AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Dette sårer fordi jeg selv mistenker at jeg har det. Oppretter tråden her nå fordi det var nylig en tråd og Asperger ble nevnt. Nå gjør ikke jeg det som personen i tråden gjør. Men siden aspergere tydeligvis er en samlediagnose for de fleste negative trekk.. Hva er forskjellen på as og borgerlige? Psykopat? Add, adhd? Er ikke rart jeg automatisk er hatet av alle. Og dette er noe jeg mest sannsynlig må leve med. Jeg kan like gjerne sette meg på gata i Oslo og gjøre karriere som hore, narkoman for det er det eneste jeg klarer. Desverre har jeg ikke fått psykopater egenskaper i å være flink til å hvite hva jeg skal si. Eller adhd n sin energi. Jeg har fått den triste, energiløse utgaven med lærevansker og sosiale vansker. Anonymkode: a5094...6a5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Altså AS er en så kraftig variant av ADHD at hjernen ikke lenger greier å fullføre tankeprosserer raskt nok. Derfor må sosiale prossesser og energinivå nedreguleres. Anonymkode: 93271...74e
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 Nå fins det et helt eget diagnose-skjema som angir antall og hvilke symptomer som skal være tilstede når diagnoser settes. Noen diagnoser har likheter, men de er vidt forskjellige. Du beskriver autisme, Asperger, ADHD og psykopati her i tråden - noe som åpenbart er heeelt forskjellige lidelser. Om du har lærevansker og sosiale vansker kan det falle inn i kategorien autisme, men det betyr ikke at du er autist! Om du mistenker at du er det, kan du jo oppsøke lege og sjekke det ut. Men det er ikke sånn at alle som har 2-3 symptomer på en lidelse, har lidelsen. Skjønner at livet noen ganger kan virke litt håpløst, og at man noen ganger føler seg litt ubrukelig. Men alle har det sånn i blant. Livet er en god miks av opp- og nedturer, og det er noe vi alle må gjennomgå. Har du en tøff periode bør du prøve å snakke med noen. Jeg forstår at det kan virke vanskelig, med tanke på at du sier at du lider av "sosiale vansker", men finn en person du stoler på og lett hjertet ditt litt. Evt ta det opp med fastlegen, det er nok det beste. Da kan du få henvisning videre til noen som har kompetanse til å svare deg seriøst. Anonymkode: 4543d...929 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså AS er en så kraftig variant av ADHD at hjernen ikke lenger greier å fullføre tankeprosserer raskt nok. Derfor må sosiale prossesser og energinivå nedreguleres. Anonymkode: 93271...74e Ja men jeg vil være sosial og ha energi. Gidder ikke ta hensyn til dritthjerne som takler den minste ting. Er forelsket i tillegg og det at jeg er slik er så flaut og turn off at jeg allerede har kjærlighetssorg. "en gang finner du en som tar deg for den du er" kan folk si. Men hvorfor må denne komme på slutten av livet og hva er sjansen for at jeg faktisk er forelsket i denne... Anonymkode: a5094...6a5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 Desverre tar ikke hjernen din hensyn til at du ikke tar hensyn til den. Det er umulig for deg å få sosial energi uten medikamenter og det norske helsevesenet har ikke kompetansen til å gi deg dem. Anonymkode: 93271...74e
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #6 Skrevet 23. august 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Desverre tar ikke hjernen din hensyn til at du ikke tar hensyn til den. Det er umulig for deg å få sosial energi uten medikamenter og det norske helsevesenet har ikke kompetansen til å gi deg dem. Anonymkode: 93271...74e Ja men da vil det bety at jeg må være annerledes resten av livet og deppa fordi jeg har en slags forbannelse over meg som gjør at jeg uansett aldri vil få den karisma eller vil klare å bli likt. Og tror dere ikke dette vil bli en utfordring på kjæredtefronten? Jeg vil nok aldri oppleve lykkelig forelskelse. De kjærestene som vil ha meg er og blir horekundene. Og, alle andre rundt meg blir voksen. Jeg føler ikke helt jeg har modnes enda. Og hvordan skal dette gå i fremtiden? Og forverrer det seg med alderen? Hva er meningen mitt med livet når jeg er såpass gammel at de på min alder har familie? Ingen mann vil ha ei som har aspergers, og videreføre dette til barnet. Jeg vet på en måte at fremtiden er på gata. Jeg er også forelsket i en nå men må nok bare gråte hver kveld. Det kommer til å skjære seg. Det finnes andre attraktive damer der med utseende Og intelligens. Hva skal man da med en Asperger? Anonymkode: a5094...6a5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #7 Skrevet 24. august 2017 Hey! ALLE har noe! snu det om til noe positivt, du er verdifull! Anonymkode: f4c90...9f5 1
Gjest JesusElskerAlle Skrevet 24. august 2017 #8 Skrevet 24. august 2017 Ååå Hei, jeg forstår deg så godt. Jeg er sikker på at det er vanskelig for mange med denne diagnosen, nettopp fordi de føler seg så fordømt. Det er så trist at noen mennesker ikke har hjerterom for andre som har en litt annerledes oppførsel. Men du skal vite at du uansett diagnose er verdifull, god og har masse kvaliteter bare du har- fordi du er akkurat den du er- unik! Ikke la noen tråkke deg ned. Vær deg selv og vær stolt av den du er. Lytt til dine egne behov og vær god mot deg selv. Jeg er sikker på at du også kan finne kjærligheten. Og den du forelsker deg i vil elske deg for akkurat den du er, uavhengig av diagnose.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #9 Skrevet 24. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men da vil det bety at jeg må være annerledes resten av livet og deppa fordi jeg har en slags forbannelse over meg som gjør at jeg uansett aldri vil få den karisma eller vil klare å bli likt. Og tror dere ikke dette vil bli en utfordring på kjæredtefronten? Jeg vil nok aldri oppleve lykkelig forelskelse. De kjærestene som vil ha meg er og blir horekundene. Og, alle andre rundt meg blir voksen. Jeg føler ikke helt jeg har modnes enda. Og hvordan skal dette gå i fremtiden? Og forverrer det seg med alderen? Hva er meningen mitt med livet når jeg er såpass gammel at de på min alder har familie? Ingen mann vil ha ei som har aspergers, og videreføre dette til barnet. Jeg vet på en måte at fremtiden er på gata. Jeg er også forelsket i en nå men må nok bare gråte hver kveld. Det kommer til å skjære seg. Det finnes andre attraktive damer der med utseende Og intelligens. Hva skal man da med en Asperger? Anonymkode: a5094...6a5 Det blir bedre når du snur tankegangen din betraktelig! Snakk med noen som har peiling. Anonymkode: f4c90...9f5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #10 Skrevet 24. august 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Ja men da vil det bety at jeg må være annerledes resten av livet og deppa fordi jeg har en slags forbannelse over meg som gjør at jeg uansett aldri vil få den karisma eller vil klare å bli likt. Og tror dere ikke dette vil bli en utfordring på kjæredtefronten? Jeg vil nok aldri oppleve lykkelig forelskelse. De kjærestene som vil ha meg er og blir horekundene. Og, alle andre rundt meg blir voksen. Jeg føler ikke helt jeg har modnes enda. Og hvordan skal dette gå i fremtiden? Og forverrer det seg med alderen? Hva er meningen mitt med livet når jeg er såpass gammel at de på min alder har familie? Ingen mann vil ha ei som har aspergers, og videreføre dette til barnet. Jeg vet på en måte at fremtiden er på gata. Jeg er også forelsket i en nå men må nok bare gråte hver kveld. Det kommer til å skjære seg. Det finnes andre attraktive damer der med utseende Og intelligens. Hva skal man da med en Asperger? Anonymkode: a5094...6a5 Vel du bør ikke ha så høye forventninger, men det skader ikke å prøve sitt beste og se hvordan det går. Mann og barn blir ikke noe problem å skaffe seg. Alt du mangler av intelligens og sosiale antenner kan du kompansere for med utseende. Så lenge du ikke blir overvektig kommer det alltid til å være menn der ute som ønsker å bli kjæresten din. Lykke til. Anonymkode: 93271...74e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #11 Skrevet 24. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Desverre tar ikke hjernen din hensyn til at du ikke tar hensyn til den. Det er umulig for deg å få sosial energi uten medikamenter og det norske helsevesenet har ikke kompetansen til å gi deg dem. Anonymkode: 93271...74e Det stemmer ikke, er mange med as som har sosial energi Anonymkode: 135f8...e2f 1
Horten Market Skrevet 24. august 2017 #12 Skrevet 24. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen mann vil ha ei som har aspergers, og videreføre dette til barnet. Det er ikke sånn at menn kan velge og vrake i perfekte partnere, alle mennesker kommer med feil, og noen ganger er feilen en psykisk lidelse. De velger denne partneren likevel, fordi alt det andre personen har overskygger det negative. Jeg kjenner en kvinne som har AS. Hun har arvet det fra faren sin, som er professor ved et norsk universitet. I dag er hun gift med en normal mann, og de har fått flere barn. Det ene barnet har arvet AS. Mannen gikk inn i ekteskapet med åpne øyne, vel vitende om risikoen. Sammen har de dannet en fin og god familie. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette sårer fordi jeg selv mistenker at jeg har det. Problemene du har kan ha andre årsaker enn AS. Diagnosen må settes av en psykolog. Det kan være nyttig for deg å få en henvisning til psykolog fra fastlegen, med tanke på å utrede hva som feiler deg. Kanskje kan noe gjøres for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #13 Skrevet 24. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså AS er en så kraftig variant av ADHD at hjernen ikke lenger greier å fullføre tankeprosserer raskt nok. Derfor må sosiale prossesser og energinivå nedreguleres. Anonymkode: 93271...74e Feil, jeg har AS men ikke adhd Anonymkode: 293d4...23c 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #14 Skrevet 31. august 2017 De kuleste folka jeg kjenner har AS. Tror det er blitt en trend å si " har du aspergers eller ?" Akkurat som har " har du downs " ikke noe å bry seg om, de mener ikke noe med det. Anonymkode: 965ba...f46 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #15 Skrevet 31. august 2017 Vanskelig og ha den diagnosen, spesielt som liten og ingen forstår deg. Anonymkode: f4c90...9f5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #16 Skrevet 31. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kuleste folka jeg kjenner har AS. Tror det er blitt en trend å si " har du aspergers eller ?" Akkurat som har " har du downs " ikke noe å bry seg om, de mener ikke noe med det. Anonymkode: 965ba...f46 Fytti grisen, hadde jeg fått det spørsmålet hadde jeg blitt knust. Fullstendig. Ja, jeg har diagnosen og jeg gjør virkelig absolutt alt for å skjule symptomene. Jeg håper folk vet bedre enn å slenge på folk diagnosen eller tulle med det! Anonymkode: 6ccf1...642
Gjest supernova_87 Skrevet 31. august 2017 #17 Skrevet 31. august 2017 Jeg har lest så mangt om folk med Aspergers her inne. De kan ikke ditt, de kan ikke datt, og alle mulige rare scenarioer med helt upassende og sprø oppførsel får forslaget "kanskje han har autisme/aspergers?", og det eneste dette bør bevise for deg som selv vet at det ikke er sånn det funker er at folk flest kanskje er litt dumme når det gjelder å diagnostisere folk fjernt over nett. Aspergers virker å være en svært misforstått diagnose. Det er veldig mange som har komorbide lidelser, spesielt depresjon og angst, og i mange tilfeller er det disse som fører til at man er ufør og ikke evner å gjøre ditt eller datt, ikke autismen i seg selv. Det er klart den fører til funksjonsnedsettelser også, men de store problemene oppstår når man i tillegg blir deprimert og/eller engstelig. Dersom dette er noe du også sliter med så vil jeg anbefale deg å gå til en psykolog. Dersom du får hjelp til å behandle de komorbide lidelsene vil det bli mye enklere å leve med diagnosen sin etterpå. For å ha Aspergers er faktisk ikke synonymt med å være trist! Jeg anbefaler deg å bli med i noen grupper på facebook, der finnes det alltid grupper for forskjellige grupperinger, og det kan gjøre godt å se mange andre som har det på samme måte som deg som fungerer på forskjellige måter. Man kan få seg samboer og man kan få seg barn, man kan være lykkelig. Men man må gjøre jobben selv, ta tak i seg selv! Alle hater deg ikke, dette er en eller annen kognitiv feilslutning enten som følge av dårlig selvfølelse eller depressivitet. Den oppfatningen er for meg helt åpenbart feil, og det kan jeg vite fordi jeg er en del av alle, og jeg hater ikke deg, videre kan jeg vite det fordi det er rasjonelt og logisk at få hater deg. Den kan også bli åpenbar for deg hvis du jobber med å få det bedre.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #18 Skrevet 31. august 2017 Vel, jeg kan ikke mye om Aspergers, men jeg vil gjerne si to ting. 1. Her på forumet er folk utrolig opptatte av Aspergers. Tror ikke den virkelige verden er så opptatt av det og å knytte det til alskens problemer. 2. Ikke sitt å selvdisgnostiser deg selv. Problemene du har kan skyldes noe annet. Få hjelp og utredning, og ikke minst hjelp til å takle de destruktive tankene. Anonymkode: 4e929...702 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #19 Skrevet 31. august 2017 Jeg forstår ikke hvorfor du hele tiden mener at du skal ende på gata og bli en hore? Jeg har venninner som er helt uten noen diagnose, men som likevel ikke har klart å finne en mann eller få barn. Men de bor for seg selv og har en jobb. Men denne diagnosen er da absolutt ikke noe du skal sette på deg selv! Ta en tur til fastlegen og forklar situasjonen. Anonymkode: 79bc9...154 1
Mari Y Skrevet 31. august 2017 #20 Skrevet 31. august 2017 På 24.8.2017 den 0.16, AnonymBruker skrev: Dette sårer fordi jeg selv mistenker at jeg har det. Oppretter tråden her nå fordi det var nylig en tråd og Asperger ble nevnt. Nå gjør ikke jeg det som personen i tråden gjør. Men siden aspergere tydeligvis er en samlediagnose for de fleste negative trekk.. Hva er forskjellen på as og borgerlige? Psykopat? Add, adhd? Er ikke rart jeg automatisk er hatet av alle. Og dette er noe jeg mest sannsynlig må leve med. Jeg kan like gjerne sette meg på gata i Oslo og gjøre karriere som hore, narkoman for det er det eneste jeg klarer. Desverre har jeg ikke fått psykopater egenskaper i å være flink til å hvite hva jeg skal si. Eller adhd n sin energi. Jeg har fått den triste, energiløse utgaven med lærevansker og sosiale vansker. Anonymkode: a5094...6a5 Jeg tror du kan ta det med ro med at alle skulle hate deg. Ja, noen mennesker er veldig dømmende ift hvordan de ser mennesker med den diagnosen, de menneskene er vel egentlig ikke verdt det, ellers så kjenner de kanskje ingen med AS. Man kan fint leve med asperger, så 'tidenes forbannelse' ville jeg ikke ha kalt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå