Gå til innhold

Lei av Cannabisbrukeres nærmest religiøse forherligelse av dopet sitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så sykt irritert på "Cannabisbrukere". Dop er dop og røykehoder er noen av de kjedeligste personene man klarer å oppdrive. Folk som blir stående pal på 16-års stadiet hele livet sitt men en latterlig  ohh " I am such a rebell"-holdning..når alt de gjør år etter år er å røyke, røyke, røyke og røyke, der eneste avbrekket er kanskje litt jobb , matorgier, hang-up på et dataspill, filmer eller konspirasjonsterorier så vips var dagen fordi. Hvem måtte IKKE dopet seg for å ikke kjede seg i hjel i et sånt liv?

Hvordan klarer de overse at livet deres  blir helt degenrert av Cannabis?

Anonymkode: e3ca9...99f

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livet mitt er så lite givende uansett, så hasj gjør det pittelitt bedre.

Anonymkode: b666e...44f

• Liker 3
Skrevet

Mitt er ikke sånn.. 

Anonymkode: de263...7ec

• Liker 3
Skrevet

Har du peiling på hva du snakker om?

99% av de som røyker hasj er veldig langt fra det du beskriver.

Anonymkode: eef60...dc7

• Liker 11
Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg blir så sykt irritert på "Cannabisbrukere". Dop er dop og røykehoder er noen av de kjedeligste personene man klarer å oppdrive. Folk som blir stående pal på 16-års stadiet hele livet sitt men en latterlig  ohh " I am such a rebell"-holdning..når alt de gjør år etter år er å røyke, røyke, røyke og røyke, der eneste avbrekket er kanskje litt jobb , matorgier, hang-up på et dataspill, filmer eller konspirasjonsterorier så vips var dagen fordi. Hvem måtte IKKE dopet seg for å ikke kjede seg i hjel i et sånt liv?

Og du ser ut til ã representere den andre ytterligheten. Jeg er selv drittlei av hasjprofeter som skal ufarliggjøre både stoffet sitt og avhengigheten sin for all verden, og fortelle alle som er uenige med dem at de er kunnskapsløse. Som oftest kan de ikke så veldig mye selv.

Men skal vi ha en saklig debatt, må vi også oppføre oss saklig den andre veien. Dette utfallet ditt gjør ikke noe godt for noen, og det er nokså generaliserende. Cannabis har alvorlige skadevirkninger på sikt, men det er ikke nødvendig å falle inn under den stereotypen du her beskriver for å oppleve negative konsekvenser.

Jeg skulle ønske det gikk an å ha en nyansert debatt om dette - uten misjonering, og uten genraliserte stereotyper. Det lar seg erfaringsmessig ikke gjøre på kg.

Anonymkode: 1c3e2...a6c

• Liker 5
Skrevet

Ok. Men hvorfor bryr du deg? Man kan ikke ha samme interesser som alle. Er piss irriterende å høre folk snakke om jobben sin hver gang man møtes, lange utlegginger om hviordan teknikk som ble brukt på en boksekamp de så, hvordan noen fanatisk snakker om en serie osv. Javel. Sånn er de. Og så? Man kan virkelig ikke la seg irritere så mye over hvordan andre velger å bruke tiden sin!

Anonymkode: 38feb...14c

• Liker 4
Skrevet

Forsåvidt enig i at sånne personer er slitsomme, men du trenger vel ikke omgås de mer enn høyst nødvendig? Den løsningen har funket fint for meg med mange former for irriterende personer :P

Ellers kjenner du sikkert mange som røyker hasj som ikke er sånn, du bare vet det ikke. Folk som hiver ut generaliseringer som de var fakta, tror de selv har svaret på alt og rakker ned på store heterogene grupper mennesker er også ganske irriterende.

Anonymkode: 2c1ee...e31

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes vi bør beholde forbudet mot cannabis og et godkjent-stempel og signal til unge om at dette er et uproblematisk stoff å bruke i form av legalsering synes jeg blir helt feil. Verden blir ikke et bedre sted om man tillater det. Tror skadevirkningene er mye større enn det cannabis-misjonærene ønsker å snakke om og kanskje man egentlig ikke helt vet hvor galt det kan gå. Ikke bare på individnivå, men også samfunnsnivå. Er lei argumentet om at man bør tillate det siden det angivelig er mindre skadelig enn alkohol og cannabis-misjonærende har en agenda og det er ikke folks helse.

Anonymkode: f22d2...eb9

• Liker 11
Skrevet

Bare så det er klart fra begynnelsen: Jeg røyker ikke hasj selv. Jeg har prøvd det tre ganger i mitt liv, to ganger merket jeg ingenting, tredje gangen blei jeg så dårlig at ikke søren om jeg utsetter meg selv for det igjen.

Jeg kjenner mange som røyker. Alle slags forskjellige mennesker. Fra de som blir beskrevet i første-innlegget, til de som røyker for å deale med kroniske smerter slik at de kan leve et normalt liv (istedet for å bli uføre), til folk i toppjobber som røyker hasj på samme måte som de drikker alkohol. Du finner hasjbrukere i alle lag i samfunnet, det er ikke én type.

Anonymkode: 66e14...e6f

• Liker 4
Skrevet

Alle jeg kjenner/vet om som røyker hasj daglig har blitt totalt forandret i negativ forstand.

Anonymkode: 4fbca...5dd

• Liker 12
Skrevet

Ja det kan forårsake psykoser så jeg er enig. 

• Liker 5
Skrevet

Jada, kjenner til en del såkalt velfungerende i jobb som ikke skjønner selv at  de er helt sløve og ego av all røykinga si. Ekstra tragikomisk blir det når de legger ut linker på fb om at cannabis ikke er skadelig og angivelig kurerer snart alt fra irriterende svigermødre til den neste svartedauden. 

Anonymkode: bbbd7...336

• Liker 13
Skrevet

Er så enig med deg, ts. Endelig noen som våger å si hva de mener :yvonne:

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes vi bør beholde forbudet mot cannabis og et godkjent-stempel og signal til unge om at dette er et uproblematisk stoff å bruke i form av legalsering synes jeg blir helt feil. Verden blir ikke et bedre sted om man tillater det. Tror skadevirkningene er mye større enn det cannabis-misjonærene ønsker å snakke om og kanskje man egentlig ikke helt vet hvor galt det kan gå. Ikke bare på individnivå, men også samfunnsnivå. Er lei argumentet om at man bør tillate det siden det angivelig er mindre skadelig enn alkohol og cannabis-misjonærende har en agenda og det er ikke folks helse.

Anonymkode: f22d2...eb9

Jeg røyker ikke, men er ganske overbevist om at hvis alle verdenslederne heller tok seg en joint på UN møte hadde de sluttet global fred i verden. Se bare på en reggae festival fremfor en rockefestival. Ingen som bråker eller sloss :)

Argumentet du henviser til er jo fakta, agendaen med argumentet om at hasj er mindre skadelig enn alkohol er jo nettopp for å gi folk et alternativ til lovlig rusbruk så de ikke propper seg fulle av kokain og exstacy i tillegg til alkoholen. Helse er også det en lovliggjøring av cannabis vil hjelpe på , Run from the cure er blandt annet en dokumentar du bør se.

Jeg jobber selv i helsevesenet og har via jobb møtt flere som får et bedre liv ved å røyke hasj. Det fjerner alle symptomer på tourettes, de værste symptomene i MS og andre leddsykdommer , demper angst, hjelper de som er svake av cellegift å få matlyst og bli piggere og kvitt kvalmen, møtte en gang en dame i 70 årene med leddgikt som måtte ha hjelp til å gå på do på sykehuset men hjemme greide å gå helt selv og brukte dagene i hagen og som en slags privat SFO for barn i nærmiljøet med aktiviteter hjemme hos seg, hun kunne fortelle at hun var mye mer funksjonabel når hun brukte cannabis.

Har studert dette en god del faktisk og det er mye som tyder på at agendaen med å holde det ulovlig nettopp er fordi legemiddelindustrien tjener enorme penger på å holde folk syke, det er hvertfall ingen som har helse på planen!

• Liker 5
Skrevet
32 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg røyker ikke, men er ganske overbevist om at hvis alle verdenslederne heller tok seg en joint på UN møte hadde de sluttet global fred i verden. Se bare på en reggae festival fremfor en rockefestival. Ingen som bråker eller sloss :)

Argumentet du henviser til er jo fakta, agendaen med argumentet om at hasj er mindre skadelig enn alkohol er jo nettopp for å gi folk et alternativ til lovlig rusbruk så de ikke propper seg fulle av kokain og exstacy i tillegg til alkoholen. Helse er også det en lovliggjøring av cannabis vil hjelpe på , Run from the cure er blandt annet en dokumentar du bør se.

Jeg jobber selv i helsevesenet og har via jobb møtt flere som får et bedre liv ved å røyke hasj. Det fjerner alle symptomer på tourettes, de værste symptomene i MS og andre leddsykdommer , demper angst, hjelper de som er svake av cellegift å få matlyst og bli piggere og kvitt kvalmen, møtte en gang en dame i 70 årene med leddgikt som måtte ha hjelp til å gå på do på sykehuset men hjemme greide å gå helt selv og brukte dagene i hagen og som en slags privat SFO for barn i nærmiljøet med aktiviteter hjemme hos seg, hun kunne fortelle at hun var mye mer funksjonabel når hun brukte cannabis.

Har studert dette en god del faktisk og det er mye som tyder på at agendaen med å holde det ulovlig nettopp er fordi legemiddelindustrien tjener enorme penger på å holde folk syke, det er hvertfall ingen som har helse på planen!

Du overdriver, og snakker mot hva vår vitenskapelige kunnskapsbase forteller oss. Jeg har jobbet med kliniske og farmakologiske problemstillinger ved cannabis i mange år, og det du viser til er ikke dokumentert i kliniske forsøk, og vi har ingen evidens for at det stemmer, selv om pasientene kan ha en subjektiv opplevelse av det (Robert O Youngs "pasienter" hevdet jo også at de ble bedre av å drikke det ekstremt giftige blekemiddelet hans - han serverte dem hypokloritt). Av det du ramser opp, er det kun MS-pasienter som har dokumentert hjelp av dette - og mange av dem har bedre alternativer, eller klager over ubehagelige bivirkninger ved behandlingen.

Dersom dine påstander stemmer, TAPER legemiddelindustrien på det. Hvis man har et stoff som har dokumentert virkning mot så mange lidelser som du påstår, så er det naivt å tro at ikke legemiddelprodusenter ville slåss om å få lisensiert preparater. Virkeligheten er at cannabis ut fra dokumenterte studier har et relativt smalt terapeutisk virkeområde, som faktisk er snevrere enn hva man først trodde. Det pågår en del forskning som kanskje kan åpne andre terapeutiske områder, men det gjenstår å se.

Uansett er dette komplett irrelevant for friske mennesker. Friske mennesker trenger ikke medisin, og de trenger i hvert fall ikke medisin for plager de ikke har. Cannabis har dessuten en god del skadevirkninger, som kan bli temmelig alvorlige etter lang tids høyt forbruk. Det kan man ikke lukke øynene for. Du bidrar bare til å utbre irrelevante argumenter for den gruppen som ts omtaler. Jeg er drittlei av disse hasjprofetene. De vet stort sett veldig lite om hva de snakker om, selv om de mener de er så uhyre velinformerte.

Vi er neppe tjent med noen legalisering av cannabis. For pasienter der annen terapi har sviktet, er farmasøytiske THC-preparater tilgjengelige der det er dokumentert at det kan hjelpe.

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fri og bevares. Hadde statslederene samlet seg får å bruke narkotika, hadde jeg flyktet fra kloden

Anonymkode: 182f1...107

• Liker 11
Skrevet
På Wednesday, August 23, 2017 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Og hva med alle de menneskene som år etter år etter år etter år drikker alkohol? Har de virkelig ikke noe bedre å fylle livet sitt med enn å drikke seg dritings på alkohol? 

"Why does nobody talk about the alcohol? Why? WHY?!?"

Jo fordi alkohol er lovlig, cannabis er ulovlig.

Anonymkode: 0aa1f...950

• Liker 6
Skrevet
22 minutes ago, AnonymBruker said:

Og hva med alle de menneskene som år etter år etter år etter år drikker alkohol? Har de virkelig ikke noe bedre å fylle livet sitt med enn å drikke seg dritings på alkohol? 

"Why does nobody talk about the alcohol? Why? WHY?!?"

Jo fordi alkohol er lovlig, cannabis er ulovlig.

Hvorfor kan man aldri diskutere cannabis uten at dere skal komme trekkende med alkoholen? Det er en helt annen problemstilling, og ingen nekter for at dette er problematisk - men hva har det i denne debatten å gjøre? De færreste som drikker benekter at det er skadelig - men de færreste som røyker vil innrømme at det finnes nevneverdige skadevirkninger ved cannabis. om noen får problemer knyttet til dette, er man rask med å si at problemet ligger i brukerens personlighet, og ikke i stoffet. Det er en av de mest ondsinnede løgnene og ansvarsfraskrivelsene jeg vet om.

Hvorfor kan vi ikke la alkoholdiskusjonen komme der den hødrer hjemme? Er det så vanskelig å forsvare cannabis at dere er nødt til å trekke inn denne evinnelige og irrelevante parallellen hver jævla gang?

Og hvorfor påstår man at det ikke snakkes om alkohol? Det er jo et kontinuerlig tema i offentligheten.....

• Liker 14
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan man aldri diskutere cannabis uten at dere skal komme trekkende med alkoholen? Det er en helt annen problemstilling, og ingen nekter for at dette er problematisk - men hva har det i denne debatten å gjøre? De færreste som drikker benekter at det er skadelig - men de færreste som røyker vil innrømme at det finnes nevneverdige skadevirkninger ved cannabis. om noen får problemer knyttet til dette, er man rask med å si at problemet ligger i brukerens personlighet, og ikke i stoffet. Det er en av de mest ondsinnede løgnene og ansvarsfraskrivelsene jeg vet om.

Hvorfor kan vi ikke la alkoholdiskusjonen komme der den hødrer hjemme? Er det så vanskelig å forsvare cannabis at dere er nødt til å trekke inn denne evinnelige og irrelevante parallellen hver jævla gang?

Og hvorfor påstår man at det ikke snakkes om alkohol? Det er jo et kontinuerlig tema i offentligheten.....

Jeg banner på at du drikker alkohol minst 1 gang i måneden. Så tenk på neste gang at alkohol er et rusmiddel på likt grunnlag som cannabis, bare bortsett fra at alkohol er ikke godt for noen ting. Det gjør deg bare rusa og hjerneskada:balltre:. Cannabis er derimot kjent for å ha helbredet både kreft, grønn stær og epilepsi. En vindundermedisin, rett fra naturen!:kaffekopp:

• Liker 5
Skrevet
14 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg banner på at du drikker alkohol minst 1 gang i måneden. Så tenk på neste gang at alkohol er et rusmiddel på likt grunnlag som cannabis, bare bortsett fra at alkohol er ikke godt for noen ting. Det gjør deg bare rusa og hjerneskada:balltre:. Cannabis er derimot kjent for å ha helbredet både kreft, grønn stær og epilepsi. En vindundermedisin, rett fra naturen!:kaffekopp:

Hva er relevansen av mitt eventuelle alkoholkonsum?

Det finnes noen forsøk der man påvist tumorsuppressiv aktivitet in vitro - altså i petriskåler. Det er ikke kjent om denne effekten kan utnyttes i levende vev i en menneskekropp, og cannabis inneholder en del karsonogene stoffer. Det er riktig at inntak av cannabis kan senke intraokulært trykk ved grønn stær - men da må man ha gjentagne store doser 4-8 ganger i døgnet, og når effekten avtar kommer en kompensatorisk trykkøkning som kan være mye større enn det trykket man opprinnelig kompenserte for. Det er ingen oppegående oftalmologer som anbefaler dette som behandling. Det finnes heller ikke noen gode studier som viser noen sikker effekt ved epilepsi. Faktisk kan man ved høye doser heller se en motsatt effekt.

Cannabis har noen effekter man kan utnytte medisinsk, men det er i et nokså smalt diagnostisk spektrum, og pasientene klager ofte over ubehagelige bivirkninger.

Hold deg til saken, og sett deg inn i hva du snakker om.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...