Gå til innhold

handle"metode" - blir du irritert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg storhandler.. nå spiser jeg lite, men pleier å handle for 1-3 uker om gangen. altså type 3 brød, 10 middager (f. eks. en pakke poteter, grønnsaker og kjøttboller), noen flasker saft, flere dusjsåper osv. nesten hver gang jeg er i butikken kommenterer folk at det tar lang tid osv, folk himler med øynene og vil gå før meg (pleier alltid å slippe de med mindre varer forbi med mindre de himler med øynene eller ber om det selv) osv. totalt pleier jeg å ha ca 20-30 varer. 

personlig tenker jeg at jeg bruker mye mindre tid totalt i butikken. om alle skal handle en og en ting hver dag, eller mat for en og en dag, så vil det jo være mye mer folk hele tiden. så jeg mener jo det er mer tidsbesparende. 

men hva tenker dere andre?:)

Anonymkode: ae195...e5c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det samme, men slipper forbi folk med et par varer.

Anonymkode: 09ec9...a31

Skrevet

Jeg hater folk som handler mer enn tre varer. Kan de ikke planlegge litt? Jeg har en fem minutters pause og trenger kjøttboller, røyk og red bull men så er det en eller annen milk maid med 400 varer som skal stå i veien. Faen så irriterende.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Jeg hater folk som handler mer enn tre varer. Kan de ikke planlegge litt? Jeg har en fem minutters pause og trenger kjøttboller, røyk og red bull men så er det en eller annen milk maid med 400 varer som skal stå i veien. Faen så irriterende.

som jeg skrev slipper jeg jo folk med få varer forbi. skjønner du ikke at hvis alle kun handler tre ting om gangen må de i butikken MYE oftere?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

som jeg skrev slipper jeg jo folk med få varer forbi. skjønner du ikke at hvis alle kun handler tre ting om gangen må de i butikken MYE oftere?

Kan du ikke handle der de har sånn selvsjekkut eller noe da?

Skrevet
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

der er det jo maksgrense på varer. du kan jo handle der:)

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neida de har ikke det 😉

Anonymkode: db09c...44c

• Liker 2
Skrevet

Neida de har ikke det 😉

på meny og coop (der de har selvutsjekk her jeg bor) er det maks 10 og 15 varer. jeg ble bedt om å betale i vanlig kasse en gang jeg hadde 12 varer (alle var samme ting også).

Skrevet

Fortsett med storhandlingen du, det er fornuftig handling. Ja visst er det kjedelig å komme bak en som storhandler, men det betyr ikke at h*n ikke skal få handle på sin måte.

Jeg gjør begge deler, men storhandler da på tidspunkt det generelt er lite trøkk i butikkene. Det er mest fordi jeg liker å handle i fred og ro, ikke fordi jeg tenker på de andre kundene :P

5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Kan ikke du gjøre det, siden du bare handler tre ting??

BTW, i vår by er det ingen butikker som har selv-sjekkut.

Anonymkode: 3d3db...809

• Liker 1
Skrevet

Fortsett med storhandlingen du, det er fornuftig handling. Ja visst er det kjedelig å komme bak en som storhandler, men det betyr ikke at h*n ikke skal få handle på sin måte.

Jeg gjør begge deler, men storhandler da på tidspunkt det generelt er lite trøkk i butikkene. Det er mest fordi jeg liker å handle i fred og ro, ikke fordi jeg tenker på de andre kundene :P

Tror du mener tettsted.

Skrevet

jeg også pleier å handle på tidspunkter med lite aktivitet. både pga det er mindre folk og jeg blir stresset av negativiteten (sosial angst).

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det er jo DE som planlegger ;) Du impulskjøper, eller deler alle innkjøpene dine opp i så mange omganger, at du bruker VANNVITTIG mye tid på butikken ;) 

Anonymkode: d9e28...e18

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

på meny og coop (der de har selvutsjekk her jeg bor) er det maks 10 og 15 varer. jeg ble bedt om å betale i vanlig kasse en gang jeg hadde 12 varer (alle var samme ting også).

Åja jeg har ikke lagt merke til noen begrensning der jeg har handlet med selvsjekkut. Ypperlig konsept forresten ☺️

Skrevet

Det er jo DE som planlegger ;) Du impulskjøper, eller deler alle innkjøpene dine opp i så mange omganger, at du bruker VANNVITTIG mye tid på butikken ;) 

Anonymkode: d9e28...e18

Hvis jeg kjøpte salat, brus og sigaretter til hele måneden ville jo bilen vært stappfull. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvordan det er er på Meny, men på Coop Obs her jeg bor er det "selvbetjeningskasser" helt uten begrensninger for antall varer (og uten krav til registrering på forhånd etc. - altså en selvbetjeningsløsning i tillegg til ShopExpress).

Anonymkode: 9864e...c8b

• Liker 1
Skrevet

Bryr meg ikke noe om det, folk kan handle i de mengder dem bare vil :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvordan det er er på Meny, men på Coop Obs her jeg bor er det "selvbetjeningskasser" helt uten begrensninger for antall varer (og uten krav til registrering på forhånd etc. - altså en selvbetjeningsløsning i tillegg til ShopExpress).

Anonymkode: 9864e...c8b

siden du har sitert svaret mitt regner jeg du så det er annerledes her jeg bor:)

Skrevet

Selvskannere med maksgrense på antall varer? Høres ut som himmelen! Jeg liker alltid å bruke de når jeg har under 10 varer (sånn ca), siden jeg er vant til å bruke de etter noen år i England, der nesten alle butikker har det. Men her har vi nettopp fått våre første maskiner og det virker ikke som om folk skjønner hvordan de skal brukes rett. Det er alltid noen som skal stille seg til med ei stappfull handlevogn, ta opp hele plassen og bruke 20 minutter på de jævla varene sine. Hva med å heller stille seg i den bemannede kassen som står, bokstavelig talt, 2 meter til venstre? Neeeida, her skal vi skanne egne varer. Og blokkere sånn at ingen kommer seg frem. Poser settes på rekke og rad på gulvet eller på andres handlekurv-områder... Jeg blir så irritert at jeg er overrasket av øynene mine ikke har falt ut etter all himlinga de har måtte gått igjennom. :sinna:

Når det er sagt så bryr jeg meg ikke så mye om folk som storhandler (så lenge de bruker de vanlige kassene). Noen storhandler sjeldent, andre småhandler nå og da. Helt greit begge deler. Men jeg setter pris på hvis jeg selv står der med 5 varer og personen sier jeg kan gå først, uten at jeg sutrer hvis de ikke spør om jeg vil gå først. Det er også fint hvis de prøver å være så raske de kan, som f.eks med en gang de har lagt på alle varene begynner de å pakke litt, også har de kortet/pengene klart sånn at det bare er å betale. Mye verre med de som står der og måper til de får beskjed om å betale, også begynner de å lete etter bankkort.. Også husker de ikke koden... Også står de å stirrer ut i lufta mens kortautomaten piper om at de må ta ut det jævla kortet sitt... 

Anonymkode: 19049...e95

• Liker 1
Skrevet

Selvskannere med maksgrense på antall varer? Høres ut som himmelen! Jeg liker alltid å bruke de når jeg har under 10 varer (sånn ca), siden jeg er vant til å bruke de etter noen år i England, der nesten alle butikker har det. Men her har vi nettopp fått våre første maskiner og det virker ikke som om folk skjønner hvordan de skal brukes rett. Det er alltid noen som skal stille seg til med ei stappfull handlevogn, ta opp hele plassen og bruke 20 minutter på de jævla varene sine. Hva med å heller stille seg i den bemannede kassen som står, bokstavelig talt, 2 meter til venstre? Neeeida, her skal vi skanne egne varer. Og blokkere sånn at ingen kommer seg frem. Poser settes på rekke og rad på gulvet eller på andres handlekurv-områder... Jeg blir så irritert at jeg er overrasket av øynene mine ikke har falt ut etter all himlinga de har måtte gått igjennom. :sinna:

Når det er sagt så bryr jeg meg ikke så mye om folk som storhandler (så lenge de bruker de vanlige kassene). Noen storhandler sjeldent, andre småhandler nå og da. Helt greit begge deler. Men jeg setter pris på hvis jeg selv står der med 5 varer og personen sier jeg kan gå først, uten at jeg sutrer hvis de ikke spør om jeg vil gå først. Det er også fint hvis de prøver å være så raske de kan, som f.eks med en gang de har lagt på alle varene begynner de å pakke litt, også har de kortet/pengene klart sånn at det bare er å betale. Mye verre med de som står der og måper til de får beskjed om å betale, også begynner de å lete etter bankkort.. Også husker de ikke koden... Også står de å stirrer ut i lufta mens kortautomaten piper om at de må ta ut det jævla kortet sitt... 

Anonymkode: 19049...e95

vi pleier å handle sammen, så en tar posene og bærer ut i bilen mens den andre betaler. har selvsagt kortet klart i god tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...