AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, så ble her på vennskap og sosiale relasjoner. Det er noe jeg har tenkt på, og og også irritert meg litt over. Hvis noen sier "Du ligner på xx", og dette er en person som du i dine øyne anser som mindre pen, evt. til og med litt stygg. Hva svarer man da? Har opplevd det noen ganger at ulike bekjente har sagt at jeg ligner på en annen jente - en jente som er frekk og uhøflig mot meg, og som også ikke akkurat er heldig med utseendet (i mine øyne). Hadde nok sett henne med andre øyne dersom hun var snill med meg, da hadde hun sikkert vært litt søt. Hver gang noen sier dette, blir jeg så sinnsykt irritert inni meg og har lyst å si: "Fy faen så frekk du er! Hun er jo kjempestygg og en fæl person!!" Men har til nå bare smilt pent mens det har kokt inni meg. Er det innafor å si noe sånt neste gang en halvveis random kommenterer at jeg ligner på henne? Hva skal man svare liksom? Anonymkode: 11470...165
Zoey Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Eneste scenario jeg kan tenke med dette i, I min omgangskrets, er om det er snakk om søstre. Jeg har selv en søster jeg ikke føler jeg er lik, men mange synes det. Og jeg svarer ganske enkelt med å trekke på skuldrene "Åh, vel, jeg ser det ikke". Med mindre de har uttalt at de synes denne personen er stygg, så er vel sjansen liten for at dette er en omstendig metode å fornærme deg på. Men altså. Er dette et par stk som gneller, så be dem slutte å påpeke det og pek på oppførselen til denne dama. Dersom det er mange rundt deg som hele tiden gneller om dette så nær du enten vurdere å bytte omgangskrets, eller kanskje vurdere å begynne kle deg litt annerledes enn din eneggede tvilling. 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 Skjønner hva du mener. Jeg har hele livet fått høre at jeg ligner på Grete Paus. Det er ikke akkurat et kompliment. Spesielt eldre mennesker skal på død og liv påpeke dette. Anonymkode: e2006...c6a 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 5 minutter siden, Zoey skrev: Eneste scenario jeg kan tenke med dette i, I min omgangskrets, er om det er snakk om søstre. Jeg har selv en søster jeg ikke føler jeg er lik, men mange synes det. Og jeg svarer ganske enkelt med å trekke på skuldrene "Åh, vel, jeg ser det ikke". Med mindre de har uttalt at de synes denne personen er stygg, så er vel sjansen liten for at dette er en omstendig metode å fornærme deg på. Men altså. Er dette et par stk som gneller, så be dem slutte å påpeke det og pek på oppførselen til denne dama. Dersom det er mange rundt deg som hele tiden gneller om dette så nær du enten vurdere å bytte omgangskrets, eller kanskje vurdere å begynne kle deg litt annerledes enn din eneggede tvilling. Kan jeg svare: "Ehm, unnskyld meg men det tar jeg IKKE som et kompliment?" Føler liksom jeg vil si noe, da dette virkelig irriterer meg! Det er gjerne en random frisørdame og liknende som sier at jeg likner på henne. Bor i en liten by hvor "alle kjenner alle" ca. TS Anonymkode: 11470...165
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner hva du mener. Jeg har hele livet fått høre at jeg ligner på Grete Paus. Det er ikke akkurat et kompliment. Spesielt eldre mennesker skal på død og liv påpeke dette. Anonymkode: e2006...c6a Haha, godt det er noen som kjenner seg igjen i problemstillingen TS Anonymkode: 11470...165
moho Skrevet 23. august 2017 #6 Skrevet 23. august 2017 (endret) Jeg fikk høre at jeg ligner på Gro Harlem Bruntland, da jeg var sånn ca 24 Endret 23. august 2017 av Macaroni 8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #7 Skrevet 23. august 2017 Jeg får høre at jeg ligner på veldig mange forskjellige, men Camilla Herrem har jeg hørt flere ganger.....blir irritert, tenker bare på den jævla Tore Tang dritt sangen. Tror det er mye hva en forbinder personen med også, ikke bare utseendet. Anonymkode: 01292...e7b 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #8 Skrevet 23. august 2017 Når dette bunner ut i negative følelser knyttet til hennes personlighet tenker jeg ikke at det er ille at du føler på det, men du bør holde deg for god til å si det høyt. Da bør du heller ta en variant som en annen her nevner om at du ikke ser likheten selv. Og bare for å legge til: selv om dere har like trekk sier egentlig ikke det noe om man oppfatter personen som pen eller ikke. Så jeg synes ikke du bør ta deg så nær av det. Bare blokker det ute og vær fornøyd med at du hvertfall har en bedre personlighet enn henne. Anonymkode: 77d55...488 2
Jordbæra Skrevet 23. august 2017 #9 Skrevet 23. august 2017 Får høre at jeg ligner på Tammin Sursok, det tar jeg som et kompliment svarer jeg da. Ville vel spurt om det ikke var noen penere jeg kunne ligne på om jeg ikke var fornøyd? 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #10 Skrevet 24. august 2017 Det går an å være en penere versjon av den du blir sammenlignet med, da Når det er sagt så synes jeg det sier litt om hvor opphengt du er i utseende når en slik kommentar vekker så sterke følelser. Kanskje du har litt lavt selvbilde? Anonymkode: 94817...4be 3
Gjest Stille leser Skrevet 24. august 2017 #11 Skrevet 24. august 2017 Flere som har sagt jeg minner om Jake Gyllenhaal noe jeg tar som et kompliment. Bestemor mente derimot at jeg lignet litt på Mr Bean
Gjest O.G. Skrevet 25. august 2017 #13 Skrevet 25. august 2017 På 23.8.2017 den 22.21, AnonymBruker skrev: Er det innafor å si noe sånt neste gang en halvveis random kommenterer at jeg ligner på henne? Hva skal man svare liksom? Anonymkode: 11470...165 Spurt: Hva er det du mener vi og #### har til felles da?
Filippa Skrevet 25. august 2017 #14 Skrevet 25. august 2017 Har fått høre det jeg også, og googlet jenta (en skuespiller) og tenkte Ånei , fordi jeg syntes ikke hun var noe som helst pen eller søt overhodet. Men så så jeg jo at det fantes egne forumer og fanklubber for henne hvor folk skrev hun var vakker, så det er vel som det sies at Beauty is in the eye of the beholder. En som en stygg i noens øyne er vakker i andres, og omvendt.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #15 Skrevet 25. august 2017 Jeg tenker at dersom du synes det er irriterende, så si bare kort ifra til de som sier dette at "jeg ser ikke likheten", eller "det synes jeg ikke at jeg gjør". Jeg forstår at det kan være fristende å slenge litt med leppa, men prøv og la være. Du har nok en bedre personlighet, så det kan du være fornøyd med Har fått høre at jeg ligner på div. kjendiser opp gjennom, men har vel oftest fått høre Christina Ricci Vet ikke om det er positivt eller negativt, men det gjør meg i hvert fall ingenting Anonymkode: a6638...83d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #16 Skrevet 25. august 2017 Jeg får vite jeg ligner Ole Paus og jeg er jente. Sukk. Anonymkode: e81b5...482 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #17 Skrevet 25. august 2017 Fått høre at jeg ligner på en stygg kjendis (som er 40+, jeg er 20) av flere forskjellige. Sier rett ut at det er slemt sagt. Anonymkode: aa939...a50
blabla- Skrevet 25. august 2017 #18 Skrevet 25. august 2017 På 23.8.2017 den 22.40, Macaroni skrev: Jeg fikk høre at jeg ligner på Gro Harlem Bruntland, da jeg var sånn ca 24 Hehe! For noen år tilbake, da jeg hadde min naturlige hårfarge og unngikk å børste håret mitt for en periode(så ut som jeg hadde bodd i skogen i 6 mnd), kom det en mann bort til meg på matbutikken med store øyne og sa at jeg var kliss lik Herborg Kråkevik. Farget håret mørkt og begynte å børste det etter dette 2
Gjest C.Tramell Skrevet 25. august 2017 #19 Skrevet 25. august 2017 On 23.8.2017 at 10:40 PM, Macaroni said: Jeg fikk høre at jeg ligner på Gro Harlem Bruntland, da jeg var sånn ca 24 Hehehe! Da kan jeg trøste deg med at det kunne vært verre. Jeg kjenner ei som er så lik Veronica Orderud at folk faktisk tar feil. Hun får en lett blanding av stygge og redde blikk fra folk når vi er på byen
Hermine Grang Skrevet 25. august 2017 #20 Skrevet 25. august 2017 (endret) Tror man må huske på 2 ting. Ene er at det å ligne på en person ikke betyr man er like pen som personen. Det trenger heller ikke være snakk om mer enn noen få likhetstrekk. Andre er at hvem som er pene er subjektivt så alle er jo ikke enige i hvem som er pene og stygge. Synes absolutt ikke du skal skjelle ut noen fordi de sier du ligner på en du ikke liker utseendet til. Om mange sier du ligner så er det vel mer sannsynlig at de synes du ligner og ikke synes jenta du misliker er stygg enn at de prøver å gi deg et stikk. Endret 25. august 2017 av Hermine Grang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå