Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommunen driver med omfattende gravearbeid i gata hvor jeg bor. De har sperret hele veien og vi kommer nesten ikke inn eller ut. 

De starter hver morgen kl 07 med borring og graving og de holder på nå fortsatt kl 23.30... Det er umulig for oss å sove med det bråket utenfor vindu. 

Har de lov til dette? Hvem ringer man? Politiet? 

Anonymkode: 75d50...ec6

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har de lov til dette? Hvem ringer man? Politiet? 

Haha. Nei. Dette har de selvsagt tillatelse til.

Anonymkode: eece6...566

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele natta? I et boligfelt? Gjelder ikke vanlig støy regler?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert. Ring politiet så får du vite om de har søkt og fått løyve til å fortsette etter 23. Men ikke ring 112, ring lokalt. 

Anonymkode: 8fbf7...810

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert. Ring politiet så får du vite om de har søkt og fått løyve til å fortsette etter 23. Men ikke ring 112, ring lokalt. 

Anonymkode: 8fbf7...810

Jaja,var det jeg hadde tenkt til. Hvis de har løyve, burde ikke da folk varsles først?

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja,var det jeg hadde tenkt til. Hvis de har løyve, burde ikke da folk varsles først?

Jo, usikker på om det er et kravmed nabovarsel, men det er i alle fall svært vanlig og normal folkeskikk.

Anonymkode: 17428...b52

Gjest Stille leser
Skrevet

Er formann å har ofte grøfter i boligfelt. Må nesten uten unntak gi oss kl 21.00 og det skal veldig mye til for at vi kan holde på lengre.

Skrevet

De har helt sikkert fått dispensasjon fra bestemmelser vedr. ro, siden arbeidet utgjør en så stor fysisk ulempe for beboerne i området.

Jeg er vant til at vi får nabovarsel ved det meste av større arbeid i området jeg bor i, men om det er et krav vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...