Gå til innhold

handle"metode" - blir du irritert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hva er det de mener du skal gjøre da? At du må gå i butikken fordi de ikke tåler å stå i kø? Eller sende deg et tidsskjema så de unngår å møte deg i butikken? For de som har et reellt hastverk og må ha et par varer der og da kan jo bare spørre pent, og de fleste lar jo dem gå frem, men de andre? Jeg oppfatter butikkmedarbeidere som ganske effektive i arbeidet, med mindre det er noen ferskinger, så det tar da vitterlig ikke lang tid. Jeg tenker at dette er mennesker som klager uansett hva det måtte være. Fortsett med storhandlingen du. 

Anonymkode: b8d17...f50

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

jeg storhandler.. nå spiser jeg lite, men pleier å handle for 1-3 uker om gangen. altså type 3 brød, 10 middager (f. eks. en pakke poteter, grønnsaker og kjøttboller), noen flasker saft, flere dusjsåper osv. nesten hver gang jeg er i butikken kommenterer folk at det tar lang tid osv, folk himler med øynene og vil gå før meg (pleier alltid å slippe de med mindre varer forbi med mindre de himler med øynene eller ber om det selv) osv. totalt pleier jeg å ha ca 20-30 varer. 

personlig tenker jeg at jeg bruker mye mindre tid totalt i butikken. om alle skal handle en og en ting hver dag, eller mat for en og en dag, så vil det jo være mye mer folk hele tiden. så jeg mener jo det er mer tidsbesparende. 

men hva tenker dere andre?:)

Anonymkode: ae195...e5c

hvordan er 10-dagers menyen din egentlig?
Om du klarer handle dusjsåpe, flere flasker saft, 3 brød, og i tillegg 10 middager, og likevel bare ha 20-30 varer! Det er meget imponerende!  

Anonymkode: 57ecb...ff9

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg storhandler.. nå spiser jeg lite, men pleier å handle for 1-3 uker om gangen. altså type 3 brød, 10 middager (f. eks. en pakke poteter, grønnsaker og kjøttboller), noen flasker saft, flere dusjsåper osv. nesten hver gang jeg er i butikken kommenterer folk at det tar lang tid osv, folk himler med øynene og vil gå før meg (pleier alltid å slippe de med mindre varer forbi med mindre de himler med øynene eller ber om det selv) osv. totalt pleier jeg å ha ca 20-30 varer. 

personlig tenker jeg at jeg bruker mye mindre tid totalt i butikken. om alle skal handle en og en ting hver dag, eller mat for en og en dag, så vil det jo være mye mer folk hele tiden. så jeg mener jo det er mer tidsbesparende. 

men hva tenker dere andre?:)

30 varer... Jeg handler lett 50 varer. Om noen hadde sagt noe på det hadde jeg svart dem så det sang.

Butikken er for alle! 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du klarer handle dusjsåpe, flere flasker saft, 3 brød, og i tillegg 10 middager, og likevel bare ha 20-30 varer! Det er meget imponerende!  

Hææ.. imponerende? En hel gris kan være én vare, det. Samme med en 15-liters grønnsaksblandingspose. 

• Liker 2
Skrevet

At folk himler med øynene og sier at det tar lang tid minner jo bare om dårlig folkeskikk. På samme måte som folk som LØPER for å komme før deg til kassa, når det er bare deg og vedkommende. "Meg, meg, meg, jeg, mitt, meg, meg, meg". 

Jeg blir irritert av lange køer i butikken og alt for mye folk i liten butikk. Men jeg holder det inni meg. 

• Liker 3
Skrevet

Funky. En pakke poteter og FLERE dusjsåper? Du er ikke riktig vel bevart aunsett hvor lang tid du bruker i køen.

Anonymkode: 1a68a...fda

Skrevet

Har man ikke tid til å stå i kø får man droppe butikken, haha. Dummeste jeg har hørt faktisk, visste ikke at folk blir så utålmodig. Slipper alltid frem de med mindre og er alltid kasser nok til at køen blir på maks 3-4 stk. Fortsett med handlingen som du vil, må være enda kjedeligere å handle 5 ting om gangen flere ganger i uken!

Anonymkode: bd1b2...fe8

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Funky. En pakke poteter og FLERE dusjsåper? Du er ikke riktig vel bevart aunsett hvor lang tid du bruker i køen.

Noen dusjer mer enn én gang i uka, veit du.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dusjsåper kan vel være ment som både såpe, sjampo og balsam. Ikke kall TS for "ikke riktig vel bevart", det er teit å si når du ikke kjenner vedkommende. 

Skrevet
2 minutter siden, Simbyxor skrev:

Noen dusjer mer enn én gang i uka, veit du.

Oslo-folk slutter aldri å imponere.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oslo-folk slutter aldri å imponere.

Nei. Oss bygdinger dusjer sammen med bikkja, sånn en gang i halvåret. Særlig i høstsesongen når det likavæl regner så mye ute. 

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er det de mener du skal gjøre da? At du må gå i butikken fordi de ikke tåler å stå i kø? Eller sende deg et tidsskjema så de unngår å møte deg i butikken? For de som har et reellt hastverk og må ha et par varer der og da kan jo bare spørre pent, og de fleste lar jo dem gå frem, men de andre? Jeg oppfatter butikkmedarbeidere som ganske effektive i arbeidet, med mindre det er noen ferskinger, så det tar da vitterlig ikke lang tid. Jeg tenker at dette er mennesker som klager uansett hva det måtte være. Fortsett med storhandlingen du. 

Anonymkode: b8d17...f50

haha, det har jeg lurt på mange ganger selv også..
syns også de er effektive og stort sett er kasse"prosjektet" gjort unna på 2-3 minutter tross storhandel så lenge det er nok medarbeidere i kassen (og det pleier det å være siden jeg handler utenfor "rushet").

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg har en dusjsåpe igjen i dusjen, slenger jeg gjerne med 4 stk av det og 2 stk sjampo mens jeg er i gang for eksempel. jeg dusjer hver dag og bruker såpe 2x per dusj og 1x sjampo. så går dobbelt så mye såpe som sjampo. jeg pleier å bruke frysegrønnsaker fordi det er MYE billigere (dessverre, for det smaker dritt) - og poteter f. eks. holder jo en stund. pleier å ha en stor eller to små poteter per middag. kjøper ofte sånne store pakker med for eksempel kjøttboller, ostesnitzler osv da det er billig og enkel mat hvis jeg har litt knapt med tid. setter på potetene når jeg lufter hunden. ellers pleier jeg alltid å kjøpe noe fra frysedisken, f. eks. pytt i panne eller pai til å ha hvis det er krise med tid eller jeg er dårlig i magen og ikke orker å stå i matlukten og lage ting (ja, jeg vet jeg ikke har bra kosthold).

5 minutter siden, BeautyBox skrev:

At folk himler med øynene og sier at det tar lang tid minner jo bare om dårlig folkeskikk. På samme måte som folk som LØPER for å komme før deg til kassa, når det er bare deg og vedkommende. "Meg, meg, meg, jeg, mitt, meg, meg, meg". 

Jeg blir irritert av lange køer i butikken og alt for mye folk i liten butikk. Men jeg holder det inni meg. 

ja, så enig om den løpingen. spesielt mange gamle som gjør det :P jeg pleier å slippe forbi gamle likevel så..
jeg syns det er litt opp til butikkene å ha nok ansatte på de tidene det er flest som handler (ser jo ekstremt mange handler èn middag mellom kl 15-17 hver dag f. eks.). i min butikk er det stort sett bare da det er kø. eller når han litt mindre begavede fyren i butikken rydder i hyllene selvom det er lang kø. da blir jeg litt småirritert. når jeg jobbet i butikk i ungdommen ryddet vi når det var nok folk i kassene.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, poteter varer jo lenge. er jo sånn.. 30 poteter i en pakke og jeg spiser 1-2 noen ganger i uken. dusje gjør jeg hver dag, og bruker da to runder såpe og en runde sjampo + intimsåpe og ansiktsskrubb/balsam noen ganger i uken. hvis jeg f.eks. er i butikken og mangler kun èn ting (melk f. eks.), kjøper jeg ofte 5 tøymyknere eller noe annet som er litt vekt i for å unngå for mange tunge poser neste gang jeg handler og da slipper jeg å handle tøymykner på en stund. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

haha, det har jeg lurt på mange ganger selv også..
syns også de er effektive og stort sett er kasse"prosjektet" gjort unna på 2-3 minutter tross storhandel så lenge det er nok medarbeidere i kassen (og det pleier det å være siden jeg handler utenfor "rushet").

hvis jeg har en dusjsåpe igjen i dusjen, slenger jeg gjerne med 4 stk av det og 2 stk sjampo mens jeg er i gang for eksempel. jeg dusjer hver dag og bruker såpe 2x per dusj og 1x sjampo. så går dobbelt så mye såpe som sjampo. jeg pleier å bruke frysegrønnsaker fordi det er MYE billigere (dessverre, for det smaker dritt) - og poteter f. eks. holder jo en stund. pleier å ha en stor eller to små poteter per middag. kjøper ofte sånne store pakker med for eksempel kjøttboller, ostesnitzler osv da det er billig og enkel mat hvis jeg har litt knapt med tid. setter på potetene når jeg lufter hunden. ellers pleier jeg alltid å kjøpe noe fra frysedisken, f. eks. pytt i panne eller pai til å ha hvis det er krise med tid eller jeg er dårlig i magen og ikke orker å stå i matlukten og lage ting (ja, jeg vet jeg ikke har bra kosthold).

ja, så enig om den løpingen. spesielt mange gamle som gjør det :P jeg pleier å slippe forbi gamle likevel så..
jeg syns det er litt opp til butikkene å ha nok ansatte på de tidene det er flest som handler (ser jo ekstremt mange handler èn middag mellom kl 15-17 hver dag f. eks.). i min butikk er det stort sett bare da det er kø. eller når han litt mindre begavede fyren i butikken rydder i hyllene selvom det er lang kø. da blir jeg litt småirritert. når jeg jobbet i butikk i ungdommen ryddet vi når det var nok folk i kassene.

ja, poteter varer jo lenge. er jo sånn.. 30 poteter i en pakke og jeg spiser 1-2 noen ganger i uken. dusje gjør jeg hver dag, og bruker da to runder såpe og en runde sjampo + intimsåpe og ansiktsskrubb/balsam noen ganger i uken. hvis jeg f.eks. er i butikken og mangler kun èn ting (melk f. eks.), kjøper jeg ofte 5 tøymyknere eller noe annet som er litt vekt i for å unngå for mange tunge poser neste gang jeg handler og da slipper jeg å handle tøymykner på en stund. 

Bevare meg vel. Du må ha det tungt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bevare meg vel. Du må ha det tungt.

Hva er problemet ditt?

Skrevet
2 minutter siden, BeautyBox skrev:

Hva er problemet ditt?

Har ingen i forhold til denne tråden.

Skrevet

Vi storhandler vanligvis på Obs, med shop express, så er ikke den "sinken" selv.

Men pleier ikke bry meg noe særlig om hva andre gjør, håper bare de prøver å være så effektive som mulig for å bli ferdig - det er ikke SÅ gøy å stå i kø

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av BeautyBox
Skrevet

Jeg handler lite og ofte, og dersom jeg irriterer meg over mengden varer andre har, er det fordi jeg har dårlig tid og for eksempel skal rekke en buss, kassa var tom da jeg gikk og tretti sekunder senere sniker den største handlevogna i butikken seg rett foran meg, der jeg står med min ene vare. Men det må nevnes at jeg da blir mer irritert over meg selv som alltid har dårlig tid.

Irritere meg gjør jeg allikevel av og til, men da handler det om at de handlende har mye varer OG er treige, lite effektive, står i veien, stiller masse spørsmål, har glemt noe og må tilbake - slike ting som er irriterende enten du har to varer eller tretti. Hvor mange varer personen foran deg har kan du jo se, hvor lang tid den kommer til å bruke kan av og til komme som en stor overraskelse.

Selvskannekasser på Coop - jeg har også vært ute for folk med stappfulle handlevogner som absolutt skal skanne alt selv, for så å ha posene flytende ut over hele gulvet før de er ferdige. De må da skjønne at det går rasker å ta det gjennom kassen... Jeg har måttet gi opp og stille meg i kø i kassen med min ene vare fordi selvskanningen har vært blokkert.

Jeg har aldri sett begrensninger på antall varer på selvskannestasjoner her jeg bor. Det er kun Coop Extra, tre ulike, som har bygget ut slikt i området her.

• Liker 1
Skrevet

Elsker shopexpress når jeg skal handle, kan gå rundt i butikken i mitt eget tempo, scanne OG pakke varene før jeg kommer frem til kassa og betaler :takke:

Skrevet

På butikken må folk regne med at det er andre folk. Og må regne med å bruke litt tid på kø. Folk er egoistiske hvis de åpenlyst står og himlet med øynene. Jeg har ofte mye varer og er som regel kjapp allikevel. Folk med 3 varer ka  og være trege hvis de feks ikke har lommeboka klar, skal betale med småpenger i automat osv. 

Anonymkode: 03bea...383

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...