Gå til innhold

Har jeg rett på flyttedag?

Gjest Tdog

Anbefalte innlegg

Har jeg som ambulansearbeider rett til en flyttedag? Lønnet eller ei. Bare jeg får fri den dagen leiligheten skal overtas kl 1200. Ting skal ut fra den gamle leiligheten og huset vi har kjøpt skal overtas på akkurat samme tidspunkt. Noen som vet noe om dette?:) Har ikke så lyst å spørre sjefen før jeg vet om jeg har rett på det eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fri på flyttedag er ingen lovfestet rett, men en god del arbeidsgivere gir velferdspermisjon for dette, enten med eller uten lønn. Så du må altså spørre arbeidsgiver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du spørre arbeidsgiver om. 

Men hvorfor har du avtalt overtagelse midt i arbeidsdagen, da? Kunne du ikke bare avtalt om ettermiddagen i stedet? Kan du ikke ringe og spørre om dere kan flytte tidspunkt? Dumt å måtte bruke en fridag på noe sånt om du ikke har rett på flyttedag. 

Anonymkode: fd706...48c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber staten vi har rett på permisjon til flytting. 1 dag med lønn innad i samme by og intil 3 dager mellom landsdeler. 

Vi må selvsagt søke. 

Anonymkode: 6174d...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dette er tariffestet i den tariffavtalen som gjelder på din arbeidsplass. Det står som regel forklart i personalreglementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sjekke nye vedtak om dette. Her hvor jeg jobber (statlig institusjon) har de relativt nylig fjernet flyttedagen.

Anonymkode: 77d9b...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...