Gjest NotNaomi Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 Jeg kjører bil selv,og det som irriterer meg er folk som omtrent parkerer før de svinger! Og råkjørere som freser forbi 30 km over fartsgrena (de verste). Ellers er jeg ganske tålmodig. Men har også ofte vært passasjer,og syns noen er helt krakilske! Har noe å kjefte eller klage på hvert tiende minutt! Alt fra syklister til gående til sakte kjøring til ogja...alle feil også,-uansett hvor små de er som andre gjør. Er dette typisk?? Hvordan er du,og hva irriterer? (Leste forresten at folk som hadde katter,var verre enn andre! Noe med noe katter innhadde/stoff/væske/pels. Husker ikke)
Gjest NotNaomi Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Regnet med at noen "ville få det ut her". Hadde jo muligens blitt litt humoristisk også. For,irriterende elementer fins jo,og utenfra kan det virke "irrasjonelt".
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 Er dette i Oslo? I Oslo øst så er det gjerne endel kamikaze ungdommer fra land som beriker oss som er verstingene. I Oslo vest er det gjerne sinte hvite mennesker bak etter ratt (bil eller sykkel) som trenger å få ut frustrasjon i trafikken. Heldigvis roer ting seg fort ned jo lengre man kommer ut på landet. Anonymkode: f5aa2...8f1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #4 Skrevet 24. august 2017 I forhold til mange andre land tror jeg ikke vi er spesielt hissige. Anonymkode: 49f4e...c24 5
Gjest NotNaomi Skrevet 24. august 2017 #5 Skrevet 24. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I forhold til mange andre land tror jeg ikke vi er spesielt hissige. Anonymkode: 49f4e...c24 Men noe irriterer deg antar jeg? Vet om andreland ja,men der fins jo ikke regler..de kjører jo helt vilt.
Antoinette Skrevet 24. august 2017 #6 Skrevet 24. august 2017 Sammenlignet med andre lan er svaret NEI! Og dette kommer fra en kvinne som har kjørt i byer som Mumbai, Kairo og Roma. 1
Gjest NotNaomi Skrevet 24. august 2017 #7 Skrevet 24. august 2017 1 minutt siden, Antoinette skrev: Sammenlignet med andre lan er svaret NEI! Og dette kommer fra en kvinne som har kjørt i byer som Mumbai, Kairo og Roma. Ok. Selv om vi ikke er like dem der du har vært,så er det uansett hissige bilister i dette landet også.
Antoinette Skrevet 24. august 2017 #8 Skrevet 24. august 2017 Hissigpropper finnes overalt men problemet i Norge vil jeg si er minimalt sammenlignet med andre land. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 24. august 2017 #9 Skrevet 24. august 2017 Det finnes hissige sjåfører her i Norge, men ikke i forhold til mange andre land.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #10 Skrevet 24. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette i Oslo? I Oslo øst så er det gjerne endel kamikaze ungdommer fra land som beriker oss som er verstingene. I Oslo vest er det gjerne sinte hvite mennesker bak etter ratt (bil eller sykkel) som trenger å få ut frustrasjon i trafikken. Heldigvis roer ting seg fort ned jo lengre man kommer ut på landet. Anonymkode: f5aa2...8f1 Enig i din observasjon, aggresjonnivået i Oslo er høyere enn utover i landet. Men når det gjelder våre nye landsmenn som "beriker oss" så kjører de som ofte som aggressive tullinger uansett hvor i landet de er. Anonymkode: 238e3...a97 1
Gjest NotNaomi Skrevet 24. august 2017 #11 Skrevet 24. august 2017 Fant tråden "For oss irriterte bilister". Så jeg gremmes over å ha skrevet en nærmest identisk tråd.
Gjest NotNaomi Skrevet 24. august 2017 #12 Skrevet 24. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig i din observasjon, aggresjonnivået i Oslo er høyere enn utover i landet. Men når det gjelder våre nye landsmenn som "beriker oss" så kjører de som ofte som aggressive tullinger uansett hvor i landet de er. Anonymkode: 238e3...a97 Satt på med en drosjesjåfør i går,og ja,jeg både "svingte" "gasset"og"bremset" under turen! Men en hyggelig snakkesalig fyr,men litt i overkant "avslappet/distre".
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #13 Skrevet 24. august 2017 Absolutt ikke samme erfaring som deg Synes folk stort sett oppfører seg fint. Men jeg synes ikke at å "parkere" før man svinger kan beskrivese som hissig. Heller det motsatte. Hvem er det som kjefter og klager, og hvordan hører du det? Det med katter var interressant. Hvor leste du dette? Anonymkode: 7532e...eb1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #14 Skrevet 26. august 2017 Norge er blant de mest siviliserte kjøreland i verden. Om du i det gele tatt stiller dette spørsmålet, viser det egentlig mest at du aldri har kjørt bil i utlandet? Tyskland, Polen, Frankrike, USA, men enda mer Asia og spesielt Afrika er preget av mye hissigere, "på"-kjøring. Anonymkode: a6a22...5f7 1
Ginavn Skrevet 28. august 2017 #15 Skrevet 28. august 2017 Noen hissigpropper finnes det jo, men sammenlinka med andre land... Nei, nordmenn kjører saktere, stopper for fotgjengere og kjører ikke forbi i svinger. Som oftest Her (i Øst-Europa) ser jeg lastebiler som kjører forbi andre lastebiler (på motorveien), og synderne er som regen tyrkiske. Ellers er det mange stygge forbikjøringer, gjerne i svinger. Dagbladet legger ut videoer av forbikjøringer i Norge. Vel, dette er noe jeg ser hver helg her når vi er på veien. Maks fart på motorveien er 140, jeg har kjørt i 120 (var gøy, da!) Sniking, utålmodighet, de gir faen 1
Gjest NotNaomi Skrevet 28. august 2017 #16 Skrevet 28. august 2017 På 24.8.2017 den 10.11, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke samme erfaring som deg Synes folk stort sett oppfører seg fint. Men jeg synes ikke at å "parkere" før man svinger kan beskrivese som hissig. Heller det motsatte. Hvem er det som kjefter og klager, og hvordan hører du det? Det med katter var interressant. Hvor leste du dette? Anonymkode: 7532e...eb1 Jeg husker ikke hvor jeg leste det! Mest sannsynlig i Vg,Dagbladet eller på Side 3 muligens. Ja,Det var litt rart :-) syns de damene jeg sitter på med er verst,men mulig jeg er så "uheldig"at jeg kjenner flere hissige sjåfører. De reagerer på alle feil andre sjåfører gjør,-store som små. Som at den foran kjører for sakte. At noen blinker for sent. At noen ligger for nærme bak.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #17 Skrevet 28. august 2017 I Oslo skal du bare nøle, eller "nøle" i et halv sekund før du hører TUUUUUUUUUUUUT!!!! Anonymkode: e9f34...e5d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #18 Skrevet 28. august 2017 Man kan vel si at jo fattigere et land er, jo verre er trafikken.Så vi oppfører også jevnt over bra i trafikken her til lands. Anonymkode: e9f34...e5d 1
Carrot Skrevet 28. august 2017 #19 Skrevet 28. august 2017 Det er ikke mye som irriterer meg eller får meg hissig, men trafikkanter som a) ligger under fartsgrensen til hinder for andre og ikke slipper forbi eller b) kjører som om de har kjøpt lappen via postordre klarer få opp tempen her altså.. Det er utrolig mange som ikke burde hatt lappen som ahr den, egentlig burde vi hatt en regel på at man hvert år må ha en ny oppkjøringstime der man blir evaluert..
Kalevala Skrevet 28. august 2017 #20 Skrevet 28. august 2017 Som for de fleste andre områder som omhandler mennesker og deres oppførsel, gjelder nok normalfordelingskurven her også:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå