Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som kan komme med tips på hvordan jeg kan ordne meg en kontor jobb når jeg mangler erfaring? Oppfyller ikke bachler nivå på utdannelse heller. 

Anonymkode: 379e6...513

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta et kurs eller deltidsstudie? De har divers på nett som er fra halvt år til ett års studier, bare søk administrasjons utdanning nettbasert eller noe sånt. Du stiller sterkere hvis du har noe kurs enn ikke kurs eller erfaring i det hele tatt. 

Anonymkode: 27afc...350

Skrevet

Beste er vel å gå via navkurs for den slags. Jeg går også ut fra at kontorjobb krever at man ikke har særskrivingsfeil, men dette vil man jo lære på et navkurs og. 

Anonymkode: c1a80...acc

Skrevet

Har vel kanskje skrevet dette før i tråder med tilsvarende spørsmål, men rett deg heller inn mot et yrke som typisk utføres på et kontor, ikke tenk på kontorjobb i seg selv. "Kontorjobb" sier ikke noe som helst om hva man jobber med egentlig, det kan være alt fra økonomiansvarlig, til saksbehandler, sjef, programmerer, innkjøper, selger osv. Finn heller et typisk fagfelt som ofte gjøres på kontor :)

Anonymkode: ce54d...568

• Liker 1
Skrevet

Enig med AB over her. Men du mener vel en salgs merkantil stilling, disse "kontorjobbene" er dessverre en type jobb som forsvinner i større og større grad. Det man ser nå er at mennesker som jobber på kontor i størst grad er utdannet noe, og jobber i en kunnskapsbedrift, konsulentselskap og har en spisset rolle(fks innen økonomi, saksbehandling av noe slag osv som ab over skriver). Det er derfor vanskelig å få en jobb på et kontor om man ikke har utdannelse. Før var det mange av disse jobbene da bedrifter ofte hadde mye oppgaver knyttet til håndtering av utgående/innkomne post, møtebooking, regnskap/fakturering og arkiv. I dag er alt dette i stor grad digitalisert. Det jeg evt kan anbefale er å ta kurs/fagbrev som helsesekretær. Om ikke så er det eneste forslaget jeg har telefonsalg eller i kundeserviceavdelingen i et selskap. 

Anonymkode: 0e5aa...876

Skrevet

Du kan jo ta et kurs innen lønn og regnskap? Lønnsmedarbeidere er alltid mangelvare, og selv om bransjen kommer til å bli automatisert om noen år vil det alltid være bruk for lønningscontrollere.

Anonymkode: 276c6...511

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...