, enda noen stod bare en halv meter unna.

Er nok enig med Tom Krus. Folk bør tenke: Hva om det er meg de hadde angrepet, hva ville jeg at folk skulle ha gjort for meg da?

Eller hvis det hadde vært deres barn, deres kjære, hadde man virkelig foretatt seg ingen verdens ting? Ikke ringt til nødtelefon engang?

Skrevet

ja,jeg ble helt sjokkert da jeg leste om dette...at det går ann :evil: jeg syns så synd på denne mannen,og så klart var de utlendinger innblandet...en kvinne knivdrept i stavanger av somalier,idag,en kvinne voldtatt av en utlending :-? jeg er ikke rasist eller noe sånt,men er mildt sagt sjokkert hvordan det har utviklet seg de siste årene :o

Skrevet
jeg syns så synd på denne mannen' date='og så klart var de utlendinger innblandet...[/quote']

Halvparten av de invloverte var nordmenn...

Gjest Valhalla
Skrevet

Stemmer, men hvem var aktiv og hvem var mer passiv?

Ghetto Holmlia, Oslo's perle *sarkasmeflagg*

Skrevet
ja' date='jeg ble helt sjokkert da jeg leste om dette...at det går ann :evil: jeg syns så synd på denne mannen,og så klart var de utlendinger innblandet...en kvinne knivdrept i stavanger av somalier,idag,en kvinne voldtatt av en utlending :-? jeg er ikke rasist eller noe sånt,men er mildt sagt sjokkert hvordan det har utviklet seg de siste årene :o[/quote']

:enig_animasjon:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=262469

Skrevet

Halvparten av de invloverte var nordmenn...

ja, men du skjønner, de var eeegentlig bare uskyldig ofre tvunget med på dette, det var disse djevlene av noen UTLENDINGER (selv om det bare var halvparten av gjengen som var det) som var kjernen av ondhet, det er slik de er, alle utlendingene. :roll:

Gjest Litjmæ
Skrevet
ja, men du skjønner, de var eeegentlig bare uskyldig ofre tvunget med på dette, det var disse djevlene av noen UTLENDINGER (selv om det bare var halvparten av gjengen som var det) som var kjernen av ondhet, det er slik de er, alle utlendingene.  :roll:

Ja dette kan jeg skrive under på. Jeg er utlending selv jeg, nordmann i Sverige altså, og jeg er hvertfall sånn. Huffa meg, jeg burde utvises. :roll:

Skrevet

ja, tenkte jeg det ikke Litjmæ... ante det var noe med deg ja!! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...