Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pokker gjør jeg? Kan jeg bare kaste de ut? Skal jeg godta det? Lukter fader med i hele huset vårt når de holder på... (selv om de røyker ute) 

Har ingen annen grunn for å kaste de ut. Hyggelige folk, stille og rolig, betaler på tiden osv. 

Anonymkode: 85732...c40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si ifra at dere kan lukt det, og at dere ikke ønsker slikt i deres hus... 

Anonymkode: 297ff...9e9

Gjest Coolaid
Skrevet

Dersom lukten plager dere så få en slutt på det. Snakk med dem.

Skrevet

Kan du ikke bare si til dem at lukten siver opp i deres hus og at hvis de røyke illegale rusmidler ser dere helst at de finner et annet sted å bo?

Anonymkode: 1d822...394

• Liker 2
Skrevet

Bruk av illegale rusmidler i leid bolig kan i mange tilfelle være grunn til å si opp leiekontrakten. Kontakt huseiernes landsforbund eller egen advokat for veiledning. Utleier har full anledning til å kreve at leietager ikke bruker leiligheten til ulovlige aktiviteter. 

Anonymkode: 67715...30c

• Liker 6
Skrevet

Kan du ikke bare snakke med dem og be dem om å røyke ute?

Anonymkode: 309e4...b0b

Skrevet

Ta en prat med dem TS og si at du ikke er det minste greit at de røyker hasj hverken i eller utenfor deres hus. Gjentar det seg får de finne seg en ny plass og bo. 

• Liker 1
Skrevet

Ring politiet! Krev at de ransaker hele leiligheten. Kanskje de gjemmer kokain og andre ting der.

Anonymkode: c6866...0aa

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare snakke med dem og be dem om å røyke ute?

De røyker jo ute! 

Ts, hvis du synes det er greit at de blir boende så be dem gå seg en tur når de røyker. Fordi det stinker så intenst at du blir dårlig av lukten. 

• Liker 1
Skrevet

Første steget burde være å snakke med de og si fra om at det lukter og at det ikke er akseptabelt :) 

Anonymkode: af3ac...5a2

Skrevet

Takk for svar og råd :) 

Skal snakke med de å si at de ikke kan røyke ulovlige midler på vår eiendom, da må de flytte. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville bare ha godtatt det, eventuelt om det lukter veldig inn til dere kan du jo si på en hyggelig måte i en bisetning en gang dere slår av en prat at "Du forresten, kan du ikke gå litt lenger bort på hjørnet når du skal røyke for det trekker sånn opp til oss" , eller si at de kan røyke under komfyrviften så det trekker rett ut til en annen kant av huset med viften og ikke opp til dere. Eventuelt kan du henge en lapp på døra i morsom vri med en tegnet hasjplante og notat om å vennligst røyke lenger bort siden dere plages av lukten og har valgt å bo i Norge ikke Amsterdam ;)

Det er ganske vanlig å røyke hasj i dag og det er bedre med noen gode leieboere som røyker hasj, enn noen som betaler for sent, bråker, har vorspill og nachspill hver måned og tar kokain og er oppe å ommøblerer hele natten :)

Endret av Filippa
  • Liker 5
Skrevet
On 8/24/2017 at 8:08 AM, AnonymBruker said:

Ring politiet! Krev at de ransaker hele leiligheten. Kanskje de gjemmer kokain og andre ting der.

Lite trolig at noen allrighte hasjrøykere bruker kokain. De fleste hasjrøykere er faktisk motstander av kokain.

Politiet kunne ikke gjort noe med det, de bruker ikke ressurser på å sjekke folk som røyker seg en joint iblandt, og ingen jurist gir ransakelsesorde på så tynt grunnlag.

• Liker 8
Skrevet

Da melder du fra til politiet

Gjest NotNaomi
Skrevet

Spørs hvor gamle de er. Er de over 30 ville jeg bare sagt at jeg ikke kan fordra hverken hasj eller lukta,Så om de kunne gått en tur mens de røyka? De betaler leie,er stille og rolige. Tror det ville veid tyngst.

Om de er unge,ville jeg bedt om at det ikke gjentok seg,for da måtte de finne nytt sted å bo.

Syns det er litt rart at de gjør det så åpenlyst. Er det blitt så vanlig liksom? Eller,jeg vet det er vanlig å gjøre det,men ta for gitt at "alle'aksepterer..

Skrevet

Hiv han ut

Anonymkode: e434b...337

Skrevet

Be dem røyke unna deres eiendom eller flytte. At du ikke aksepterer å kjenne lukten av ulivlig rusmidler. 

Med det sagt, de betaler leien er snille og rolige. Og hvis det at de røyker er eneste problemet....jeg ville som en over her sa: det veier tyngst at de er pålitelige betalere, snille og rolige. Finnes MYE dårlige leietakere eller de som krever for mye og bare er til mas osv. 

Anonymkode: 34fa8...857

• Liker 4
Skrevet
On 8/24/2017 at 10:54 AM, AnonymBruker said:

Takk for svar og råd :) 

Skal snakke med de å si at de ikke kan røyke ulovlige midler på vår eiendom, da må de flytte. 

Jeg synes uansett ikke du skal kaste dem ut for dette. I utgangspunktet har de jo forsøkt å ta hensyn ved å røyke utendørs.

Bare be dem om å gå lengre unna når de skal røyke. En tur i skogen, liksom.

Enig med de som skriver at det er bedre med rolige leieboere som røyker hasj enn folk som drikker mye, har nachspiel, mye besøk osv osv.

Jeg synes virkelig du skal gi dem en sjanse.

• Liker 4
Skrevet
På 24.8.2017 den 10.08, AnonymBruker skrev:

Det er vel i så fall politiet som avgjør om de skal prioritere å ransake en bolig. Det er ikke noe du kan kreve...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes uansett ikke du skal kaste dem ut for dette. I utgangspunktet har de jo forsøkt å ta hensyn ved å røyke utendørs.

Bare be dem om å gå lengre unna når de skal røyke. En tur i skogen, liksom.

Enig med de som skriver at det er bedre med rolige leieboere som røyker hasj enn folk som drikker mye, har nachspiel, mye besøk osv osv.

Jeg synes virkelig du skal gi dem en sjanse.

Det beste er jo rolige leietakere som heller ikke bedriver ulovlig aktivitet på eiendommen og forpester arealet med hasjlukt. 

Jeg synes ikke at man skylder leietakerne noe som helst. 

Anonymkode: d4d5f...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...