Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2005 #1 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei hei!! Ser at det er mange katteeiere her inne! Selv har jeg to huskatter, en hann og en hunn, begge steriliserte. De begynner å dra på årene nå, 15 og 17 år gamle. De er fremdeles friske og etter alderen, også raske. Jeg har begynt å tenke tanken på å anskaffe meg en ung katt i tilleg og lurer litt på hva prisene er på en rasekatt?? Hadde jo vært gøy å prøvd utstilling og eventuelt å få et kull med kattunger!! Jeg vet jo at prisen varierer fra rase til rase. Sekv er jeg svak for langhårete katter. Vet noen pris på f.eks. skogkatt eller maine coon?? Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wayah Skrevet 14. januar 2005 #2 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei I Arendal er det ei dame som driver oppdrett av sølv-/hvite og grå/svarte norske skogkatter(råflotte) og hun skal ha 3000,- pr stykk. Regner med det ligger rundt det, men det beste er vel om du tar kontakt med en rasekattklubb i nærområdet. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 14. januar 2005 #3 Del Skrevet 14. januar 2005 Etter å ha sjekket litt rundt har jeg funnet ut av prisen på rasekatter kan variere en del, og det kommer gjerne an på om du skal ha en katt til kos eller utstilling, men hovedsaklig vil prisen variere mellom: Maine Coon: 5-7000 kr :o Dessverre ser det ut til at de aller fleste tar 6000 kr for sine katter! Skogskatt: 3-5000 kr Hovedvekten ligger rundt 4500 kr. Britisk korthår: 5-6000 kr Her ligger mange på 5000 kr og en del på 5500 kr. Sjeldnere med 6000 kr Ragdoll: 5-7000 kr Hellig Birma: 4-6000 kr 8) Her koster de billigste 4-4500 og de dyreste 6-7000 kr, det er utstilling/avl som påvirker prisen. Sibirkatten: 6500-8000 :o Her må man som regel til Sverige, ettersom de er sjeldne i Norge Somali: 5-7000 kr Dette var det jeg har funnet ut etter å ha sett annonser og spurt oppdrettere Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå