AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #1 Skrevet 24. august 2017 Kan man få reparasjon av knust mobilskjerm dekket via reklamasjonsretten? Jeg har ALDRI mistet mobilen i bakken eller utsatt den for slag. Kjøpte den fra NetOnNet i juni i år, en Samsung Galaxy s7 Edge. Dro hjem på besøk i går, brukte mobilen på bussen og da var den hel og fin. Rett før jeg kom frem la jeg mobilen i vesken, i et eget rom, ikke inntil noe hardt eller tungt. Det er en liten veske, den kan ikke ha havnet i klem under noe. Vesken ble lagt i en myk stol og så flyttet til senga på det gamle rommet mitt, ingen har mistet den i bakken eller liknende. Innen barn eller dyr til stede som kan ha vært uforsiktige. Da jeg noen timer senere tok mobilen ut av vesken var nedre høyre side av mobilen sprukket opp med tre lange sprekker som starter fra samme felt nederst på skjermen, hvor det ser ut som om det er bittelitt knust om man ser nøye etter. Absolutt ingen andre tegn til skader på rammen rundt mobilen eller ellers. Hadde på beskyttelsesfilter på skjermen da det skjedde. Dette er jo helt innenfor "normal bruk", jeg har ikke brukt mobilen feil på noen måte (som i å miste den i bakken). Har jeg da en sak, og kan kreve å få den reparert av NetOnNet via reklamasjonsrett? Eller er det helt umulig med knust skjerm ettersom de vil påstå at jeg HAR mistet den i bakken også blir det ord mot ord? Reparasjon koster rundt 3300 kr. Ny mobil koster nå 5000 kr. Anonymkode: a677c...baa
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Dersom du er helt sikker på at det ikke var et lite hakk eller skade, forårsaket av deg, på telefonen fra før av. KAN du KANSKJE ha en sak. Du må klare å bevise at det glasset på denne telefonen hadde en produksjonsfeil, som har ført til at det ble knust. Dersom den lille skaden nederst, der sprekkene kommer fra, KAN ha vært fra en gang du har forårsaket skade, så har du ingen sak. Ofte starter sprukket skjerm med en liten skade, som ved temperaturforskjeller, risting eller annet, fører til spenninger i glasset som gjør at det plutselig sprekker. Anonymkode: 5782b...e7e
Fjompen Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 Den er så ny at det er butikken som må sannsynliggjøre at det er en brukerfeil som har medført skade. Det kan såklart være en produksjonssvakhet i glasset. Utfordringen din er at det desverre er mye mer sannsynlig at du har gjort en eller annen bevegelse som har medført brist i glasset, enn at en helt ny mobil på "magisk vis" bare brister. Dette er jo ulempen med dagens samfunn hvor vi skal ha "tynnere, mer glass, mer teknikk". Jeg personlig er mye mer forsiktig med min bærbare datamaskin enn min mobil, noe som er ulogisk, all den tid mobilen var dyrere.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #4 Skrevet 24. august 2017 Er det relevant for sprekken i mob at det var ditt gamle rom du la vesken på? Anonymkode: ce580...5eb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #5 Skrevet 24. august 2017 Les forbrukerkjøpsloven. Anonymkode: f6de8...084
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå