Gå til innhold

Beregning av Bidrag ved delt bosted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på hva som er rett når det skal beregnes bidrag ved delt bosted. Jeg trykker jo inn inntekten min og eks sin inntekt på bidragveilederen. Og så legger jeg inn barnehage utgifter på 2700,-. Hun mener det er feil og at jeg skal betale henne halve BH og ikke ta det med når bidrage skal beregnes. Altså bidrag pluss halve BH. Trodde det var ordnet slik at jeg bare kunne legge inn alle utgiftene til barnepass  og våres inntekt pluss samværs klasse delt bosted i NAV sin bidragsveileder og så kom total summen ut til slutt?

Eller virker ikke bidragsveilederen med delt bosted og med bidragsmottaker som betaler BH? 

Det står ikke noe på NAV sine hjemme sider at det ikke kan legges inn barnehage utgifter ved delt bosted og at de skal holdes utenom?

Anonymkode: 553de...b4e

Skrevet

Det kan legges inn. Det kalles utgifter til barnetilsyn. 

Der legges inn mottakers faktiske utgifter. 

Det kan være lurt å se på detaljene i utregningen. 

Der står det de beregnede kostnadene ved å ha barnet. I det beløpet bør jo barnehage inngå. 

Dette beløpet skal så fordeles basert på hvor mye barnet er hos dere. Hvis det er 50 - 50 skal det beløpet deles likt. 

Så barnehage inngår i bidraget. 

Men det er jo også en praktisk side hvordan betale til barnehagen. Ideelt kan dere jo betale prosentvis etter fordelingen i utregningen. Men barnehagen vil kanskje ikke det. 

Skrevet

Det er bare når jeg legger inn Utgiter til Barnetilsyn i bidragsveilederen blir den summen lavere en at jeg betaler henne halve BH pluss bidrag? Forstår ikke hvorfor det blir en høyere sum av at jeg betaler henne halve BH utenom veileder pluss bidrag som blir regnet ut av veilederen? 

Jeg får ringe NAV og hørre i dag slik at det blir gjort riktig.

Anonymkode: 553de...b4e

Skrevet

Det vil bli lavere sum om du legger det inn. Det er ikke et helt korrekt system for utregning av bidrag, det er for stor reduksjon ift samvær. 

Utgift som barnehage synes jeg det er best å holde utenfor og dele på etter samværsbrød eller halvparten hver. Feks. om du har 40% og hun 60% så kan dere dele regningen lik som dette. 

Anonymkode: c91a0...c07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...